Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: probleem bij installeren - Page: 1

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

beste mensen, ik zit met een probleem... ik gebruik al een hele tijd virtual dj door gewoon de knopjes te verschuiven d.m.v. m'n muis.
nu zat ik te denken om een midi controller te kopen en was wat aan het surfen wat er nog allemaal bij kwam kijken en daar las ik dat ik ook een externe geluidskaart nodig had (ik beschik namelijk over een laptop waar geen geluidskaart standaard in zit). Nu een week geleden liep ik in de carrefour en zag ik daar een midicontroller staan genaamd: hercules mp3 e2, ik besloot hem mee te nemen en plots schoot het me te binnen dat ik ook nog een geluidskaart nodig had, ik kocht er dan ook een hercules gamesurround muse pocket xl. ik kwam thuis ik snel me naar men geluidsinstallatie, ik installeer eerst mijn geluidskaart met de drivers erbij daarna de midicontroller en de vtdj die erbij zat. ik sluit alles aan als in het boekje die erbij zat, ik open vtdj en er komt geen geluid uit???

wat ik juist gedaan heb:

geluidskaart aangesloten op usb poort

midi controller aangesloten op usb poort

luidsprekers aangesloten op front output v.d. geluidskaart

headset aangesloten op rear output v.d. geluidskaart

dan ben ik naar configuratie geweest van vtdj, ik heb bij soundsetup het volgende ingesteld: inputs: none, outputs: headphones, sound card(s): 4.1 card, sound card: muse pocket gamesurround xl luidsprekers, output channels: master: front output, headphones: rear output.


aub. wie kan mij helpen? ik moet ergens voor muziek zorgen en had graag dat m'n problemen eindelijk eens van de baan zouden zijn...

mvg thomas
 

Posted Thu 22 Jul 10 @ 6:22 pm
je zegt dat je vdj al een tijd gebruikt en dat je nog geen controller hebt, registreer eerst je versie in je profiel
 

Posted Sun 25 Jul 10 @ 11:49 am
ik gebruik vtdj al een tijdje maar dit was dus met een kopie die ik van iemand kon kopen voor 20€... ik had geen controller bij m'n oude vtdj maar nu heb ik 1 gekocht en werk ik met de limited edition versie die bij m'n hercules mp3 e2 zat. aub kan iemand mij helpen?
thomas
 

Posted Mon 26 Jul 10 @ 5:18 pm
Het serial number van je Hercules staat op het hoesje van de CD die er bij zit.
Als je dat nou invult bij Modify My Profile ben je officiëel lid van dit forum en zullen we je helpen.
Overigens: het overnemen van VDJ van een andere user is illegaal en stempelt je als piraat.

Mvg

 

Posted Mon 26 Jul 10 @ 8:17 pm
ja dat illegaal zijn dat wist ik, maar ja wie doet er nu nooit eens iets die verboden is?
ps ik heb mijn serial opgegeven;) ik hoop echt dat je me kunt helpen!

thomas
 

Posted Tue 27 Jul 10 @ 1:00 pm
Ik zie niet direct hoe ik je kan helpen buiten dit te zeggen: steek alles terug in de verpakking, ga naar de winkel, vraag je geld terug (meestal kan je dat binnen een periode van 7 dagen of zoiets) en koop een Hercules DJ Console MK4/RMX: je hebt een mooie MIDI-controller met een ingebouwde geluidskaart, wat de meeste gebruikers van dit forum hebben als ze een controller gebruiken en je moet niet beginnen prutsen met externe geluidskaarten en andere toestanden.
 

Posted Tue 27 Jul 10 @ 2:59 pm
Hey Schedelridder, long time no see. Welkom terug!
 

Posted Tue 27 Jul 10 @ 8:32 pm
Too long no see. Thanks.
Vind het wel jammer dat ze nog altijd mijn nickname niet konden aanpassen :(
 

Posted Wed 28 Jul 10 @ 3:29 am
Je mag trouwens ook altijd ook gewoon Koen zeggen ;)
 

Posted Wed 28 Jul 10 @ 4:06 am
Okay, Koen.
Alhoewel, ik von "Schedelridder" eigenlijk wel grappig................................:D
 

Posted Wed 28 Jul 10 @ 9:12 am
Nja, voor een ondertussen twintigjarige begint het beetje gënant te worden als de mensen hem zo noemen :p
 

Posted Wed 28 Jul 10 @ 9:57 am
Ik zie niet direct hoe ik je kan helpen buiten dit te zeggen: steek alles terug in de verpakking, ga naar de winkel, vraag je geld terug (meestal kan je dat binnen een periode van 7 dagen of zoiets) en koop een Hercules DJ Console MK4/RMX: je hebt een mooie MIDI-controller met een ingebouwde geluidskaart, wat de meeste gebruikers van dit forum hebben als ze een controller gebruiken en je moet niet beginnen prutsen met externe geluidskaarten en andere toestanden.

alsjeblieft hoor, sorry maar als je iets koopt veronderstel je toch dat het moet werken zoals het hoort???

 

Posted Wed 28 Jul 10 @ 1:14 pm
Het serial number van je Hercules staat op het hoesje van de CD die er bij zit.
Als je dat nou invult bij Modify My Profile ben je officiëel lid van dit forum en zullen we je helpen.
Overigens: het overnemen van VDJ van een andere user is illegaal en stempelt je als piraat.

Mvg



ik heb m'n serial ingevuld, kun je me nu helpen?
 

Posted Wed 28 Jul 10 @ 1:15 pm
Ik zie niet direct hoe ik je kan helpen buiten dit te zeggen: steek alles terug in de verpakking, ga naar de winkel, vraag je geld terug (meestal kan je dat binnen een periode van 7 dagen of zoiets) en koop een Hercules DJ Console MK4/RMX: je hebt een mooie MIDI-controller met een ingebouwde geluidskaart, wat de meeste gebruikers van dit forum hebben als ze een controller gebruiken en je moet niet beginnen prutsen met externe geluidskaarten en andere toestanden.

alsjeblieft hoor, sorry maar als je iets koopt veronderstel je toch dat het moet werken zoals het hoort???



Misschien ja, maar als het niet zo is heb je wel een extra reden om naar de winkel te gaan. Denk dat jij een van de enige bent op dit forum die met een controller en geluidskaart apart werken ...
 

Posted Wed 28 Jul 10 @ 1:37 pm
maar weet niemand dan van héééél dit virtual dj forum dan niet hoe ze mij kunnen helpen?
 

Posted Wed 28 Jul 10 @ 3:31 pm
Je hele verhaal klinkt naar een klein foutje, misschien een verkeerd of niet ingredrukt knopje, je device manager maybe niet goed ingesteld, dit is op afstand moeilijk vat te stellen.
Echter, wat ik me afvraag, vriend Thomas,
wat hangt er tussen je controller en je luidsprekers?
Je gaat me toch niet vertellen dat je de speakers direct op je Hercules hebt aangesloten?
Verder: als je een nummer afspeelt op VDJ, slaan de LEDs dan uit, m.a.w. VDJ werkt wel maar daarna gaat het ergens mis?

Mvg
Bob
 

Posted Wed 28 Jul 10 @ 8:20 pm
als ik mijn setup zo zet zoals het hoort of toch zoals ik denk, dan druk ik op de play knop, de naald verplaatst zich tegen de plaat maar begint niet te draaien... dus ik hoor geen muziek, als ik het doe zonder de geluidskaart dus enkel met de controller lukt het wel. hoe ik alles in elkaar steek: controller -> usb poort, geluidskaart -> usb poort, speakers -> front output geluidskaart, headset -> rear output geluidskaart
 

Posted Thu 29 Jul 10 @ 4:02 am
Kan het niet helpen als je bij VDJ instelt dat je met twee geluidskaarten ipv 4.1 geluidskaart werkt? Denk dat het daar iets mee te maken heeft.
 

Posted Thu 29 Jul 10 @ 4:09 am
heb ik al geprobeerd dit lukt ook niet... :'(
 

Posted Thu 29 Jul 10 @ 5:31 am
Als de plaats wel gaat draaien maar verder gebeurt er niets is het vaak een verkeerde sound set-iup.
Of anders
.....desinstalleer de hele reutemeteut en begin opnieuw!
 

Posted Thu 29 Jul 10 @ 6:28 am
45%