Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Numark V7 - Page: 1

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

Is er werkelijk niemand op dit forum die met numark V7 werkt?
 

Posted Sat 13 Aug 11 @ 12:25 pm
ik heb een ns7 gehad, dat is eigenlijk 2 v7 + mixer in 1
 

Posted Sat 13 Aug 11 @ 12:55 pm
Ik heb namelijk 2 x V7, maar ik ben nu nog steeds benieuwd of ik 4 decks kan bedienen met virtualdj.
waarom heb je de NS7 weg gedaan?zonde.
Ik vind de V7 de beste controller die er is en de enige concurent van de draaitafel.
Alle andere controllers voelen zo plastic en speelgoedachtig aan, sterker nog de meeste zijn ook gewoon plastic zeker als het gaat om de platters.
 

Posted Sun 14 Aug 11 @ 4:38 am
ik vond de ns7 veel te zwaar met zijn bijna 30 kilo met flightcase.
tevens waren er toen nog geen 64 bit drivers en de 32 bit waren slecht.
ook niet alle knoppen zoals de start stop delay werken in vdj.
en ik was geen vinyl meer gewend dus die draaiende tafels waren een leuke gadget, maar meer ook niet.
het meest irritante vond ik nog de luidruchtige fannetjes achterin de ns7, wat een pokkeherrie was dat.
geen numark meer voor mij, maar ieder zijn ding.
ik princiepe kan je met elke 2 deck controller 4 decks aansturen, als je maar aangeeft welk deck wat moet doen.
 

Posted Sun 14 Aug 11 @ 7:17 am
o als dat echt waar is wat jij zegt over de technische kant van de ns7 dan is de v7 een ware verbetering, totaal geen last van de fans,zijn gewoon geluidloos,alle knoppen werken perfect in vdj.
Weet jij dan hoe ik de 4 decks dan kan koppelen?
Het lijkt namelijk makelijker dan je zou denken wanneer het een v7 betreft,op youtube en op andere forums is er tot nu toe ook nog geen oplossing.
 

Posted Sun 14 Aug 11 @ 7:31 am
ik weet niet precies wat je bedoelt,

maar als je gewoon een 4 deck opstelling maakt zoals staat beschreven in de handleiding krijg je geluid van alle 4 de decks.
het aansturen van de decks doe je door (op mijn cdj 900) te drukken op de eject knop.
zo kan ik zelfs 4 decks aansturen met 1 cdj.
nadeel blijft wel dat al het geluid op de mixer via 2 faders binnenkomt. om dit te omzeilen zou je dus een extra geluidskaart nodig hebben per deck dat je wilt aansturen.
 

Posted Mon 15 Aug 11 @ 6:37 am
mmmmmmm vaag als het zo makelijk is zoals jij dat zegt dan vraag ik mezelf af waarom ik die optie nergens zie!
Ja er is wel een filmpje op youtube, maar dat is eigenlijk niet wat ik bedoel.
Ik wil namelijk niet zitten klooien met nog een extra geluidskaart, terwijl de V7 al een ingebouwde geluidskaart heeft.
Dus mijninziens zou er ergens een oplossing moeten zijn maar waaaaaaaar!!!!!!!
En anders tot naderorder op de plaats rust tot dat VDJ met een simpele oplossing komt (wat mij sterk lijkt)
btw dit geldt niet alleen voor VDJ
Ik vind VDJ een geweldig programma alleen de mogelijkheden zijn zeer beperkt t.o.v. andere dj-software
 

Posted Mon 15 Aug 11 @ 2:25 pm
Even mee relativeren: De beperkingen creƫer je zelf (je wilt geen extra geluidskaart) en je werkt met een LE-versie. Da's een gegeven paard in de mond kijken. De LE-versie is idd beperkt, maar wat verwacht je dan? Wij hebben zo'n E230,- betaald voor de Pro-versie (nee, geen upgrade vanaf een LE-versie) en dan zou je met je cadeautje hetzelfde kunnen? Dat gaat helaas niet werken.

De gedachte achter de uitleg van Bas: Je hebt nu een geluidskaart in elke V7. 1 voor het linker deck (speler 1) en 1 voor het rechter (speler 2) Dat zijn dus 2 geluidskaarten. Nu wil je met 4 decks gaan werken, maar je hebt nog steeds 2 geluidskaarten. Je moet dus gaan delen: Deck 1 EN 3 via de linker speler en deck 2 EN 4 via de rechter speler. Wil je mixen dan kun je dat van deck 1 OF 3 naar deck 2 OF 4. Je kunt dus nooit van 1 naar 3 of 2 naar 4 of je moet bruut de geluidskaart omschakelen van Deck 1 naar 3. Dat gaat hem niet worden.....

Door een extra geluidskaart toe te voegen met 2 stereo uitgangen kun je de decks allemaal een eigen uitgang geven en kun je (met je externe mixer) dus alles laten overlopen naar elk kanaal.
In dit specifieke geval zit de beperking dus beslist niet in de software. En dat VDJ minder zou kunnen dan andere software kan ik, uit ervaring, met een simpele beweging van tafel vegen: Da's absoluut niet waar.

Ik raad je toch aan de verschillende handleidingen eens door te lezen over multi-deck gebruik en de gids voor geavanceerde setup. Ik kan je alleen niet toezeggen dat het bij jou toepasbaar is vanwege je LE-versie.

[EDIT] Als je met VDJ 6.x werkt, gaat het multi-deck verhaal sowieso niet op. Daar heb je echt V7.x voor nodig.
 

Posted Mon 15 Aug 11 @ 2:45 pm
Dozo10PRO InfinityMember since 2011
hmmm ...


 

Posted Tue 16 Aug 11 @ 3:01 am
Istie weer: Rectificatie: Je hoeft de geluidskaarten niet om te schakelen....... Als 2 decks een kaart delen, dan zijn ze allebei hoorbaar. En da's lastig PFL aan dezelfde kant als waar je muziek speelt.... Wat wel blijft is het mixprobleem als hierboven omschreven.
 

Posted Tue 16 Aug 11 @ 6:27 am
klopt, je kan alle 4 de decks laten klinken over 1 geluidskaart, maar je hebt daar niets aan, schuif je de fader dicht, dan schuif je alle 4 de decks dicht en dat is na het bestuderen van het engelse topic "hoe moet ik een mix maken" nou net niet de bedoeling.
zoals martin al aangeeft, jammer dat vdj de schuld krijgt van beperkt zijn, terwijl de oplossing om de hoek staat.
ook ik heb natuurlijk diverse andere pakketten geprobeerd zoals traktor en serato itch, waarbij elk pakket zijn eigen voordelen en nadelen heeft. meeste verschillen zitten in de manier waarop de software omgaat met de knoppen van je speler. zo reageert searto het meest zoals een losstaande cdj zou reageren, maar de bpm engine van serato is k*t en dat is zachtjes uitgedrukt.
traktor werkt ook redelijk goed. vooral de loop functie is meer gelijkend op een losse cdj, maar ik kan niet wennen aan traktor op 1 of andere manier.
Vdj ziet er niet super professioneel uit, een beetje knullig zelfs,(skins buiten beschouwing gelaten) maar je kan zo'n beetje alles instellen en aankoppelen.
ik denk dat je idee vooral komt door je gelimiteerde versie, hoewel ik denk dat je voor het gebruik met de v7 een freeware versie gebruikt.
hoe dan ook, als je wilt uitbreiden naar 4 decks, dan zal je moeten uitbreiden
 

Posted Tue 16 Aug 11 @ 7:07 am
o o heb ik iets verkeerds gezegd over virtual DJ?
Het valt mij wel op dat je op dit forum niet te veel kritiek mag hebben op VDJ wanneer je het gaat vergelijken met andere programma's.
Ik zeg niet dat het een slecht programma is maar in verhouding tot andere programma's heeft het veel beperkingen.
En ik wil ook niet zeggen dat traktor of Itch het helemaal zijn want daar kan ik ook een boek overschrijven.
O ja, ik gebruik de PRO versie van een vriend van me.
Natuurlijk weet ik dat je met de LE versie minder kan, en ik verwacht ook niet dat je daar even veel mee zou kunnen als de PRO versie.
Maar goed dit terzijde.

Maar ik wil jullie toch bedanken voor de tips, ik ga dit uitprinten en een keer rustig op mijn gemakkie uitproberen ...........
Ik heb toevallig nog een oude finalscratch geluidskaart.
Ik ben benieuwd of het daar mee gaat lukken.
Als het lukt dan zal ik een goedkoper compacte geluidfskaart aanschaffen want de FS2 is een goede geluidskaart maar het neemt veel ruimte inbeslag bij mijn set
Jullie horen van mij.

btw: Iermand nog interesse in een FS2 geluidskaart?
 

Posted Wed 17 Aug 11 @ 10:18 am
Neefsteef2 wrote :
o o heb ik iets verkeerds gezegd over virtual DJ?

Hoezo? Staan m'n hoektanden in je kuiten? ;)

Neefsteef2 wrote :
Het valt mij wel op dat je op dit forum niet te veel kritiek mag hebben op VDJ wanneer je het gaat vergelijken met andere programma's.


Kolder. Als je kritiek terecht en gefundeerd is mag dat altijd. Heb je gelijk dan krijg je gelijk. Maar ik vind dat je te snel een mening hebt over een product waar je (gezien je gebruikte huidige versie) bij lange na niet de mogelijkheden van hebt kunnen ontdekken.
Nogmaals: lees de handleidingen eens goed door. Je krijgt dan een veel beter inzicht in wat het pakket kan. En nogmaals: Ik heb de betere / duurdere / meer gevestigde namen / enz. allemaal uitgeprobeerd. Ik ben niet voor niets hier blijven hangen.
 

Posted Wed 17 Aug 11 @ 10:39 am
weet jij hoe ik beatgrids instel?
 

Posted Wed 17 Aug 11 @ 1:09 pm
ik gebruik de pro versie
 

Posted Wed 17 Aug 11 @ 1:10 pm
Yep. Zal ik het verklappen...? :D

Is 1 van mijn favo's. Afhankelijk van je skin zit ergens in het midden van je scherm de tab Effects. Als je daar op klikt opent hij wrs met de tab Sound Effects. Is Beatgrid al geselecteerd dan krijg je rechts onderin een aantal (4 bij 4) vlakken met in elk vlak 4 "staven". Als ze paars zijn, zijn ze niet geselecteerd. Elke regel staat voor een kwart maat. Dor nu die staven te selecteren (ze worden dan bijna wit) kun je het patroon instellen. Daar kun je het beste een beetje mee spelen om te kijken wat oor jou het lekkerst klinkt. Jw kunt 9 verschillende patronen instellen (zie de genummerde knoppen aan de rechter kant van het veld) en als je klaar bent met spelen kun je de patronen ook opslaan (De knoppen met het rode puntje ernaast)

Neefsteef2 wrote :
ik gebruik de pro versie

Niet volgens je status onder je avatar.....
Nu denk ik overigens dat sinds V7 alles Pro heet, maar de volledige versie de Full Version. Niet dat het iets uit maakt: Ook in de LE-versie kun je BeatGrid zo instellen.
 

Posted Wed 17 Aug 11 @ 1:18 pm
trouwens, het gebruik van een pro versie van een "vriend" maakt dat je een illegale versie gebruikt.
 

Posted Thu 18 Aug 11 @ 4:20 am
Dozo10PRO InfinityMember since 2011
Neefsteef2 wrote :
weet jij hoe ik beatgrids instel?


Indien je de instellingen van Martin hanteerd kom je er wel uit.
Tip : speel er eerst even een tijd mee.
Ik had op een gegeven moment een andere beatgrid ingesteld en er niet echt mee gespeeld.
gevolge een totale fuckup van een verder goed lopende set :(
 

Posted Thu 18 Aug 11 @ 8:02 am
:D
Ik gebruik dan ook meestal het standaard patroon. Die werkt toch het lekkerst.
 

Posted Thu 18 Aug 11 @ 11:02 am
Waterreus!Ik weet niet hoe je erbij komt om te denken dat ik een illegale versie gebruikt, maar waarom zou ik de versie van iemand anders niet kunnen lenen als ik ook in met bezit ben van het juiste nummer?
Volgens mij ben ik niet verplicht om mezelf hier te registeren met een pro versie als ik dit niet wil
Hoe dan ook, ik werk ermee, hij doet het perfect, en het kost me niets
 

Posted Sun 25 Sep 11 @ 2:40 pm
56%