Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Beginnende DJ worden - Page: 2

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Er is niets onprofessioneels aan om spullen te huren. Wat wel onprofessioneel is om zo maar als een kip zonder kop apparatuur te gaan kopen. Maar goed, is jouw geld :P

Wat je speakers betreft, het hangt er maar een beetje van af wat je gaat draaien.. bruiloften en partijen, house party(tjes)
 

Posted Sun 09 Sep 12 @ 3:42 pm
DJHansCore wrote :
nou dat denk ik niet wil alles profesioneel dus niks huren,




met alle respect, maar dat is een niet doordachte opmerking en dan blijf ik netjes.

audio huren is doodnormaal en alles wat je bij bax kan kopen kan je ook huren.

weet niet of je wel eens in een dj booth hebt gestaan van een evenement, maar daar staat alleen maar gehuurde spullen.

denk je echt dat organisatoren van dance feesten voor haar evenement 10 line arrays uit eigen magazijn halen?


ik weet zeker dat je op een feestje een betere beurt maakt met goede gehuurde spullen dan met gekochte troep.

 

Posted Sun 09 Sep 12 @ 4:26 pm
jboerlage wrote :
Er is niets onprofessioneels aan om spullen te huren. Wat wel onprofessioneel is om zo maar als een kip zonder kop apparatuur te gaan kopen. Maar goed, is jouw geld :P

Wat je speakers betreft, het hangt er maar een beetje van af wat je gaat draaien.. bruiloften en partijen, house party(tjes)
\

Eerst voor vrienden, partytjes, feestjes, zo'n 20 a 30 man maximaal denk ik, ik hoor vaak dat je ook complete boxen sets, op je laptop kan aansluiten, zonder voltagge (watt) verlies klopt dat of niet

 

Posted Thu 13 Sep 12 @ 2:50 pm
DJHansCore wrote :
.................. ik hoor vaak dat je ook complete boxen sets, op je laptop kan aansluiten, zonder voltagge (watt) verlies klopt dat of niet


Je hebt active speakers met ingebouwde versterkers - die kun je dus zonder meer op je laptop zetten.
Ik heb thuis een aardige sound met een set uit de Media Markt - 2 speakers en een subwoofer.
Als ik die opendraai, kunnen de buren meegenieten
In hoeverre dit geschiukt zou zijn voor een fuif met 30 man, is te bezien.
Je zou 2 leuke active speakertjes met ingebouwde subwoofers bij baxshop kunnen kopen.

Keep smiling!

 

Posted Thu 13 Sep 12 @ 5:27 pm
mpet daar nog een versterker bij
 

Posted Fri 14 Sep 12 @ 2:43 pm
bedoelen jullie nou actieve subwoofer, of een setje met een ingebouwde subwoofer
 

Posted Fri 14 Sep 12 @ 2:48 pm
 

Posted Fri 14 Sep 12 @ 3:04 pm
@DJHansCore,

Met alle respect, aan je vragen en terminologie te horen heb je geen flauw benul waar je mee bezig bent. Is niet erg, maar dan is het heel onverstandig om zomaar spullen te gaan kopen online.

Pak de auto of de trein en ga lekker naar de eerste de beste grote muziekwinkel en laat je goed voorlichten. Loop ook eens mee met collega muzikanten dj's om een gevoel te krijgen bij hetgeen je wilt doen, en de techniek te leren kennen.

Dan weet je waar je het over hebt en kan je ook veel beter een keuze maken.
 

Posted Fri 14 Sep 12 @ 3:19 pm
DNA76PRO InfinityMember since 2011
Ikzelf gebruik een mengpaneel van JB systems (dj control 3) met versterker AMP eveneens van JB systems en speakers TSX 12 eveneens van JB systems. Blaast prima voor huisfuifjes en burenfeestjes. Zoek maar eens op en is best betaalbaar. De PC keuze is aan jou doch ik zou een goedkoop laptopje nemen.
 

Posted Wed 22 May 13 @ 5:33 pm
Laatste post is van 14-09-2012. Hij zal er wel uit zijn, denk ik.
 

Posted Thu 23 May 13 @ 3:17 am
Kan iemand me vertellen of dat audio en karaokeplan online kan gebruiken op virtual dj als ik ergens op een feestje aan het spelen ben of moet ik eerst deze muziek downloaden?

alvast bedankt voor de info

Robertino
 

Posted Wed 29 May 13 @ 12:57 pm
Ja en ja. (dus niet "of".)
Je mag nooit vertrouwen op je online mogelijkheden. Beetje link, als je verbinding zwak is of weg valt kun je niet zoveel meer. Altijd muziek op je schijf zetten dus. Hier staan de mogelijkheden: http://www.virtualdj.com/wiki/How%20do%20I%20use%20ContentUnlimited.html

Graag de volgende keer een relevant topic gebruiken of een nieuw aanmaken. Dit topic gaat niet over ContentUnlimited.

Locked
 

Posted Wed 29 May 13 @ 8:37 pm


(Old topics and forums are automatically closed)