Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Op klik nr toevoegen aan playlist ?

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

t-strikHome userMember since 2012
Wij zijn bezig om in onze partybussen een computerinstallatie in te bouwen met VirtualDJ hierop. Hierbij willen wij voornamelijk gebruik maken van de (bijna briljante) auto-mix functie, zodat de nummers die de chauffeur onder het rijden selecteerd lekker aan elkaar gemixt worden.

Zoals duidelijk mag zijn is het bedienen van de audio installatie niet de hoofdtaak van de chauffeur, daarom willen we het voor hem zo simpel mogelijk houden. Wat voor ons wel heel belangrijk is, is de zoekfunctie in combinatie dus met de auto-mix. Nu hebben we hier enigszins een probleem mee.

Het probleem voor ons is dat als je in het browserscherm zoekt en het nummer aanklikt dat je wilt hebben, dat hij dit gelijk laadt op een van de decks. Dit is niet praktisch, want wij willen het juist in de playlist zetten, maar de chauffeur kan onder het rijden moeilijk de liedjes gaan slepen (probeer dit maar eens correct te doen als je aan het rijden bent). Is er een manier waardoor het dubbel-klikken of het op enter drukken op een liedje in de browser ervoor zorgt dat het nummer in kwestie in de playlist terecht komt in plaats van dat het direct geladen wordt op het deck? Is dit ergens in te stellen?

Ik hoor heel graag als iemand een oplossing weet.
 

Posted Wed 18 Jul 12 @ 3:01 pm
Ik heb er meerdere: Plak een trackerball op het dashboard binnen handbereik. Dan is slepen mogelijk zonder al te ver van het stuur af te zijn. En hij/zij hoeft niet te zoeken naar de muis, want het ding kan niet weg......

Nu even zonder de bedoeling de moraalridder uit te willen hangen: Je staat dus wel toe een zoekopdracht te doen (ogen op het scherm, hand op het toetsenbord, weer ogen op het scherm of er geen typefout wordt gemaakt, chauffeur moet van bril wisselen/leesbril opzetten, enz) maar het slepen van het nummer naar de playlist kan dan niet? Ik begrijp je service-oogpunt maar in jullie geval zou ik een aantal playlists maken en aan de hand van je publiek een inschatting maken welke het beste zou aanslaan. Skip de verzoekjes.....

Ik zei dat ik er meerdere had, maar heb je er tot dusver maar 1 gegeven....
De beste optie is een toetsenbord-instructie te maken: ga in VDJ naar Config / mappers en vul in het veld dan het volgende in:



Je maakt dus een nieuwe map-instructie aan: klik op Key-Learn en kies de toets(combinatie) die je wilt gebruiken door die toetsen in te drukken. Ik heb, in dit geval, CTRL-P gebruikt. Let wel op dat het geen bestaande combinatie is, want daarmee verdwijnt de originele instructie. Vul nu bij Action Learn de volgende tekst in: playlist_add. Kies OK, en in het vervolg kan de chauffeur, door op CTRL en P te drukken, het geselecteerde nummer naar de playlist gooien.
 

Posted Wed 18 Jul 12 @ 3:22 pm
t-strikHome userMember since 2012
Dank je Martin voor je tips.

De bedoeling is dat we met een touchscreen gaan werken en een los bluetooth toetsenbord, maar zonder muis of trackball. Typen gaat relatief makkelijk (als je blind kan typen), maar voor het adden bij de playlist heb je dus (vooralsnog) muis/trackball/touch nodig. Slepen op een touchscreen gaat tijdens het rijden nu eenmaal minder makkelijk dan op een toets drukken of op het touchscreen klikken, vandaar mijn vraag. Het is ook niet de bedoeling dat de chauffeur per ongeluk het nummer inlaadt, want dan heeft de playlist en automixing geen zin meer.

Ik begrijp dus dat er geen standaard setting oid is om altijd de playlist te gebruiken ipv hem op een dock in te laden?

Kan ik met het mappen ook de enter toets remappen naar toevoegen aan de playlist? Want in dat geval is het grootste probleem reeds opgelost eigenlijk.
 

Posted Wed 18 Jul 12 @ 4:28 pm
Dat moest ik even uitproberen: Nee. Je Enter-toets heeft bij het aanmaken van een Key-map de gewone Windows-functie. Met andere woorden: Als je op Enter drukt in Key-learn-modus, doe je hetzelfde als op OK klikken. Enter intikken als woord in het Key-learnveld accepteert hij niet.
Maar: Als je Blue-tooth toetsenbord een numeriek veld heeft (met de bijbehorende Enter-key) gaat het weer wel, omdat die toets als een aparte functietoets wordt gezien.
Als die Enter-toets er niet op zit, kun je ook eens kijken naar een andere toets. De P en de spatiebalk hebben beiden dezelfde functie. Je kunt de spatiebalk dus ook omprogrammeren, alleen moet je dan wel zorgen dat je uit je zoekveld bent, anders vul je alleen maar spaties in in plaats van dat het nummer naar de playlist wordt verplaatst.

Er zijn maar heel weinig lettertoetsen die worden gebruikt. Als je naar Config/Mappers gaat, kun je in het linker veld precies nakijken welke er zijn gebruikt en welke je dus nog kunt gebruiken.

t-strik wrote :
Ik begrijp dus dat er geen standaard setting oid is om altijd de playlist te gebruiken ipv hem op een dock in te laden?


Die regel begrijp ik niet helemaal. Wat bedoel je met een dock?
In het verlengde van wat ik net aangaf: Je kunt net zoveel playlists maken als je wilt. Voordat je klanten de bus in komen, kun je een playlist uitzoeken en die in het (woordverwarring) playlist(venster) gooien.... Met de laatste bedoel ik dus het veld aan de rechter kant.
Even om de verwarring te ontrafelen: je kunt, als voorbereiding, een straal nummers in de lijst aan de rechter kant gooien. Die lijst kun je opslaan als een playlist. Deze is later weer op te roepen. Als je die playlist selecteert, wordt die meteen in het playlistvenster gegooid. Als je nu een berg rockers de bus in krijgt, zorg je dat je een playlist Rock hebt die je dan met een dubbel-klik in het playlistvenster laadt. Automix aan, rijden maar...
 

Posted Wed 18 Jul 12 @ 4:50 pm
djjbPRO InfinityMember since 2004
Je hebt natuurlijk de mogelijkheid om een "plaats in afspeellijst" knop te maken in de skin.
Ik werk al jaren met touch en gebruik alleen een een trackball om te scrollen, omdat de browser nog steeds :o( niet touch-friendly is.



succes,
John
 

Posted Thu 19 Jul 12 @ 1:34 pm


(Old topics and forums are automatically closed)