Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: VDJ met CDJ-850 - Page: 2

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

het maakt toch niet uit dat beide spelers dezelfde naam hebben, dat heb ik ook, maar als je er 1 een uitgang geeft en de ander de andere uitgang geeft hoef je 1 speler maar aan te zetten om te kijken welk kanaal hij dan signaal geeft, is dat niet de goede, dan hoef je alleen de channels maar om te draaien van 1&2 naar 3&4 en andersom. ik heb ff terug de audiosetup vertaald en wat mij is bijgebleven van de mac dat je een aggregate device MOET maken in je mac os voordat je er in vdj mee kan werken.
dus in je laatste screenshot moeten volgens mij de 2e cdj en de rmx er ook bij komen
 

Posted Tue 19 Oct 10 @ 2:45 pm
Kijk en dat is dus gebeurt zodra ik de geluidskaarten instel bij VDJ:



Nu heb ik samengesteld apparaat met de CDJ's en de RMX. 4 in 8 uit
 

Posted Tue 19 Oct 10 @ 2:48 pm
dat is toch goed zo? nu werkt alles toch in stereo
 

Posted Tue 19 Oct 10 @ 2:56 pm
klopt, maar als je kijkt op vorige pagina, dan krijg ik juist de foutmelding.

vreemd niet? Trouwens mijn idee net van 4x jack naar tulp gaat ook niet lukken... de DJM serie heeft 3 phono ingangen, en als je de CD spelers in CD/Line doet nog maar 3 line ingangen over :P Was toch valsspelen geweest in mono....

Ik knoei weer even verder!
 

Posted Tue 19 Oct 10 @ 3:15 pm
En het is gelukt... Het is dus blijkbaar inderdaad zo dat je 1 groot samengestelde geluidskaart moet maken voordat het werkt.

Dit zijn de instellingen:





Ik ga er nog even mee stoeien, probeer er nog 2 geluidskaarten aan vast te knopen. heb ik ook nog wel liggen, kan ik dan mooi gebruiken als sampledecks met het toetsenbord van de Mac als trigger. Ben nu wel redelijk thuis in programmeren van de maps :)


EDIT: Wat dus echt vaag is, is dat als ik VDJ weer opnieuw opstart, ik weer de error krijg. Als ik dan een nieuw samengesteld apparaat maak, en alles weer opnieuw instel is het weer goed.... lijkt me niet de bedoeling. Maar daar kijk ik morgen wel naar, voor vanavond vind ik t wel mooi west.

tnx voor de hulp!
 

Posted Tue 19 Oct 10 @ 3:50 pm
PeterYwe wrote :
EDIT: Wat dus echt vaag is, is dat als ik VDJ weer opnieuw opstart, ik weer de error krijg. Als ik dan een nieuw samengesteld apparaat maak, en alles weer opnieuw instel is het weer goed.... lijkt me niet de bedoeling. Maar daar kijk ik morgen wel naar, voor vanavond vind ik t wel mooi west.


Weet je zeker dat je Administrator-rechten hebt?
Daarnaast weet ik dat er met bv. Cubase vergelijkbare problemen zijn. De presets die ik heb gemaakt met MIDI- en audioapparatuur blijft ook niet bewaard. Wel de presets, maar niet die presets als default. Dat houdt in, dat ik iedere keer als ik het ding opstart en Cubase start, ik eerst mijn presets moet laden voordat ik kan werken zoals ik wil. Op het Cubase-forum zeggen ze dat dit normaal is.
Zorg iig dat je audio-setup weet dat de CDJ's en de RMX standaard meelopen, dan moet je een preset voor de hele zaak aan kunnen maken.
Best een aparte hobby, zo'n Mac... ;)
 

Posted Tue 19 Oct 10 @ 4:23 pm


(Old topics and forums are automatically closed)