Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: probleem bij installeren - Page: 2

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

Da's duidelijk een geluidskaartprobleem. Dat blijkt dus uit je symptoomomschrijving.
Als je, buiten VDJ om, een nummer probeert af te spelen (met bv MediaPlayer) werkt het dan wel?

Nee:
er is iets mis gegaan met de setup van de geluidskaart. Meest gemaakte fout: Eerst de kaart aansluiten en dan de drivers installeren. NOOIT doen. Kaart uitnemen, drivers verwijderen (zowel in het configuratie/softwarescherm van windows als in configuratie/systeem/hardware), drivers opnieuw installeren en de kaart pas aansluiten als de software erom vraagt.

Ja:
Toch in de set-up van VDJ zoeken. Probeer anders de Asio4All-driver te installeren. Deze werkt met elke geluidskaart (ook als deze geen Asio ondersteunt). In het onderste vak van je Sound Setup in VDJ bij Soundcard de Asio4All-driver selecteren en nog maar eens proberen.

Succes,
Martin.
 

Posted Thu 29 Jul 10 @ 12:24 pm
het probleem zit hem in de geluidskaart, als ik een liedje laat spelen in media player en ik ga rechtsonder naar mij volumeregeling van toepassingen en ik zet het geluid van mijn laptop uit, dan zie ik dat er muziek gestuurd wordt naar mijn geluidskaart maar blijkbaar komt het er niet uit, ik heb al 2 keer al m'n software enzo van mijn computer gegooid en er terug opgezet maar het helpt niet...
 

Posted Thu 29 Jul 10 @ 2:25 pm
Zat er wel een beetje in. Volgende truc: Nogmaals de drivers en software verwijderen zoals ik beschreven heb. (kaart eruit!!)
Hier de nieuwste drivers ophalen en installeren en de kaart aansluiten als de software erom vraagt.

En nu?
 

Posted Thu 29 Jul 10 @ 3:27 pm
Je hebt nog geen antwoord gegeven op de vraag wat er ná je geluidskaart c.q. controller komt, en wel vóór de speakers.
 

Posted Thu 29 Jul 10 @ 8:36 pm
ik denk dat windows de externe geluidskaart niet als standaard heeft gezet.
kijk onder start/controlpanel/sound. je ziet dan een rijtje met geluidskaarten staan.

selecteer de hercules geluidskaart en klik rechtsonderin op select default.
klik vervolgens op configure.
je kan nu kiezen uit 2.0, 5.1, 7.1 of wat dan ook.
selecteer 5.1 (als de geluidskaart dit is) en klik een paar keer op next
selecteer de hercules kaart nogmaals en klik met rechts op de kaart, selecteer test.
als de speakers nu aan staan en het volume staat aan, dan zou je nu een pingel geluid moeten horen uit elke speaker.
zo niet kijk dan opnder properties bij het tabblad levels, staan de levels hier hoog en staat je speakerset aan, dan is de geluidskaart waarschijnlijk niet goed.
werkt het nu wel, dan werkt het ook in vdj

succes


oh en koen, als je je login naam wilt veranderen, maak dan even een ticket aan met het verzoek dit te doen en een paar opties hoe je wilt heten, dan passen ze het voor je aan
 

Posted Fri 30 Jul 10 @ 6:46 am
Je hebt nog geen antwoord gegeven op de vraag wat er ná je geluidskaart c.q. controller komt, en wel vóór de speakers.


na mijn geluidskaart komt een mengpaneel, vergeten te zeggen xD
 

Posted Fri 30 Jul 10 @ 3:24 pm
dan eerst die er tussenuit halen en je speakerset direct aansluiten op de geluidskaart.
 

Posted Sat 31 Jul 10 @ 1:46 am
Bas, uh?
Kan je dit beredeneren?
 

Posted Sat 31 Jul 10 @ 8:48 am
dan eerst die er tussenuit halen en je speakerset direct aansluiten op de geluidskaart.

unk? ik kan toch moeilijk die dikke kabel in mijn laptop steken???
 

Posted Sat 31 Jul 10 @ 12:12 pm
beredeneren, zeker........
hoe minder apparaten er tussen zitten, des te minder problemen er kunnen zijn. de kunst van het elimineren.

we moeten nu eerst geluid uit die geluidskaart zien te krijgen, misschien zit het probleem wel in het mengpaneel, of de aansluiting erheen

je hebt toch wel een computerspeakersetje, gebruik die, of een verloopkabeltje, of je koptelefoon, dat zijn ook speakers, maar dan klein.
 

Posted Sat 31 Jul 10 @ 1:55 pm
s.waterreus wrote :
we moeten nu eerst geluid uit die geluidskaart zien te krijgen


Okay, Bas, daar zit wat in, ervan uitgaande dat je idd b.v. die kleine PC luidsprekertjes gebruikt om het geluid te testen.
Doe ik soms thuis ook als ik een laptop van de zaak hier update.


 

Posted Sat 31 Jul 10 @ 8:10 pm

oh en koen, als je je login naam wilt veranderen, maak dan even een ticket aan met het verzoek dit te doen en een paar opties hoe je wilt heten, dan passen ze het voor je aan

Heb het gedaan en ze kunnen het blijkbaar niet veranderen, dat is een policy-kwestie zeiden ze: eenmaal een login gekoppeld is aan serienummer, is dat voor de rest van je leven. Dus moet ik wachten tot ik ofwel geüpgraded heb naar VDJ Pro (wat nog niet voor de nabije toekomst zal zijn, maar toch hopelijk ook niet meer te lang op zich zal laten wachten) ofwel tot ik een nieuw serienummer heb (zoals het geval zal zijn wanneer ik mijn nieuwe console, Hercules DJ Console MK4, ga kopen) en dan een nieuwe account aanmaken :(
 

Posted Fri 06 Aug 10 @ 4:19 am
oh, dat is raar, ik heb namelijk op de omschreven manier wel een andere naam gekregen, het zal wel liggen aan het humeur van degene die de ticket behandeld dan. helaas
 

Posted Fri 06 Aug 10 @ 1:39 pm
nog altijd geen geluid jongens... als ik in m'n tabblad kijk naar die geluidslevels zie ik een balkje op en neer gaan maar ik hoor niets, al m'n geluid wordt gestuurd naar m'n geluidskaart maar nog steeds niets te horen...
 

Posted Sat 07 Aug 10 @ 9:39 am
We houden stug vol. ;)

deejaybby wrote :
...... als ik in m'n tabblad kijk naar die geluidslevels zie ik een balkje op en neer gaan...


Die volg ik niet. In je tabblad? Welke en waar?
Ik neem vast een voorsprongetje op je antwoord.
Ik denk dat je de mixer van Windos bedoelt die je oproept via het luidsprekertje (het symbooltje) in je system tray. (Het kleine vakje rechts onderin in de taakbalk) Daar kan idd een VU-metertje zitten, afhankelijk van de leverancier van de geluidskaart. Dat betekent, zoals je het zelf al aangeeft, dat de kaart werkt. Althans de drivers.
Blijven er 2 opties over:

- Kaart kapot....... Kan ik me haast niet indenken, gebeurt niet zo snel. [EDIT] Nieuwe kaart....... Hebbie een kapotte meegekregen?
- Stekkertje van je speakers in het verkeerde gaatje. Zou ik weken niet meer in de spiegel kijken....... ;)

MediaPlayer zal de default (sorry: standaard) geluidskaart pakken om weer te geven. Heb je niets verspijkerd in je instellingen, dan zou er geluid moeten klinken als je de speakers aansluit op de 1e aansluiting van de geluidskaart. Je zo dit evt. kunnen testen met een koptelefoon, zo sluit je uit dat er een kabeltje kapot zou zijn.

Ben benieuwd.

Succes,
Martin.

[Shamemode on] Heb stiekem m'n verhaal aangepast. Had het vorige niet in m'n hoofd zitten toen ik hieraan begon. [Shamemode off]
 

Posted Sat 07 Aug 10 @ 12:31 pm
neen hoor ik heb al alle gaatjes geprobeerd :p maar nog zonder resultaat, ik begin ook meer en meer te denken dat ik een kapotte kaart meegekregen heb ookal was het een nieuwe die ik kocht, kan dit?

thomas


 

Posted Sun 08 Aug 10 @ 3:04 am
als je 100% zeker weet dat het niet aan de speakers of aansluitsnoeren ligt en je weet ook 100% zeker dat je alle instellingen goed hebt, dan moet het wel een defecte geluidskaart zijn, hoe klein die kans ook is. er zit niet nog ergens een volumeknop aan de geluidskaart?
 

Posted Sun 08 Aug 10 @ 3:55 am
jap, deze staat volledig open....
 

Posted Sun 08 Aug 10 @ 1:15 pm
dan zou ik toch eens gaan kijken voor een andere geluidskaart, want op basis van wat je geprobeerd hebt kan het niet anders zijn dan de hardware. of je doet iets heel stoms dat je steeds over het hoord ziet :)
ken je niemand met een andere geluidskaart die je kan lenen, of neem je eigen geluidskaart mee naar iemand anders zijn comuter en installeer hem daar, dan weet je het zeker
 

Posted Mon 09 Aug 10 @ 3:21 am
Nog makkelijker: Je hebt garantie: Neem je laptop en de kaart mee naar de zaak waar je hem hebt gekocht. Laten hun kijken wat er mis gaat, kun je meteen een nieuwe meenemen als het ding echt kapot blijkt te zijn.
 

Posted Mon 09 Aug 10 @ 6:07 am
91%