Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: VDJ met CDJ-850 - Page: 1

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

Mensen heb vandaag 2 Pioneer CDJ-850's opgehaald en wat is dat hemels zeg! Je sluit ze aan op je laptop en BAM, werkt! Alle knoppen gemapped, alle functies werken.... Nu kan ik de map zo instellen dat de hotloops hotcue's worden, dus dat ie werkt als een CDJ1000MK3... Superstrak.

1 nadeel, je kan niet "schakelen" tussen PC, USB & CD... Dan loopt VDJ vast. Zou mooi zijn als dat bij de volgende update gefixt kon worden!

Hebben nog meer mensen ervaring met VDJ en de CDJ850? Zou graag weten wat ermee gedaan werd!
 

Posted Wed 22 Sep 10 @ 2:02 pm
Peter,

het live schakelen tussen de CDJ's van PC-mode naar CD-mode is vaker besproken. Ik zal er eens een zoektochtje op uitvoeren, kijken of er nog iets van terug te vinden is. Ik weet dat s.waterreus er als eens iets over heeft gemeld. Vind ik het voordat hij reageert ( ;) ) dan zal ik het linkje hier posten.

Groet,
Martin.

[EDIT]: Nee, dus. DIT ging ergens anders over.
Moet het toch aan jou overlaten, Bas ;)
 

Posted Wed 22 Sep 10 @ 2:35 pm
hoi peter, mooi spul die nieuwe 850's, hoef je eigenlijk niets duurders voor te kopen.
het schakelen zou wel moeten gaan, bij de cdj 400 werkt het vlekkeloos zonder enig probleem.
ik denk dat je nog even geduld moet hebben tot de 805's native ondersteund worden.
mocht je niet kunnen wachten kan je altijd een ticket aanmaken, misschien is er een fix voor
 

Posted Thu 23 Sep 10 @ 2:50 am
sikko03PRO InfinityMember since 2008
ik heb ook 2x cdj400 en schakelen tussen USB - CD - PC gaat vlekkeloos..
 

Posted Fri 24 Sep 10 @ 6:44 am
ik heb nog even navraag gedaan op een ander forum wat betreft je probleem,
welke versie van vdj gebruik je want in de laatste versie (6.12) moet een standaard map zitten voor de cdj 850.
als je enkel die gebruikt, crashed vdj dan ook nog.

PS verwijder ook even de xml bestanden uit de map my documents/virtualdj/mappers
of verplaats ze even ergens ander heen, zo weet je zeker dat er teruggepakt wordt naar de interne (standaard) map.

hoor het graag




aanvulling-------
ik heb bevestiging gekregen van een vdh gebruiker op een ander forum dat de cdj's zonder problemen moeten kunnen schakelen tussen pc en cd modus. er zit dus blijkbaar iets niet goed in je installatie (korte veronderstelling).
download zover nodig nieuwe drivers van de site van pioneer. werkt het dan nog niet, gebruik dan andere latency settings in het pioneer configuratiemenu dat te vinden is onder start/pioneer.

succes
 

Posted Mon 27 Sep 10 @ 3:17 pm
ook met de standaard mapping gaat het niet bij vdj 6....

Marrrr nu met een nieuwe versie heb ik ander probleem! In vdj 7 krijg ik de 2 decks niet voor elkaar. Als ik beide aansluit en samengestelde audioapparaten van maak zoals ik had bij vdj6, dan "kloont" hij beide decks. Allebei de CD spelers sturen dan hetzelfde deck aan. Ik krijg t niet voor elkaar om het anders te krijgen. Als ik VDJ 6 installeer dan is het weer prima!


Wat ik begreep van die andere is dat hij een externe geluidskaart gebruikte? En dan de cdj's alleen als controller?

Ik heb ook een hercules RMX, en in de nieuwe VDJ zou ik graag 4 decks aan willen sturen:

CDJ L --- Hercules L --- Hercules R --- CDJ R

Hiervoor moet ik dus 3 USB apparaten aansluiten op mn Macbook pro 13" met 2 usb poorten!

Nu heb ik verschillende USB hubs geprobeert maar ik krijg bij het instellen van de geluidsopties in VDJ de error:

error in the sound driver of Core Audio. Your soundcard is probably not connected, or the settings are incorrect

Any thoughts!?

:)
 

Posted Tue 19 Oct 10 @ 9:30 am
hoi peter, was misschien handig geweest als je eerder had vermeld dat je een mac gebruikte.

ik heb zelf geen mac ervaring, maar ik gok, dat als de decks gekloont worden, dat je of bij het maken van je aggegated device iets niet goed doet, of je hebt de de apparaten hetzelfde midi nummer gegeven.
je moet de knopmenu /utility mode meer dan 2 seconde ingedrukt houden, je krijgt dan een scherm met instellingen, met je select draaiknop kan je scrollen door de opties tot je bij midi channel uitkomt, druk op de select knop, dan kies je het kanaal, zorg ervoor dat elke pio zijn eigen kanaal krijgt.
het is waarschijnlijker dat je iets fout doet met het samenstellen van je device, gezien het in v6 wel werkte.
misschien kan martin je wat meer vertellen over het samenstellen van je aggegated device, die heeft mac ervaring

het lijkt mij trouwens een beetje zinloos om de geluidskaart in de cdj niet te gebruiken


de error die je krijgt komt doordat er apparaten zijn aangesloten zijn geinstalleerd of door apparaten die wel zijn opgenomen in je aggegated device , maar niet ingeplugd zijn. maar ik zou 1 probleem tegelijk behandelen en eerst de cdj goed werken krijgen voordat ik zou uitbreiden
 

Posted Tue 19 Oct 10 @ 10:05 am
Ja was ook mijn idee om eerst in 7 de boel goed te krijgen.

Ik heb de midi nummers veranderd maar krijg nog geen resultaat.

Het is jammer dat Pioneer niet een serienummer ipv "CDJ-850" laat weergeven als je m aansluit op je computer.

Nu moet ik kiezen uit 2 dezelfde genaamde geluidskaarten. Dus is risico dat je per ongeluk 2x dezelfde doet groter.

Ik experimenteer vrolijk verder

 

Posted Tue 19 Oct 10 @ 10:20 am
Probleem 1 opgelost:

bij de CD spelers dus midi kanaal ingevuld

MAAR in VDJ moet je ook nog kiezen!

Hier een screenshot waar:



Beide CD spelers stonden dus op kanaal 2 ingesteld. Nu is eentje 1 en eentje 2...

Kijken of ik nu verder kom met instellen naar 4 kanalen!
 

Posted Tue 19 Oct 10 @ 10:43 am
s.waterreus wrote :
......misschien kan martin je wat meer vertellen over het samenstellen van je aggegated device, die heeft mac ervaring......


Sorry. Niet.
Dit om een aantal redenen:
- Ik kom niet verder dan V6.1.2, omdat ik een PPC heb
- Ik begrijp het concept van het stapelen, maar heb er niets mee gedaan, omdat ik het niet nodig heb.
- Ik kan het ook niet testen, want ik heb geen CDJ's.

Daarnaast heb ik een Powermac G5, en die heeft meer dan genoeg USB-poorten...

Wat ik je wel kan aanraden na het koppelen van je spul aan een hub, is eerst via Hulpprogramma's / Audio/MIDI Configuratie te kijken of de CDJ's en de RMX worden herkend. De foutmelding uit VDJ betekent dat het al eerder fout gaat. En als de Mac ze al niet herkend, begin je met VDJ ook niets.
 

Posted Tue 19 Oct 10 @ 11:46 am
Nou ik ben weer aantal uur verder met experimenteren en ik heb het volgende bereikt!

Alle 4 de decks doen het en komen over de mixer!

Ik heb nu beide CDJ\'s op een USB Hub en de RMX apart. Binnen het mappen menu (zie plaatje hierboven) heb ik CDJ L kanaal 1 gemaakt, CDJ R kanaal 4 (komt ook in beeld te staan op plek van tracknummer) en de RMX kanaal 2&3.

Qua geluid kom ik er nog niet uit om het allemaal tegelijk te doen draaien, maar als ik alle kanalen MONO maak en uitstuur via de hercules dan lukt het gewoon om alle decks aan te sturen met de hardware die ik heb en al het geluid komt via de RMX

dus zo:



Iemand nog ideeen om toch elke geluidskaart apart uit te kunnen sturen? Want alles Mono is ook zo mono :P

Ik heb het nog niet uitgeprobeert maar zou ook kunnen dat nu alles AFSPEELT via de RMX ik de CD spelers gewoon om kan zetten naar USB/CD

Dat probeer ik straks. Eerst even leuke series op TV kijken.
 

Posted Tue 19 Oct 10 @ 1:01 pm
Hoi, Peter,

zoals ik nu kan zien zijn je CDJ's dus nog steeds niet herkend door je Mac. Die geluidskaarten gebruik je dus nog niet.
Wat je eventueel kunt doen is alle linker decks (1 en 3) toewijzen aan Out 1 & 2 en de beide rechter decks aan Out 3 & 4. Je bent dan 'verplicht' te werken van links naar rechts, maar dat ben je toch al gewend. ( van deck 1 naar 2 of 4, en van deck 2 naar 1 of 3)
 

Posted Tue 19 Oct 10 @ 1:24 pm
ik ben het martin eens, als op de plek waar nu hercules rmx staat geen andere apparaten kunnen worden geselecteer, dan is de cdj 850 nog steeds niet juist geinstalleerd.
het moet er ongeveer zo uit komen te zien (pc screenshot)



let wel bij cdj 1 staat ch 1&2 en bij de 2e cdj ook. bij de 2e moet 3&4 staan.
ontkoppel anders de rmx en 1 cdj, daardoor is het aanmaken van het aggegated device niet meer nodig, zo kan je kijken of de cdj nu wel herkend wordt.
heb je al gekeken onder het configuratiescherm van de cdj driver zelf, wat staat daar (wederom pc screenshot)


in de cdj handleiding staat dat usb hubs niet worden ondersteund, het is mij alleen niet duidelijk of het dan gaat icm met het aansturen van externe harde schijven als extern apparaat op de cdj , of 2 cdj\'s via een hub op een pc, daar zijn ze niet duidelijk over.

bij de troubleshooting staat wel: cdj wordt niet herkend ---> oplossing. cdj usb hub wordt niet ondersteund.
 

Posted Tue 19 Oct 10 @ 2:17 pm
Ja maar dan heb ik weer geen 4 decks tegelijk. Ik maak morgen stereo jack - tulp kabels en die prik ik in de Line ingangen van mn mixer. Dan heb ik dus 6 decks als ik de schakelaar van kanaal 1 & 2 omzet CD

Ik had vanmiddag wel 1 CDJ en de RMX samen werkend, dus 3 decks. Dan pakt ie m wel dus.

Ga alle combinaties proberen :)

Zal ook wel wat meer screenshots maken zodat het wat duidelijker is.

 

Posted Tue 19 Oct 10 @ 2:17 pm
dat begrijp ik ook wel, maar moet het nu goed werken of neem je genoegen met mono, je zal het toch eerst moeten testen,

laat dat 4 deck gebeuren even los tot de 2 cdj's het daadwerkelijk doen zoals het moet,daarn kan je weer verder bouwen.

dat de rmx het doet is nu duidelijk. dus eerst concentreren op de cdj's lijkt me
 

Posted Tue 19 Oct 10 @ 2:23 pm
Ik denk dat je te hard gaat. Je hebt nog niet eens 4 decks werkend zoals je wilt. Als de situatie is zoals door Bas aangegeven (CDJ's niet op een hub), denk ik eerlijk gezegd dat je je neer moet leggen bij wat je nu hebt. En dat houdt in: mono werken of sparen voor een Windows PC met meer USB-poorten.

(@Bas: we reageerden weer eens vrijwel tegelijk...;) )
 

Posted Tue 19 Oct 10 @ 2:24 pm
tja, bijna geen toeval meer, we denken ook bijna gelijk hierover :)
 

Posted Tue 19 Oct 10 @ 2:28 pm
Volgens mij hebben jullie een post gemist, ik heb de CD spelers werkend zoals ik wil. Ook met mn eigen mapping.

Dat was de eerste stap die ik deed. De CD spelers goed werkend. De 2e stap was allebei aansluiten op een USB hub. Dat deed het ook. 3e stap was RMX erbij, en toen gaf hij error. Vervolgens heb ik 1 CD speler en de RMX geprobeert. Dat deed het ook. De stap erna was 1 cd speler, de rmx en de geluidskaart van de macbook zelf. Weer de errorcode.

Een PC kopen is niet echt nodig. Ik heb hier een PC staan met 8 USB poorten (onze huispc) en een Laptop (van vriendin) met 5, dus keus te over. Alleen wil ik het goed werkend hebben op mijn eigen laptop. Ik test morgen ook nog wel op de laptop van mn vriendin dus!

Ik ben dus redelijk ver er mee :) Maar is toch fijn om feedback te krijgen mocht ik wat missen!
 

Posted Tue 19 Oct 10 @ 2:30 pm
ahh, ik heb de post niet gemist, slechts verkeerd geinterperteerd. dacht dat je het enkel mono werkend kreeg.

je krijgt dus plas problemen als je de rmx gaat comineren met beide cdj's.
hmm, moet je geen aggregate device maken van alledrie/alle vier afhankelijk van hoe de rmx gedetecteerd wordt, ik gok hier maar wat want ik heb geen mac.
 

Posted Tue 19 Oct 10 @ 2:36 pm
Zou kunnen maar VDJ doet dat dus automatisch als je een eigen geluidskaartsetting maakt.

Hier is mn begin opstelling iig:



Zoals je ziet ziet hij all audioapparaten.

Nu zit de hercules in de macbook, en de 2 CD spelers in de Hub. Ik heb de 2 samengestelde apparaten gemaakt omdat je anders binnen VDJ alleen de naam van de geluidskaart ziet staan, en dat is van beide CD spelers gelijk.

Nu stel ik de geluidsinstellingen in zoals ik het wil dus op deze manier:



En als ik op Apply of OK druk krijg ik dit:

 

Posted Tue 19 Oct 10 @ 2:39 pm
77%