Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Een vraag

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hallo iedereen,

Ik heb sinds deze week VDJ gedownload omdat ik de laatste tijd wel geintreseerd was in mixen.
Nu heb ik een vraag die jullie waarschijnlijk te vaak gehoord hebben, maar in de zoekoptie vond ik maar een gedeelte van het antwoord dus vandaar dat ik het toch stel.

Om via je speakers het ene liedje te laten afspelen en via je headset een ander heb je dan een extra (evt.externe) geluidskaart nodig? Ik gebruik volgens mij de ALC 883 geluidskaart(of in die richting). of is er een makkelijke manier om mooie overgangen te maken in een liedje zonder headphones?

Verder mocht ik wel een geluidskaart nodig hebben heb ik dan ook de betaalde versie van VDJ nodig?

Hoop dat iemand mij wat raad kan geven ;)

Mark
 

Posted Sat 11 Dec 10 @ 12:33 pm
Wat voor een versie heb je?
en ..............
Vul je serial number van je product in bij 'Modify my profile' voor dat je iets post.
 

Posted Sat 11 Dec 10 @ 1:12 pm

7.0 HOME free edition zover ik weet is hier geen serial number bij gekomen ;)
 

Posted Sat 11 Dec 10 @ 3:39 pm
Mark4205 wrote :
.................... of is er een makkelijke manier om mooie overgangen te maken in een liedje zonder headphones? Mark


De makkelijkste manier om redelijk mooie overgangen te maken zonderal te veel poes-pas is de boel op automix te zetten.
Je verdeelt je scherm in drieën, links de browser, in het midden verschijnen de nummers die je in je browser aanklikt, en rechts is dan plaats om een playlist te maken.
Je zult met die slotjes moeten werken om de boel vast te zetten. Ook zou ik in het midden de onderste side-list wegwerken, daarheb je weinig aan in dit geval.
Bovenaan de playlist staan twee icoontjes: de eerste is om de automix te laten starten. Vóór dat je dat doet ga je eerst naar het 2e icoontje
\"playlist management\". Daarstel je \"automix type\" op \"Fade (remove outro/intro). De lengte van de wissels zet je op 8 sec.
Op die manier krijg je in het algemeen perfecte wissels zonder er veel voor hoeven te doen. Je kan zelf ff naar het toilet of meedansen!

Om \"echt\" te mixen heb je idd een geluidskaart nodig waar je je speakers instopt en je headphones in je laptop. Of als je een geluidskaart koopt met meerdere uitgangen, dan kan alles via één kaart.
Home edition ondersteunt headphones. Het goedkoopste lijkt me b.v. een Creative X-Fi Go, kost 50 euro, dan heb je één uitgang die je voor je speakers/versterker gebruikt.
Je moet dan wel in de sound set-up de boel juist configureren voor Masters 1 uitgang, headphones de 2e uitgang.

Ik neem aan dat Bas of Martin hier nog verder commentaar op zullen hebben..................

 

Posted Sat 11 Dec 10 @ 9:05 pm
@ bob,

dat registeren voor nlu's moet je een beetje loslaten sinds er een free edition van vdj is.
registreren is nu enkel nog voor mensen die het zelf willen en meer toegang tot het forum willen hebben.
als er mensen zijn die dingen doen die enkel met een LE/pro versie kunnen, is je opmerking nog wel van toepassing.


@ mark, als je de audio setup guide download op deze link https://docs.google.com/fileview?id=0B9E_wenzJQx5YWFkNWFjOTMtMmI5Zi00MDlmLTk0ZGYtOGViNjAxOWY4NjM5&hl=en&authkey=CMS68JsB

dan kan je alles lezen over het instellen van audio


als je al833 een 4.1 of meerkanaals geluidskaart is , kan je het werkend krijgen met de geluidskaart die je nu hebt.
je moet het dan instellen zoals in dit topic is uitgelegd --->
http://www.virtualdj.com/forums/138826/Dutch_Forum/Voorbeluisteren_nummers_etc_.html
 

Posted Sun 12 Dec 10 @ 3:33 am
Bedankt alle 2 voor de antwoorden, hier kom ik verder mee!

Mvg Mark
 

Posted Sun 12 Dec 10 @ 3:05 pm
Heb VDJ home free edition op mijn labtop geplaatst,en zou dit programma laten spelen op een externe versterker plus voorbeluisteren met hoofdtelefoon mijn muis zou nog moeten werken via usb poort plus er zou een externe usb stick of harde schijf op aangesloten worden.
Mijn labtop is een HP Pavilion dv4000 met 2usb poorten,er zitten ook nog 2 plugins voor hoofdtelefoon en micro.
Hoe krijg ik dit op de wereld?zonder dat het me teveel geld gaat kosten.
In de winkel hebben ze mij al een usb audio blaster(merk Eminent EM3751) dit is een splitter voor hoofdtelefoon en voor externe versterker volgens de verkoper,en een stereo-audio kabel meegegeven.
 

Posted Sat 18 Dec 10 @ 4:56 am
1x posten, a.u.b. Antwoord in het andere topic.
 

Posted Sat 18 Dec 10 @ 12:14 pm


(Old topics and forums are automatically closed)