Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Dj concole mk4 problemen - Page: 1

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

Hallo ja ik weet dat deze vraag duizend keer is gesteld maar ik heb nog geen duidelijk oplossing gevonden mijn vraag is: Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn console niet hapert? hij hapert vooral als ik bijvoorbeeld twee tracks door elkaar mix en dan effecten of zo toevoeg dan wordt dat hem teveel. Kan iemand mij helpen?
 

Posted Fri 04 Nov 11 @ 11:15 am
haperen kan aan veel dingen liggen, het meestal een probleem met aanvoer van signaal ofwel latency,
hoe langzamer je pc/apparatuur en hoe zwaarder je software, des te meer hapering je hebt.
de latency kan je verhogen waardoor je een buffer creeert, met als voordeel dat de hapering weg gaat, maar als nadeel dat er meer tijd zit tussen het versturen van het signaal en het horen ervan. zo ook met de knoppen van de apparatuur, er gaat ook meer tijd zitten tussen het indrukken van de knop en het reageren van de software.
afhankelijk van je controller kan je de latency afstellen in de driver zelf, bekijk hiervoor de handleiding van je apparaat.
ook kan je in vdj onder config/performance de latency instellen.
als dat allemaal niet helpt dan zal je moeten gaan kijken of je misschien onnodig meedraaiende software op de achtergrond hebt draaien die je kunt uitzetten
 

Posted Fri 04 Nov 11 @ 2:58 pm
ik heb de limited edition dus bij config lukt het sowiezo niet maar ik zal nog in de handleiding kijken bedankt!
 

Posted Sun 06 Nov 11 @ 8:51 am
Ik snap er eerlijk gezegd niet veel van kan je anders niet teamviewen?
 

Posted Sun 06 Nov 11 @ 1:04 pm
Dat hebben er waarschijnlijk niet veel hier. De gebruikers die hier een handje toesteken zijn niet meer dan dat: Gebruikers. We zijn geen medewerkers van Atomix.
Hercules heeft een mooi lijstje samengesteld van wat je met je PC moet doen om hem zo veel mogelijk te optimaliseren voor gebruik met de controller. Die kun je >>HIER<< vinden.

Belangrijkste tip: sluit zoveel mogelijk af. Geen MSN, Facebook, netwerk, bluetooth, enz op de achtergrond. Als je de problemen hebt die je nu hebt kun je het beste alleen VDJ draaien.
 

Posted Sun 06 Nov 11 @ 6:33 pm
ik word oud geloof ik, heb nog nooit gehoord van teamview.
hoe dan ook ,doe wat martin zegt, pc moet oerfect in orde zijn voor vdj
 

Posted Mon 07 Nov 11 @ 3:44 am
Ontwikkelingen gaan snel. Ik ken het omdat onze serverbeheerder het gebruikt om hulp bij onverklaarbare problemen op te lossen. Is een luxe variant van "hulp op afstand": Je kan letterlijk de PC overnemen.
De Teamviewer-server is overigens betaald, de client gratis. (hoewel ik tegenwoordig ook een gratis server-versie op mijn Android-mobiel heb staan. Alleen nog niet uitgeprobeerd).
 

Posted Mon 07 Nov 11 @ 6:30 am
Weer niet OT, maar wel leuk:
Teamviewer is tegenwoordig gratis voor prive-gebruik. En dan wordt het nog veel leuker om er eens mee te experimenteren.
VDJ laten draaien (met een kleinere skin, reden komt zo), Teamviewer opgestart op de PC en de telefoon, aanmeldingsprocedure doorlopen.

En wat krijg je dan?



Is'tie leuk?
En ja: VDJ is zo ook nog te besturen. Het rare is dat je muiscursor in het medden van het telefoonscherm blijft staan en de hele desktop dus verschuift. Dat maakt het wel meer zichtbaar, omdat anders je dikke vingertop de positie die je aan wilt klikken bedekt.
Vertraging (is niet goed zichtbaar: door de langere sluitertijd is de positiebalk van het wiel een multispaak geworden) is redelijk netjes maar je zal er geen snaarstrakke mixen mee maken. Het telefoonscherm is 800 x 480, dus een 1080P-skin is weer niet handig. Dan zie je te weinig en schuif je je een RSI-vinger.
Het heeft dus niet echt nut (lijkt me) maar het gimmickgehalte is wel weer fors :D
 

Posted Tue 08 Nov 11 @ 3:38 pm
haha, je hebt niet de iphone remote vdj app ontwikkeld voor andere platformen.
volgens mij heb je niets te doen, maar wel erg leuk uitgevonden.
nu kan je ergens een laptop aansluiten op een PA set en vauit je luie stoel een feesje geven aan de andere kant van de stad. :)
 

Posted Wed 09 Nov 11 @ 5:42 am
s.waterreus wrote :
nu kan je ergens een laptop aansluiten op een PA set en vauit je luie stoel een feesje geven aan de andere kant van de stad. :)


Leuk om te weten als ik eens een avond geen zin heb in Calella...................


 

Posted Wed 09 Nov 11 @ 6:58 am
Nog gekker: Je kunt blijven waar je nu bent..... :D
 

Posted Wed 09 Nov 11 @ 8:27 am
Zouden ze op dit jungle eiland weten wie Armand van Buren is dan?
 

Posted Wed 09 Nov 11 @ 3:40 pm
Martin bedankt ik zal gaan kijken of het werkt ik hou je op de hoogte
 

Posted Sun 13 Nov 11 @ 12:22 pm
@martinfours bij dat lijstje hebben ze het de hele tijd over een energie schema maar ik ben daar niet kunnen komen kan je zeggen wat ze daar mee bedoelen ik gebruik windows 7
 

Posted Sat 31 Dec 11 @ 7:58 am
Je bent vandaag echt all over the place...

W7 heeft nu juist zo´n handige optie aan boord. Als je op de startknop klikt met links verschijnt er direct boven de startknop een veldje met de tekst Naar programma´s of bestanden zoeken. Tik je daar Energiebeheer in dan krijg je direct het resultaat te zien waar je naar toe moet.
Life can be so simple....
 

Posted Sat 31 Dec 11 @ 9:07 am
haha ik weet het maar vanavond draaien op een haperende laptop of een imac die niet werkt?
Maar ik heb het gevonden ik heb het schema gevolgd en het heeft niet gewerkt :( ik heb ook nog de latency veranderd wat een klotemiddag.....
 

Posted Sat 31 Dec 11 @ 9:25 am
Standaard antwoord: Gooi alles uit dat je niet nodig hebt: WiFi (kan ook je virusscanner uit), Bluetooth, enz. enz. Ook programma's die op de achtergrond draaien, maar die je niet nodig hebt om muziek te spelen, uit.
Skin op de standaard resolutie gebruiken, dus niet gemaximaliseerd. Dat vreet processorkracht. (handig in VDJ is dat je aan de CPU-load indicator kunt zien of je goed bezig bent. Als dat ding steeds in de rechterhoek zit, moet je PC te hard werken)
 

Posted Sat 31 Dec 11 @ 10:30 am
waar kan je de resolutie van vdj instellen?
 

Posted Sun 01 Jan 12 @ 8:42 am
Niet.
Maximaliseren is een ding wat al sinds het bestaan van Windows bestaat. Met maximaliseren bedoel ik op het middelste icoontje rechts boven in je actieve scherm klikken zodat je programma beeldvullend wordt. Da's iets wat je dus beter niet kunt doen in VDJ.
 

Posted Sun 01 Jan 12 @ 9:10 am
oke ik zal het proberen dat had ik nog niet gedaan
 

Posted Mon 02 Jan 12 @ 6:21 am
74%