Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Geluid apparatuur check

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

LGrootHome userMember since 2012
Beste,

Ik wil mezelf geen DJ noemen, ik regel meer vaak het geluid op evenementen en kleine feestjes tot max. 50 man in besloten kring. Nu huur ik vaak deze apparatuur en ik heb al een aantal keer gehad dat er iets niet goed werkte, of dat het niet helemaal was wat ik wou en daarnaast ben ik denk ik als ik de apparatuur koop goedkoper uit (naarmate de feestjes verstrijken uiteraard) dus vandaar dat ik opzoek ben gegaan naar nieuwe boxen met standaarden, kabels en een standaardtas.

Mijn huidige situatie nu:
- Behringer Xenyx 1204USB mengpaneel
- Laptop / PC als primaire geluidsbron
- 2x bedrade en 1x draadloze microfoon als secundaire geluidsbron
- Genoeg kabels en verlooppluggen (xlr<->jack6,3, jack6,3 <-> jack3,5 enz.)

Ik heb even het een en ander rondgevraagd en gekeken en het liefste heb ik Behringer speakers, gezien mijn overige apparatuur ook van Behringer is en ik gewoon weet dat de prijs daarvan prima is t.o.v. de kwaliteit.

Toen ben ik uitgekomen op deze lijst:
- Behringer Eurolive B212D actieve luidspreker 2x (€438,-)
- American Audio LSS-3S professioneel luidsprekerstatief zwart 2x (€52,-)
- American Audio SB-2 luidsprekerstatief tas 1x (€11,-)
- Procab CAB901 XLR male - XLR female 10.00 meter 2x (€27,-)
- Procab CAB470 schuko male - schuko female 5.00 meter 2x (€29,-)

Totaal €557,-.

Nu zou ik graag van jullie willen weten: koop ik zo waar voor mijn geld en is dit geschikt voor de doeleinden waarvoor ik het nodig heb?

Als jullie meer informatie nodig hebben dan hoor ik het wel.

Met vriendelijke groeten,

Lars Groot
 

Posted Tue 21 Aug 12 @ 6:41 am
Tja,

Behringer heeft een naam, de prijs geluid verhouding is goed, maar de meningen zijn verdeeld over de duurzaamheid en wat er gebeurt als het stuk gaat.

Als ik persoonlijk iets van dat vermogen zou moeten kiezen, zou ik waarschijnlijk voor de QSC K serie gaan. De K12 is natuurlijk 4x zo duur, maar op termijn denk ik een betere investering. Maar goed, dat is heel persoonlijk.
 

Posted Tue 21 Aug 12 @ 7:40 am
ik kan over behringer zeggen dat de garantie afhandeling prima is verlopen bij mij.
een kapotte monitor (werd kokend heet) is buiten de 30 dagen omruil periode zonder probleem omgeruild.
dat het in de eerste instantie stuk is..........tja
 

Posted Tue 21 Aug 12 @ 7:42 am
LGrootHome userMember since 2012
@jboerlage,
Ik wil ook niet heel veel meer uitgeven dan wat ik er nu voor kwijt zou zijn. Kijk 100€ (of iets meer) extra in totaal vind ik nog niet zo super erg, alleen als ik echt 4x zoveel moet betalen dan vind ik het voor mijn doeleinden misschien iets te overschat, of zeg ik nu iets wat totaal niet klopt?

@s.waterreus,
Oké, dus de garantieafhandeling van Behringer is (gezien jouw ervaring) meer dan voldoende te noemen? Want ik heb met mijn huidige producten echt nooit problemen. Vroeger ook een Xenyx 802 gehad en daar was ook nooits iets mee (alleen aan/uit knop miste erop). Daarnaast wordt bij mij op school ook alles van Behringer gebruikt wat betreft boxen in de aula, speakers in alle lokalen, microfonen / mengpanelen en zelfs de geluidsinstallatie in de gymzaal.

Misschien nog even handig te melden: de muziek hoeft niet knetter hard; zolang de kwaliteit maar redelijk is en ruim voldoet als achtergrond muziekje (of soms iets harder bij (kinder)feesten) dan is het voldoende. De muziek hoeft in de meeste gevallen niet dominerend te zijn, als deze speakers dat lukt zou dat natuurlijk wel mooi meegenomen zijn. Ik weet niet of het kan, maar misschien kan ik er dan later nog een woofer bijkopen om onder de box te zetten (doorlus mogelijkheid van deze speaker) dus dat zou dan ook nog een optie kunnen zijn als ik écht te kort kom.
 

Posted Tue 21 Aug 12 @ 7:55 am
Behringer is qua prijs vs prestatie uitstekend.
But.......
Je moet er van uit gaan dat het spul drie jaar mee gaat. Duurt het langer, fijn. Korter zal niet voorkomen.
Ik heb in 2 zaken Behriunger mengpanelen en verwissel ze gewoon om de drie jaar (of later als ze langer meegaan. Ben de tel kwijt! :D)
De sound uit mijn Behringers is in ieder geval perfect. Wordt het minder na een aantal jaren, koop ik een nieuwe.
Voor die prijzen (van 250 voor de één tot 450 voor de andere) is het de moeite niet waard je kopzorgen te maken.
 

Posted Tue 21 Aug 12 @ 10:59 am
LGrootHome userMember since 2012
Ok, dan gok ik het er gewoon op en bestel ik eerst 1 box en dan check ik hoe die klinkt. Morgen zal ik dan een review erover posten in dit topic.

Iedereen alsnog bedankt voor de replies.
 

Posted Tue 21 Aug 12 @ 11:24 am
Je zou ook naar de Mackie TH-12A kunnen kijken. Belangrijkste is denk ik dat je ergens gaat luisteren. Ervaren hoe ze klinken. Neem een CD mee die je goed kent en luister naar wat je zoekt!
 

Posted Tue 21 Aug 12 @ 11:29 am
LGrootHome userMember since 2012
Ok, en weet er iemand of de B215D heel veel verschil heeft t.o.v. de B212D, aangezien dat maar €30,- scheelt.
 

Posted Tue 21 Aug 12 @ 11:31 am
B215D heeft een grotere woofer lijkt me altijd de moeite waard
 

Posted Tue 21 Aug 12 @ 11:35 am
LGrootHome userMember since 2012
De 215D heeft toch een 15 inch woofer?
 

Posted Tue 21 Aug 12 @ 11:37 am
LGroot wrote :
De 215D heeft toch een 15 inch woofer?


Ja zie boven, vergiste me met de witte 215D
 

Posted Tue 21 Aug 12 @ 11:41 am
Ik denk ook dat de meerprijs van de B215 het bedrag meer dan waard is. 12" kan nu eenmaal minder druk in het laag leveren dan een 15". Zelfs voor de kleine ploeg waar je voor draait is het het waard en voor het geval dat je eens voor een wat grotere ploeg moet draaien....
 

Posted Tue 21 Aug 12 @ 11:45 am
LGrootHome userMember since 2012
Oké prima dan weet ik dat ook weer.
En is het verschil tussen de 215D en de Mackie TH-12A dan nog heel groot?
Liever heb ik dan de Behringer's omdat ik de kwaliteit ken en ook de helpdesk, maar als jullie zeggen dat de Mackie's stukken beter zijn dan de 215D.
 

Posted Tue 21 Aug 12 @ 11:55 am
Ik zou zeggen.... ga ze beluisteren, betasten, ruiken.... en maak dan je keuze. Het blijft heel persoonlijk!
 

Posted Tue 21 Aug 12 @ 12:31 pm
LGrootHome userMember since 2012
Ik snap hem ;). Het enige probleem is dat bij mij in de buurt geen grote muziek winkel zit waar ik alles kan beluisteren. Gelukkig heb ik vakantie dus dan reis ik morgen wel even naar Goes af.

Nogmaals heel erg bedankt voor alle informatie en tips en dan zal ik mijn review later wel posten.
 

Posted Tue 21 Aug 12 @ 12:33 pm
ik heb wel mij eurolive speakers weer teruggebracht naar de winkel omdat de ruis die eruit komt als er geen muziek uit de speaker komt aanzienlijk is, gebruik je de speakers ook thuis, dan is het zelfs storend. nu had de duurdere mackie serie ook wel een ruis, maar die was aanmerkelijk minder dan bij behringer.

staat de muziek hard dan wordt de ruis wel overstemd,

de ruis heeft trouens niets te maken met het volume van de versterker of het input signaal, het zit gewoon in de de hardware

in mijn geval ging het om de actieven B315D

http://www.virtualdj.com/forums/137530/Dutch_Forum/Show_us_your_gear__Waar_werk_je_mee_.html?page=8
 

Posted Wed 22 Aug 12 @ 4:15 am
LGrootHome userMember since 2012
Ik ben vandaag in Goes geweest bij Bax-shop en ik heb de Mackie's met de Behringer's vergeleken maar toch vond ik de behringer's een stuk mooier en zuiverder klinken. Omdat ik met de trein was kon ik niets meenemen dus ik heb 1 Behringer Eurolive B215D besteld en als die thuis met mijn apparatuur net zo klinkt als in Goes dan bestel ik er zeker nog een 2e bij. Het enige was dat als je de box aanzet dat er dan een soort ruis uit komt, maar dat verdwijnt na een aantal seconden en dat is dus niet zo heel erg.

Morgen moet ik helaas werken dus ik zal vrijdag een uitgebreide review over de box posten. Wel heb ik alvast een standaard en de standaardtas meegenomen van American Audio en die zien er goed en degelijk uit en lijken me prima voor deze boxen. Wachten is nog op de box en de kabels.
 

Posted Wed 22 Aug 12 @ 3:49 pm
LGrootHome userMember since 2012
Review die ook op Bax-shop.nl staat:
--------------------------------------------------

Dit is mijn eerste echte speaker die ik gekocht ben en ik ben echt positief verrast!

Plus:
* Ziet er mooi en ergonomisch uit.
* Er komt helder en levendig (vol) geluid uit.
* De bass is prima voor kleine feesten en is voor mijn doen echt netjes.
* Heeft een eigen sound regelaar voor de lage en hoge klanken en daarnaast is de doorlus mogelijkheid zeker een handige toevoeging!
* Goede prijs/kwaliteit verhouding.

Nadelen:
* Ik vind hem zelf erg zwaar, daardoor is het plaatsen van de box op een hoog statief in je eentje haast niet te doen, ik had daar dan ook echt veel moeite mee. Gelukkig doe je dat maar twee keer per feest per box, dus op zich is het wel te doen.
* Er komt standaard een beetje ruis uit de box. Als je het input signaal harder zet wordt de ruis ook wat hoger, maar als je er wat verder vandaan staat of als je er gewoon geluid op hebt staan dan merk je hier niets of héél weinig van.

Verder ook een goede service van Bax-shop.nl. Ik zal deze box dan ook bij velen aanbevelen.

Groeten uit Nijkerk!
 

Posted Thu 23 Aug 12 @ 2:33 pm
Gefeliciteerd met de aankoop!
 

Posted Sat 25 Aug 12 @ 3:16 am


(Old topics and forums are automatically closed)