Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Maya 44 usb met mac - Page: 1

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

Hallo,
Ik heb net een nieuwe macbook :-)
Ik heb de mac drivers geinstalleerd en virtual dj, maar als ik virtual dj opstart krijg ik de melding: error in the sound driver.
Nu heb ik overal gezocht op internet en er staat uitgelegd dat ik naar de midi/audio setup moet gaan, maar dan krijg ik een heel ander venster dan bij de voorbeelden.

Kan iemand me helpen? Alvast bedankt!
 

Posted Mon 22 Aug 11 @ 12:56 pm
Voorbeelden zijn meestal voor een oudere OS-versie dan jij hebt. Ik kan je ook niet van plaatjes voorzien want mijn Mac draait ook nog op Leopard. (OS 10.5.8).Ik weet niet of de Mac de Maya standaard ondersteunt. Het kan best zijn dat je op zoek moet naar drivers.
 

Posted Mon 22 Aug 11 @ 2:28 pm
bedankt voor de reactie.
Ik heb de nieuwste versie van Leopard, 10.6.8.
Ik heb dus al gezocht naar drivers, maar ik zal morgen nog verder zoeken.
 

Posted Mon 22 Aug 11 @ 5:27 pm
Ik kom er maar niet uit, ik contact wel even support van esi.
 

Posted Tue 23 Aug 11 @ 5:22 am
't Is niet moeilijk: Drivers staan >>HIER<<, een na onderste regel voor de laatste versie.
 

Posted Tue 23 Aug 11 @ 6:11 am
Dat is precies wat ik heb geinstalleerd.
En toch blijft ie zeggen dat er iets mis is met de sound driver..
Als ik bij input 'none' doe, geeft hij geen error meer, maar ik heb nu gezien dat ik bij sound card(s) helemaal geen maya 44 kan kiezen. Ik heb de drivers eens opnieuw geinstalleerd, maar dat hielp ook niet.
Het is sowieso al raar dat virtual dj de kaart niet ziet, terwijl de computer hem wel ziet als je bij audio/midi settings kijkt.
 

Posted Tue 23 Aug 11 @ 8:29 am
Ik wilde eigenlijk nooit weer wat zeggen (:D), maar staat er niet ergens hier in het forum dat de Maya 44 helemaal niet zo goed meer is en een beetje out-of-date?
 

Posted Tue 23 Aug 11 @ 9:17 am
Hij werkt nog altijd perfect hoor.
Wat heeft dat hier sowieso mee te maken?
 

Posted Tue 23 Aug 11 @ 9:33 am
Een hoop.....
Als je kaart niet te populair meer is, laten de OS-bouwers te vaak de ondersteuning vallen voor dat ding. Dan kun je drivers installeren tot je een ons weegt......
Misschien dat je >>HIER<< iets aan hebt? Bovenaan de oude OS-en, stukje naar beneden de setup in OS 10.6.x
Ik heb soortgelijke problemen gehad met de setup van een 10 in / 4 uit FireWire kaart in Cubase. Kaart leek goed te werken in andere programma's maar ik kreeg hem met geen geweld goed aan de praat in Cubase. Voor m'n gevoel 257 x hetzelfde gedaan en uiteindelijk is het gaan werken.
Het geldt overigens voor zowel Windows als OS10.X: Als de setup van het geluid niet goed is, werkt VDJ ook niet naar behoren. De beschikbare audio wordt door je OS doorgegeven aan VDJ. Pas als dat in orde is, kun je VDJ goed instellen.
 

Posted Tue 23 Aug 11 @ 12:46 pm
Oh ok,
Het is me dankzij je link gelukt om geluid door te krijgenvan de cd's naar de mac en van de mac naar mijn mengpaneel.
Alleen virtual dj ziet het nog steeds niet..
 

Posted Wed 24 Aug 11 @ 9:29 am
CD's, mengpaneel....... Je komt nu met allerlei info die je hiervoor niet hebt gegeven. Dan wordt het lastig advies geven.
Geef eens aan wat je aan apparatuur hebt staan, hoe je het hebt gekoppeld, en voor de volledigheid een screendump van je audio-configuratie in VDJ.
 

Posted Wed 24 Aug 11 @ 10:59 am
Ja sorry.
Ik heb twee Reloop rmp cd spelers aangesloten aan de maya 44, de twee uitgangen van de maya 44 zijn aangesloten op mijn mengpaneel.
Ik gebruikte voorheen altijd een laptop met Windows erop om Virtual dj (nouja,, Numark Cue) op te draaien met tijdcode cd's.
hierbij de screens:
http://imageshack.us/photo/my-images/41/schermafbeelding2011082k.png/
http://imageshack.us/photo/my-images/850/schermafbeelding2011082.png/
http://imageshack.us/photo/my-images/52/schermafbeelding2011082t.png/
http://imageshack.us/photo/my-images/839/schermafbeelding2011082p.png/

Zoals je ziet ziet OSX de kaart wel en Virtual dj niet. Er komt ook geluid door van de cd spelers, maar dat geluid word meteen doorgestuurd naar uitgang één van de videokaart.
 

Posted Wed 24 Aug 11 @ 1:01 pm
Thuis eens klooien... Plaatje 1 laat zien dat je de interne kaart als voorkeur hebt. Voordat ik nu ga roepen dat dat niet kan als je met de Maya wilt werken probeer ik dat straks eerst even uit op mijn eigen koelkast...

[EDIT] Dat is het dus niet. Als ik mijn ingebouwde kaart als standaard geluidskaart selecteer, kan ik nog steeds VDJ laten afspelen via de M-Audio. ff de plaatjes beter bekijken....
 

Posted Wed 24 Aug 11 @ 1:19 pm
En dan valt me ineens iets anders op: Volgens je plaatje werk je met Cue uit 2006. De Maya44 is, voor zover ik kan nagaan in 2007 op de markt gekomen. Zou het zomaar kunnen zijn dat er nog geen support voor je kaart in Cue is. Aangezien je Professional Edition User bent, zou ik met bloedspoed voor een update gaan. V7 is uit voor Cue en kan je probleem misschien zomaar oplossen.
 

Posted Wed 24 Aug 11 @ 2:25 pm
Je had inderdaad gelijk dat ik nog moest updaten.. Ik ging ervan uit dat de download op de Numark site de nieuwste versie was, maar dat bleek niet zo te zijn. Nu heb ik hem geupdate en nu geeft hij de error dat de skin invalid is en dan sluit het meteen af...
Alles gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd, maar hij zegt nog precies hetzelfde...
 

Posted Wed 24 Aug 11 @ 3:15 pm
Klassiekertje....
Antwoord uit een ander topic (met hetzelfde probleem:
s.waterreus wrote :
er is een probleem met de skin in combinatie met de geinstalleerde versie en of de resolutie van je scherm,

uninstall vdj, verwijder alle mappen handmatig en herinstalleer.
zorg dat je resolutie van je scherm in ieder geval de minimale resolutie heeft die vdj ondersteunt.

Vooral "Verwijder alle mappen" is belangrijk. De skins die daar nu in staan kunnen je nieuwe versie bijten.
Ook even erg in houden dat skins voor Windows niet werken op de Mac (en andersom)
 

Posted Wed 24 Aug 11 @ 4:07 pm
Ik alles verwijderd wat ook maar een beetje met virtual dj te maken heeft en herinstalleerd.
Hij geeft weer dezelfde fout. Weet je misschien waar de skins staan op de mac? Dan zet ik eens zo'n andere skin op..
 

Posted Thu 25 Aug 11 @ 6:31 am
Dozo10PRO InfinityMember since 2011
Documents>Virtual Dj> Skins folder
 

Posted Thu 25 Aug 11 @ 7:49 am
Het haalt niks uit als ik een skin installeer.. Ik bedenk me nu ook dat het helemaal niet had kunnen helpen, want ik krijg niet eens de mogelijkheid een skin uit te kiezen.. Ik heb naar heel wat oplossingen gekeken, maar niks werkt. Zou het kunnen dat de nieuwste macs Virtual dj gewoon niet ondersteunen?
 

Posted Thu 25 Aug 11 @ 8:06 am
Dozo10PRO InfinityMember since 2011
 

Posted Thu 25 Aug 11 @ 9:21 am
43%