Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Hercules DJ Console RMX - Page: 1

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

HoidaarHome userMember since 2010
Hey

Ik heb de Hercules DJ RMX al een tijdje, en heb de volgende problemen.
Als ik mijn hoofdtelefoon in één van de hoofdtelefooningangen steek, hoor ik toch nix door die koptelefoon? Hoe kan dit? Hoe moet ik dat oplossen/gebruiken.

2de probleem. Ik zie vaak mensen die knoppen 1,2,3,4,5,6 gebruiken als effecten zoals beatgrid. Hoe stel ik dat in?
 

Posted Sun 21 Mar 10 @ 7:59 am
1- van de site van Hercules:
* 2 Cue Select-knoppen (1 per deck)
o Selecteert het deck dat de DJ monitort op de koptelefoon: Cue Select van deck A of Cue Select van deck B.
* 1 draaipotmeter voor koptelefoonvolume
o Stelt het volume van de koptelefoonuitgang in, ongeacht of de koptelefoon is aangesloten aan de voor- of bovenzijde van de controller.

2- Google "Virtual DJ mappen Hercules RMX:
* http://www.djforums.com/forums/showthread.php?t=190408

3- (3e probleem had je niet aangegeven, maar dat maak ik er van......)
* http://www.virtualdj.com/forums/122813/Dutch_Forum/Het_Grote_Hercules_vragen_topic.html

4- (4e probleem heb je ook niet aangegeven, maar mag duidelijk zijn):
* Vul je serienummer van je software even in bij "Modify My Profile"

Ik moet toch kwijt dat het opvalt hoe makkelijk vragen geplempt worden in dit forum zonder (blijkbaar) moeite te doen zelf eens rond te zoeken. Ik heb dus geen RMX maar vind bovenstaande antwoorden in 3 minuten.
Kom op! Doen en zoeken is een betere leergang dan je problemen door anderen op te laten lossen. Niks persoonlijks, Hoidaar, je bent gewoon de zoveelste, alleen al op de eerste pagina van dit forum. Deze reactie is dus gericht aan al de posters die op deze manier hun vragen stellen.

Groeten,
Martin.
 

Posted Sun 21 Mar 10 @ 1:53 pm
HoidaarHome userMember since 2010
Kijk, met dat eerste weet ik niets. Ik zet mijn headphone in het bijhorende gaatje. ik laat op deck a mijn song spelen, op deck b zit mijn volgende klaar. ik doe dat volume uit zodat master output niets hoort. ik druk op cue, ik zie het spelen maar hoor niets door mijn headphone. Hoe los ik het op?
 

Posted Tue 23 Mar 10 @ 11:08 am
Dat kan. Je had er in de eerste post niet bij gezet dat je die al gebruikte......

Uit de handleiding:

7.13. Monitor Select-knop
Gebruik de Monitor Select-knop om de overgang naar de volgende muziek vooraf te beluisteren en af te stemmen op de koptelefoon of monitor. Als de knop in de Cue-stand wordt gezet, staat de monitor op het deck dat de volgende track bevat, terwijl in de Mix-stand een mix van de muziek op deck A + deck B is te horen.

Dat is de tweede knop links van je koptelefoonaansluiting aan de bovenzijde. Dit zou dus moeten in combinatie met de Cue-selectknop.

En nu?
 

Posted Tue 23 Mar 10 @ 12:44 pm
HoidaarHome userMember since 2010
Neen? Kijk ik zet die monitor op cue, laat op deck a een song spelen, zet volume deck b uit. druk op play van deck b maar hoor nix door mijn koptelefoon. ook als ik cue inhoudt niet. cue select staat aan op deck b. wat doe ik verkeerd?
 

Posted Thu 25 Mar 10 @ 3:04 pm
hoor je hoe dan ook iets door de koptelefoon,
zo niet, zorg dan dat bij de sound setup alles goed staat ingesteld, dus output headphones, en dan de juiste uitgang erbij zetten
 

Posted Thu 25 Mar 10 @ 3:28 pm
pepeisPRO InfinityMember since 2005
Hoidaar wrote :
..., zet volume deck b uit. ...


Wat bedoel je hiermee ?
- Zet je de crossfader naar links ?
- Zet je de gain van deck B op 0 ?
- ...

 

Posted Fri 26 Mar 10 @ 5:16 am
... Fader deck B naar beneden...
 

Posted Fri 26 Mar 10 @ 5:40 am
pepeisPRO InfinityMember since 2005
Wat geeft de VU-meter van deck B aan ?
Als dit niets weergeeft, zal je ook niets horen.

Misschien Fader deck B en/of gain deck B verhogen.
 

Posted Fri 26 Mar 10 @ 7:08 am
Martin FourS wrote :
... Fader deck B naar beneden...


dat zou niet uit moeten maken, het gaat denk ik om het voorbeluisteren :)
 

Posted Fri 26 Mar 10 @ 8:32 am
HoidaarHome userMember since 2010


dit zijn mijn geluidsinstellingen.wat staat er verkeerd?
en of ik nu de gain of de crossfader negatief zet voor deck b, dat maakt beide niet uit :p ik blijf nix horen.
 

Posted Fri 26 Mar 10 @ 11:18 am
je instellingen staan er niet bij,

probeer ook de koptelefoon eens in een ander apparaat, misschien is de koptelefoon wel gewoon stuk.
 

Posted Fri 26 Mar 10 @ 2:44 pm
s.waterreus wrote :
Martin FourS wrote :
... Fader deck B naar beneden...


dat zou niet uit moeten maken, het gaat denk ik om het voorbeluisteren :)


Kweetut. Vulde alleen Pepeis aan.
Vind het een raadseltje worden. Een koptelefoon gaat zelden in 1 keer volledig dood. Meestal kabelbreuk, waardoor 1 kanaal kapt. De andere komt er dan snel na. Alletwee tegelijk? Dan zijn waarschijnlijk ook je oren kapot.... (of je hebt de eerste storing genegeerd :-) )
 

Posted Fri 26 Mar 10 @ 5:30 pm
ja, maar nog niet zo lang terug stonden we ook voor een raadsel martin, het grote mono geluid raadsel.
ik probeer de simpele dingen nu maar meteen uit te sluiten.:) maar ben zo goed als zeker dat het weer een instelling is in de sound setup.
 

Posted Sat 27 Mar 10 @ 2:10 am
HoidaarHome userMember since 2010
 

Posted Sat 27 Mar 10 @ 5:02 am
s.waterreus wrote :
..... sound setup alles goed staat ingesteld, dus output headphones, en dan de juiste uitgang erbij zetten


Je hebt dus weer helemaal gelijk........

@Hoidaar: Wat is het nut van antwoorden op je vragen als je ze niet leest?
Ik haak af. Tijd voor koffie :-X

Overigens: Ik ook een stap op de plaats: Ondanks mijn regelmatig refereren naar de handleiding staat er over de sound setuo geen letter in de handleiding van de RMX. Slordig.
 

Posted Sat 27 Mar 10 @ 5:48 am
HoidaarHome userMember since 2010
Maar kijk, ook als ik het op headphones zet hoor ik nix hoor. Had het al geprobeerd ;)

http://i40.tinypic.com/2l963yo.jpg

Als ik die master : right chan left chan veranderd, bij beide werkt het niet. Ik hoor de master output wel maar door de hoofdtelefoon hoor ik niets.
 

Posted Sat 27 Mar 10 @ 11:53 am
tja het blijft blijkbaar erg lastig,

maar daar gaat ie nog een keer,

input : none
output: headphones
soundcard: 4.1(of rmx/asio of wat voor een driver je dan ook gebruikt voor je rmx) --------------------------> channel 1/2 speakers channel 3/4 headset ( of andersom afhankelijk van waar je wat in de geluidskaart hebt gestopt)
zorg wel dat in de sound setup van WINDOWS de geluidskaart wel staat ingesteld als meerkanaals ipv stereo, anders werkt het nog niet.

Het is inderdaad wel wat slordig van hercules om dat niet even te vermelden. er staat wel wat over beschereven in de snelstart handleiding van vdj. die heb ik vertaald, maar deze wordt pas gereleased als de volledige handleiding ook af is.

Ik denk verder ook dat het een beetje de schuld van de gebruikers zelf is, ik heb al een keer gevraagd om een kopie van de le versie zodat ik weer wat kon uitwerken in een betere uitleg, natuurlijk heb ik op dat verzoek 0 reacties gehad.
ik heb zelf geen rmx meer of een le versie van vdj, anders had ik wel even een pasklare handleiding gemaakt voor de hercules installatie.

dus mocht er iemand zijn die in de buurt van den haag woont en een rmx heeft, ik heb hem 10 minuten nodig om een paar screenshots te maken..................
 

Posted Sat 27 Mar 10 @ 6:14 pm
 

Posted Sat 27 Mar 10 @ 6:23 pm
HoidaarHome userMember since 2010
Nenenenene het blijft echt niet werken, ik probeer alles maar het helpt echt niet. Tenzij de sound setup van windows verkeerd staat weet ik het echt niet meer? Zal even wat pics posten

http://i43.tinypic.com/etbhoi.jpg
zo hoor ik de master door de hoofdtelefoon die ik in de hoofdtelefoonuitgangen van hercules heb gestoken. Als de volume van het een uitstaat hoor ik het niet. Het is dus de master door die hoofdtelefoon
Als ik chan 3/4 and chan 1/2 verander naar chan 1/2 and chan 3/4 hoor ik niets. niet door mijn boxen niet door mijn hoofdtelefoon.

http://i42.tinypic.com/24cclfa.jpg
zo hoor ik alles door mijn boxen, niets door mijn hoofdtelefono. Alweer, als ik deck b volume uitzet hoor ik deck b niet. Als ik de chan 1 &2 /chan 3&4 weer verander hoor ik alleen deck b, ookal zet ik volume van deck a aan, ik hoor het niet. Ook als volume van deck b uitstaat hoor ik het liedje met hetzelfde volume door mijn boxen.

http://i39.tinypic.com/xp8q6e.jpg
Zo hoor ik het geselecteerde deck door mijn hoofdtelefoon, niets door mijn master output.

http://i44.tinypic.com/2rqm7pl.jpg
Dit zijn mijn geluidsinstellingen.

EDIT: Nu ik er zo over nadenk. Mijn console is met de hoofdkabel verbonden met mijn pc en speelt als master dus de boxen aan mijn beeldscherm af. Moet ik externe boxen aansluiten om én de boxen als master én de headphones te kunnen gebruiken?
 

Posted Sun 28 Mar 10 @ 4:16 am
63%