Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Beginnende DJ worden - Page: 1

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

Hallo ik wil graag beginnende DJ worden, ik heb zelf al een hercules dj control mp3, numark DJ2GO en microfoon, en een headset (microfoon en hoofdtelefoon.

Ik wil jullie vragen wat ik nog moet aanschaffen om op feestjes partyyjes en verjaardagen, te gaan oefenen, ik ga niet mijn hele pc meesjouwen daarheen
 

Posted Fri 31 Aug 12 @ 3:34 pm
voor zo'n 20, 30 man om te beginnen, ik ga straks ook nog de Nano Pad2 midi drumpad controller aanschaffen
 

Posted Fri 31 Aug 12 @ 3:35 pm
DJHansCore wrote :
Ik wil jullie vragen wat ik nog moet aanschaffen om op feestjes partyyjes en verjaardagen, te gaan oefenen, ik ga niet mijn hele pc meesjouwen daarheen


Tenzij de Hercules iets kan wat ik niet weet, zul je m.i. toch een laptop moeten kopen. Voor 399 € ben je in Media Markt de king.
Of ga je met een MP3 of iPod draaien?
 

Posted Fri 31 Aug 12 @ 7:48 pm
nee niet met een mp3 speler of een Ipod, waarschijnlijk met laptop Hercules DJ Control Mp3, Numark DJ2GO, en de Korg Nano Pad2 midi drumpad controlller. Gaat dat lukken hoeveel wat boxen moet ik aanschaffen en een versterker ofzo.
 

Posted Sat 01 Sep 12 @ 8:14 am
ik wil wel graag reactie's
 

Posted Mon 03 Sep 12 @ 10:30 am
Daar kunnen we niet zinnig op reageren, Hans.
Je kunt het beste naar een winkel gaan die de spullen verkoopt en je wensen, toekomstplannen en budget geven. Zij zijn veel beter in staat je de mogelijkheden uit te leggen. Daarnaast krijg je, als iedereen zijn mening uit, net zoveel voorkeuren als dat er gebruikers zijn. Wat voor de een helemaal top is, is voor een ander bagger en andersom.
Heb je niets in de buurt, bel dan eens met een leverancier zoals Bax in Goes, Feedback in Rotterdam o.i.d. Zij kunnen je altijd adviseren.

Succes.
 

Posted Mon 03 Sep 12 @ 5:30 pm
DJHansCore wrote :
nee niet met een mp3 speler of een Ipod,


Dat was een lichtelijk sarcastisch grapje, Hans.
Om een zinnig antwoord (dank je, Martin) te geven, zijn jouw gegevens te onduidelijk.
Je zegt, je gaat niet je PC meeslepen.
Dus vraag ik, ga je een laptop kopen.
Hierop geef je geen antwoord, behalve dan dat je met je "laptop Hercules etc" aan de slag gaat.
Tenzij Hercules plotseling laptops produceert met ingebouwde controller, begrijp ik niet waar je over praat.
Maar ik moet zeggen, het maakt me wel verdomd nieuwsgierig!


Mvg
 

Posted Tue 04 Sep 12 @ 1:46 pm
nee dat bedoel ik niet hier even een rijdje met wat ik heb en wat er nog gekocht moet worden.

Wat ik heb:

- Hercules dj control mp3
- Numark Dj2GO controller
- Microfoon (geen usb plug)

Wat moet er nog gekocht worden:

-Laptop
-Boxen (hoeveek wat weet ik niet)
-Versterker als dat nodig is

hebben jullie suggesties laat maar komen dan, ik wil beginnen op feestjes verjaardagen, partijtjes.

 

Posted Wed 05 Sep 12 @ 3:33 pm
zou je niet een controller kopen met een iets betere geluidskaart.
de hercules kaarten zijn niet slecht, maar er is een hoorbaar verschil met betere
 

Posted Thu 06 Sep 12 @ 4:36 am
dat budget heb ik nog niet, wat voor boxen zou ik op mijn laptop moeten aansluiten
 

Posted Fri 07 Sep 12 @ 9:42 am
Over budget gesproken:
je moet die laptop eerst nog kopen als ik het goed begrijp.
Dan heb je nodig: mengpaneel, versterker en luidsprekers.
Dit gaat je rond 1.200 euro kosten als je een Packard Bell notebook koopt en de rest van Behringer.

Daar heb je wél het budget voor?



PS Met boxen die je op een PC/laptop aansluit, kun je geen fuiven draaien.
 

Posted Fri 07 Sep 12 @ 11:02 am
dat snap ik niet helemaal, dus als ik met een laptop wil gaan draaien moet er een versterker tussen, dan de boxen en Djen maar
 

Posted Fri 07 Sep 12 @ 2:14 pm
mengpaneel heb ik of is de hercules dj control mp3 dan niet goed genoeg?????
 

Posted Fri 07 Sep 12 @ 2:15 pm
je moet je even gaan verdiepen in de materie,

een mengpaneel is geen controller, je koopt of een controller (beide decks in 1 apparaat + mangpaneel in 1) eigenlijk alleen een soort joystick specifiek voor dj software,

of je koopt een mengpaneel met 2 losse decks met midi ondersteuning die dan de softwaredecks gaan aansturen, het mengpaneel blijft dan "los" werken.

en natuurlijk moet er tussen je mengpaneel/laptop een versterker, boxen doen niets uit zichzelf.
 

Posted Fri 07 Sep 12 @ 4:29 pm
DJHansCore wrote :
mengpaneel heb ik


Mengpaneel heb je niet.
Een mengpaneel is een apparaat waar je verschillende geluidsbronnen op aan sluit, b.v. controller, cd-speler, 2e computer, dvd speler, etc etc. Die geluidsbronnen mix je naar believen en stuur je naar he versterker.
Een goed mengpaneel verbetert ook het geluid aanzienlijk. Maar is misschien in jouw geval voorlopig nog niet echt nodig.
Wat je wel nodig hebt is een versterker.
En dan de boxen.

En het zou handig zijn als je eerst die laptop koopt, anders begin je niets op je fuifjes.
 

Posted Sat 08 Sep 12 @ 5:54 am
okee dan wat voor laptop raad je aan niet al te duur zo'n 300€ tot 400 €, en zeker geeb Mac book Air wat ze mij bij bax-shop aanbeveelde
 

Posted Sat 08 Sep 12 @ 8:14 am
De beste ervaring die ik met "dj-laptops" heb ik, is met Packard Bell.
PB is zeer duurzaam en zijn redelijk geprijsd, in het algemeen honderd euro goedkoper dan een laptop met dezelfde prestaties van een ander merk.
De beste winkel om een goede en gunstig geprijsde laptop te kopen is Media Markt.
Bax-shop voor laptops? Ik weet het niet. Koop zelf veel daar, maar eerder decorative verlichting, LEDs etc voor m'n disco.

Koop in geen geval een MAC. We zijn het er allemaal over eens dat je voor een Mac teveel geld op tafel moet leggen en er niet zoveel voor terug krijgt - behalve dan de naam en dat het er interessant uitziet.
Alleen al om het Operative System te leren kennen en begrijpen moet je terug naar school.

Ik raad je aan 399 euro uit te geven voor een oferte laptop in Media markt.

Succes


 

Posted Sat 08 Sep 12 @ 9:54 am
okee dat snappen we, en voor een versterker en boxen wel bij bax-shop kijken dan
 

Posted Sat 08 Sep 12 @ 1:46 pm
Zou je niet eerst een gewoon de eerste feestjes wat spulen als geluid en licht huren, in plaats van alles in eens te gaan kopen? Wellicht valt het hardstikke tegen.
 

Posted Sun 09 Sep 12 @ 1:00 pm
nou dat denk ik niet wil alles profesioneel dus niks huren, wat voor versterker raden jullie mij trouwens aan hoeveel wat boxen, als ik voor zo'n 20 a 30 man ga oefenen
 

Posted Sun 09 Sep 12 @ 3:26 pm
63%