Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Video effecten en overgangen werken niet. - Page: 2

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

 

Posted Tue 11 Dec 12 @ 10:40 am
stevoqxPRO InfinityMember since 2011
Hallo,

Ik heb alles nagekeken en er ook een print screen van gemaakt. Hij is gisteren echter niet verzonden geraakt. Ik stuur hem vanavond door want die gegevens staan niet op mijn werkcomputer... Voor zover ik gisteren kon zien is alles aangevinkt dat aangevinkt moet zijn. Ik twijfel over het aanmaken van die ene map waarvan sprake is. Mijn pc is helemaal Nederlands dus ik weet niet hoe ik die map moet noemen (eventueel)
Ik stuur verder ook al de andere gegevens in printscreen vorm naar het forum in de hoop meer duidelijkheid te scheppen.
Vanaf 19 uur ga ik dat proberen .
 

Posted Wed 12 Dec 12 @ 2:58 am
stevoqxPRO InfinityMember since 2011
Ik heb het dus in het vorige bericht over de volgende zin.
"Check the permissions of the Mappers folder and make sure that your user account has Full control (If this folder does not exist, create it.)"
 

Posted Wed 12 Dec 12 @ 3:00 am
stevoqxPRO InfinityMember since 2011
 

Posted Wed 12 Dec 12 @ 12:44 pm
Als ik je config zo zie valt me 3 dingen op: je draait een 64 bits Windows met 4 GB geheugen (is wat weinig, omdat 64 bits meer geheugen vraagt en dit ook aan kan), je hebt een grafische kaart van Intel aan boord (De HD-graphics van Intel staan op het VDJ-forum niet goed bekend) en de 64-bits OS in combinatie met de MC 3000 heeft mijn collega-mod ook al de nodige hoofdbrekens bezorgd.
Ik zou er zeker over nadenken in ieder geval je geheugen uit te breiden naar 8 GB (wel ff controleren of de computer dat aan kan) of de 32-bits OS te installeren. Je hebt waarsschijnlijk een laptop dus een andere videokaart steken is geen optie.

Ik denk dat een combinatie van factoren dus je probleem veroorzaken met de video.
 

Posted Wed 12 Dec 12 @ 1:12 pm
stevoqxPRO InfinityMember since 2011
Zou het met mijn DN-HC4500 dan beter werken? Ik zal dan mijn Ramgeheugen proberen op te krikken.
 

Posted Thu 13 Dec 12 @ 6:09 am
Ik durf je niet te zeggen of de 4500 wel/beter werkt. Overigens lijken de problemen met de MC3000 te zitten in de bitrateconversie. De MC3000 werkt intern op 48 kHz, VDJ doet dat op CD-kwaliteit: 44,1 kHz. Wat er dus gebeurt (volgens een uitleg die ik op het General Forum heb gelezen) is dat de muziek vanaf je PC met 44,1 kHz naar de Denon wordt gestuurd, daar wordt geconverteerd naar 48 kHz maar dat er via de USB-kabel weer een resultaat terugkomt dat weer terug naar 44,1 kHz wordt verbouwd. Daar heeft VDJ moeite mee. De nieuwe soundengine die (in ieder geval) met VDJ 8 gaat komen, ondersteunt bitrates tot 96 kHz dus dan zou dat probleem over moeten zijn. Denon had zich overigens ook wat flexibeler op kunnen stellen door de ASIO-driver ook op 44,1 kHz te laten draaien.

Meer geheugen maakt je machine iig stabieler, dus dat kan geen kwaad. Daarnaast is geheugen redelijk goedkoop op het moment. De HD-series van Intel werken met shared memory, dus die profiteert ook van meer geheugen. Het is alleen voor video geen ideale oplossing. Daar had je beter af geweest met een videokaart met eigen (dedicated) geheugen. 256 mb wordt geadviseerd maar meer is beter (ik kan het weten, ik heb 256 mb...)
Kijk ook eens in welk formaat je videoclips zijn. Ik kan bv geen 1080 p of i-clips draaien (die horten en stoten continu), maar 720p gaat prima.
 

Posted Thu 13 Dec 12 @ 7:52 am
stevoqxPRO InfinityMember since 2011
Ik heb vandaag mijn laptop meegenomen naar mijn werk, ik ben namelijk even technisch werkloos... Tijdens de middagpauze heb ik een bezoekje gebracht aan de mediamarkt en daar even 8 Gb geheugen gekocht en vervolgens in mijn laptop gestoken...
Groot is mijn ontgoocheling dan ook dat er geen f*ck veranderd is.
Ik heb nog steeds het onmogelijke horten en stoten wanneer ik de hardware accelerator activeer. Vreemd genoeg heb ik mijn clips vanaf DVD geript dus regelmatig 720 p en er staan er verschillende tussen van 1080 p. Normaal gesproken spelen die vlekkeloos zonder de accelerator. In VLC media of Windows mediaplayer. Al mijn recente clips zijn flv bestanden.
Vorig jaar had ik een bruiloft waar ik video zou gaan brengen en 3 dagen voor de datum van het feest is mijn toenmalige Toshiba stuk gegaan processor dood.
Ik heb daarom in 2011 deze MSI gekocht waarbij alles werkte zoals het hoordet.Inclusief fotoreportage, live filmen op de dansvloer en op het scherm brengen. Ik heb op de laptop een HDMI uitgang en stuur mijn beeld naar een beamer. Ik herhaal even, ik had met de gekraakte versie dus geen probleem zelfs met 4 Gb aan geheugen. Ik was echt in de wolken. Wat me met de vorige configuratie (dnhc4500)niet beviel was het feit dat ik mijn video-overgangen apart op het pc klavier moest bedienen. Daarom stapte ik over naar de MC3000. Ik besliste, aangezien ik zo tevreden was, om dan maar gelijk de officiële VDJ te kopen en te installeren. Je begrijpt dat ik hier nu echt niet mee kan lachen. Eerst te trage processor dan te weinig geheugen, wat wordt het volgende? Nieuwjaarsfeest in Radison Blu hotel. Tijd begint te dringen...
 

Posted Fri 14 Dec 12 @ 7:25 am
We geven niet op.....
De 8 GB is geen miskoop, echt niet. Omdat de 64-bits versie van Windows met meer geheugen overweg kan, is het wat kwistig met het geheugengebruik. Met 4 GB wordt je virtueel geheugen veel eerder aangesproken en dat gaat ten koste van de prestaties van de PC. Volle bak draaien met VDJ en videoclips kosten best resources van de PC (zeker als je zo een paar uurtjes werkt) dus je bent er echt niet op achteruit gegaan.
De videoperikelen liggen niet aan de Denon. Die stuurt je video uiteindelijk niet direct aan maar doet dat via de software (je faders sturen alleen de software aan). Nu komen er regelmatig berichten uit het General Forum van gebruikers die nu instellingen en gegevens kwijt zijn die ze vroeger konden behouden. Denk hierbij aan bv playlists, een historie die ineens niet meer wordt opgebouwd, enz. Het is nog niet duidelijk of Windows zich daarmee bemoeit of dat VDJ dat niet juist aan pakt, maar voorlopig lijkt het te liggen aan (daar is\'tie weer:) de rechten.

Je hebt er al naar gekeken, maar controleer voor de zekerheid dat je hele map Mijn Documenten vrij is, m.a.w. dat je daar administratorrechten op hebt. Anders helpt geen enkele wijziging. Download daarna de >Registry Tool<. Als je die hebt uitgepakt, start dan de juiste versie op (64 bits).
Onderin staan de opties voor video. Controleer hoeveel geheugen de videokaart heeft (moet je misschien de gebruiksaanwijzing van de laptop even bij pakken: dat gaat alleen om het eigen geheugen van de kaart en niet het gedeelde geheugen). Stel nu de entry VideoMemMaxUse in op de helft van het beschikbare geheugen. Heeft de kaart bijvoorbeeld 1 GB geheugen, geef dan de waarde 512 in. Het getal staat altijd voor het geheugen in MB's. Klik daarna op Apply (je krijgt een melding dat de wijziging is doorgevoerd) en Close.
Start VDJ en probeer eens wat er nu gebeurt met video. Als opties kun je ook kijken of het aanvinken van nVideaFreezeBug en VideoYV12Bug effect heeft. (Als dat niet zo is, ook weer uitzetten....) Niet alles in 1 keer wijzigen, want dan is het niet mogelijk de juiste oplossing te vinden.

Verder heb ik je een PM gestuurd: als laatste redmiddel kan ik je een oudere versie van VDJ sturen. Het nadeel daarvan is dat je MC3000 niet wordt ondersteund, maar dat is misschien op te lossen met een aparte mapper. Daar moeten we dan wel naar zoeken, want zodra een controller is opgenomen in VDJ worden de losse mappers verwijderd.

 

Posted Fri 14 Dec 12 @ 8:48 am
stevoqxPRO InfinityMember since 2011
Dan zit hier ergens een fout. De waarde van het gebruikte geheugen voor video stond op 0. Ik heb het veranderd naar 30 maar deze cijfers lijken me niet reëel...
 

Posted Fri 14 Dec 12 @ 1:12 pm
Dat hangt van de videokaart af. Toch weer vragen: Specs van de computer. Al zet je maar het volledige typenummer neer, dan zoek ik dat zelf wel op.

[EDIT] Maar eens gegokt op de Intel HD3000-videographics. Dat is geen echte videokaart maar zit ingepakt in je processor (>Klik<) Die heeft geen enkel eigen geheugen en moet het volledig hebben van je werkgeheugen. Verre van ideale oplossing.... Wat je kunt proberen is de 2 waarden onder elkaar te verhogen: Zet het beschikbare geheugen (nu 58) op 1024 en VideoMemMaxUse op 512. Wat ik hoop te bereiken is dat VDJ meer geheugen afdwingt om mee te werken.

[EDIT2] Topic over een zelfde probleem met oplossingen: http://www.virtualdj.com/forums/168415/Music_Video_Discussion/Fix_Video_Jumping.html?search=HD3000&page=1.25
 

Posted Fri 14 Dec 12 @ 1:29 pm
kijik eens in de bios, daar kan je (vaak) de hoeveelheid geheugen voor video aanpassen, dit gaat dan wel van je totale werkgeheugen af. maar daar heb je nu toch genoeg van.



de problemen die ik heb met de mc3000 zijn trouwens niet gerelateerd aan 64 bit, ik heb xp, vista 7 en 8 zowel in 32 bit als 64 geprobeerd, met elke keer hetzelfde gezeur, asio werkt alleen in normale mode, en in advanced krijg je een foutmelding en werkt het niet.

ik heb nu een losse externe geluidskaart gekocht (fasttrack c400) en als de mc3000 retour is van reparatie ( ja hij is ook nog eens stuk gegaan)
dan gebruik ik de interne kaar van de mc3000 niet meer, probleem opgelost (hoop ik).
dat is dus niet gerelateerd aan jouw probleem.


bestaat de wibndows installatie trouwens aan zo'n voorgeprogrammeerde versie, of heb je het er zelf los opgezet.
in het eerste geval, zou ik kijken welke onzin er op is gezet dat je niet gebruikt en update alle drivers.

 

Posted Fri 14 Dec 12 @ 2:36 pm
stevoqxPRO InfinityMember since 2011
Hoe kom ik in de BIOS?
Ik ben daar niet echt in thuis en heb een beetje schrik om verkeerde instellingen te veranderen...
Wat betreft het aansluiten van de mc3000 slaag ik erin om de ene keer de instellingen volgens de gebruiksaanwijzing te gebruiken en dan weer door de "advanced settings" te gebruiken. De laatste keer heb ik alles eens terug gezet naar standaardinstellingen en dan heb ik weer even moeten zoeken. De klank komt hoe dan ook in orde (lijkt me) en vertrekt van de mc3000.
 

Posted Sat 15 Dec 12 @ 2:44 am
stevoqxPRO InfinityMember since 2011
Ik heb de volgende gegevens op mijn pc gevonden. Die komen niet overeen met de gegevens in de registry tool...
Nog 16 dagen tijd.
 

Posted Sat 15 Dec 12 @ 6:13 am
stevoqxPRO InfinityMember since 2011
 

Posted Sat 15 Dec 12 @ 6:29 am
Dat komen ze wel. De registry-tool gaf aan dat je nog 58 MB vrij had aan grafisch geheugen. Dat is van de 64 MB die nu worden aangegeven als beschikbaar videogeheugen.
Ik ben niet bekend met de HD-serie van Intel, maar ik kan me voorstellen dat je, in het programma waarvan je de screendump hebt geplaatst, de grootte van het geheugen moet kunnen aanpassen. Lukt dat daar niet mee, dan misschien in de BIOS.
Je laptop geeft meestal zelf aan welke toets moet worden gedrukt om in de BIOS te komen. Dat zie je direct na het opstarten. (Meestal DEL, soms een functietoets)
 

Posted Sat 15 Dec 12 @ 6:48 am
stevoqxPRO InfinityMember since 2011
Nu werkt er niets meer... Start niet eens op.
 

Posted Sat 15 Dec 12 @ 8:39 am
Als je de registry tool start, welke versie van VDJ staat er dan links bovenin?
 

Posted Sat 15 Dec 12 @ 8:50 am
protection error komt door illegale versie, mogelijk heb je de oude versie niet goed verwijderd en de legale er zo overheen gezet.

ik snap alleen niet waarom je de hele bende niet formatteert en gewoon schoon begint,

je hebt 1000 problemen die niemand heeft, beginnen met een scone pc zonder resten van allerlei zooi is vaak een goede oplossing en kost veeeeel minder tijd dat wat je nu probeert te doen
 

Posted Sat 15 Dec 12 @ 9:04 am
Bas, ter info: Achter de schermen al ff bezig met Steven. Ik heb hem een oudere versie gestuurd, waarna bovengenoemd probleem de kop opstak. Ook de registrytool doet niet wat het moet doen (werkte bij mij overigens wel). Ik vermoed toch een rechtenkwestie waardoor ook de tool geen invloed heeft. Herinstallatie zou dan alleen nut hebben als dat niet onder dezelfde account gebeurt. Als er een 1 op 1-herinstallatie wordt gedaan loopt hij wrs weer tegen dezelfde problemen aan.
Nu eerst eens gevraagd of hij als admin kan inloggen. Als je dan de registrytool kan draaien en de installatie doet, zou hij geen rare dingen meer tegen moeten komen. Zo niet, formatteren.....
 

Posted Sat 15 Dec 12 @ 9:24 am
85%