Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Aanpassen mappings Virtual Dj 7 met Hercules 4-mx

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Graag wil ik standaard effecten onder de knoppen zetten en dan met name 1-12 indien dat mogelijk is , ik heb al een boel zitten lezen over mappers en zo maar ik heb nog niet een voorbeeld gevonden waarbij je zegt ja nu snap ik het.

Als iemand mij even duidelijk uit kan leggen hoe je dit kunt doen dan kan ik weer verder knutselen.

Dank Alvast
 

Posted Mon 21 Mar 11 @ 11:24 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Het verhaal met de mappers is eigenlijk heel "makkelijk", wanneer je logisch nadenkt.
Sterker nog, wanneer je de commando's NIET kent, kan je de mapper "leren" wat deze moet doen, door Keylearn te gbruiken.

Ik ken de Hercules niet, maar had dezelfde vraag / dezelfde wens bij mij M-Audio XPonent. Dat werkte ook met Keylearn.
Uitproberen dus.
 

Posted Sat 26 Mar 11 @ 6:45 am
pmantaHome userMember since 2012
hallo ik heb hetzelfde probleem ook,ik heb de hercules steel en wil knop 1 tm 12 gebruiken voor phaser beatgrid enz
ik kom er na veel proberen ook niet uit in virtual dj pro 7
alvast bedankt
 

Posted Thu 26 Jul 12 @ 10:26 am
In het Nederlands: >>KLIK<<, van pag. 38 tm 40. Niet lachen: is de handleiding....)

Scripting: >>KLIK<<. Moet je wel begrijpen en / of leren, want da's niet iets dat je in een avondje door hebt.

De LE-versie ondersteunt geen mapping-aanpassingen.
 

Posted Thu 26 Jul 12 @ 11:06 am
pmantaHome userMember since 2012
Bedankt martin,maar is er nu geen printscreen versie of youtubefilmpje over dit gebeuren.
het enigste wat ik op de hercules wil veranderen is de effectknop phaser op 1,en de beatgrid knop op 2,dit moet voor een leek toch ook te doen zijn?
 

Posted Fri 27 Jul 12 @ 11:09 am
De eerste link is naar de Nederlandse handleiding in PDF. Die kan je gewoon printen.
Van pag. 38 tm 40 wordt uitgelegd hoe je op de simpelste manier een knop kunt mappen.
De makkelijkste oplossing is dat ik langskom om het voor je in te stellen, maar er zijn grenzen....
 

Posted Fri 27 Jul 12 @ 12:35 pm
ik kan me herinneren dat er voor de rmx een skin is waarbij je dit heel makkelijk kunt instellen dmv een soort drop menu waar deze effecten geselecteerd konden worden, staat er niets over in je handleiding van de hercules controller.
kan me zo voorstellen dat ze dit ook wel hebben voor andere controllers.

zal er thuis wel eens naar kijken
 

Posted Sat 28 Jul 12 @ 2:19 am
pmantaHome userMember since 2012
bedankt voor de reakties,ik vind het wel een puntje wat verbeterd kan worden door de fabrikant.
 

Posted Mon 30 Jul 12 @ 1:50 am
Ze kunnen het echt niet simpeler maken. Ik stoei ook wel eens met andere software en dat werkt echt een stuk ingewikkelder. Ik doe niets met mappen maar ik heb een paar weken terug een vraag behandeld over dat mappen en ik had als voorbeeld binnen 15 sec een knop toegewezen. De handleiding en de Key-Learn-functie werken dus echt wel....

Hier dat bewuste topic: http://www.virtualdj.com/forums/166749/Dutch_Forum/Op_klik_nr_toevoegen_aan_playlist__.html
 

Posted Mon 30 Jul 12 @ 10:29 am
CybSoftHome userMember since 2012
hey guys, jullie weten nog wel eens wat he?
ik heb een 4-mx,
ik wil graag samples onder de effecten knoppen zetten, (knop 7 is sample 1, knop 8 is sample 2 enz.)
ik kan eigenlijk alleen maar sample rec en samle play kiezen in de skin, en bij de key mapping kan ik het ook niet veranderen..
oja, en als ik het knopje 'sample play' doe, speelt hij alleen sample slot 10, waar niks in zit..

uiterst vreemd vind ik het allemaal
iemand suggesties?

Cybrian
 

Posted Sun 02 Sep 12 @ 7:57 am
CybSoftHome userMember since 2012
oja, pmanta:
als je gewoon de 4-mx skin gebruikt in VDJ, dan kun je de knoppen heel makkelijk veranderen.
als de resolutie hoog genoeg is kun je zelfs zien op welke knop welk effect zit.
misschien moet je dat even proberen, de skin resolutie omhoog.
maar als je dan naast het effectenknopje, op het scherm, op het pijltje drukt, kun je hem zo aanpassen.
 

Posted Sun 02 Sep 12 @ 8:01 am
hm84616Home userMember since 2012
Ik heb dezelfde vraag ik heb nu de DJ control instinct gemapt voor VDJ. Maar de Low Mid Treble functies functioneren niet precies deze zou ik graag aan willen passen
 

Posted Sun 09 Sep 12 @ 10:42 am
Beste,

Ik heb problemen met mijn hercules 4-mx, ik heb alles perfect geïnstalleerd. Enerzijds mijn drivers en anderzijds vitual-DJ. Maar mijn probleem is dat ik mijn apparaat niet kan verbinden. Op het moment dat je naast je klok op het teken moet duwen en apparaat moet selecteren lukt dit niet. Ik heb windows 8.

Groet Manu
 

Posted Mon 06 Jan 14 @ 1:58 pm
 

Posted Mon 06 Jan 14 @ 5:56 pm


(Old topics and forums are automatically closed)