Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: een probleem met mijn speakers - Page: 1

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

hallo allemaal,

ik heb zins kort een hercules console rmx gekocht en geinstaleerd en alles werkte prima, en moest uit omstandigheden de drivers van de hercules console rmx weer verwijderen.

toen ik weer de drivers had geinstaleerd ging alles weer goed volgens mij, maar nu zit ik met een probleem.
ik hoor namelijk enkel geluid uit de linker speaker en de rechter speaker niks. en van mijn eerste instalatie deden ze het allebij.

waneer ik normaal music wil luisteren zonder dat mijn hercules aangesloten is komt er gewoon music uit de 2 speakers maar nu dus niet.
ik heb al hier op het forum gezocht maar niks van kunnen vinden over dit probleem, daarom hoop ik dat iemand mij een goede raad kan geven.

want verder ziet de computer alles van de hercules.

dus mijn vraag is hoe ik weer music uit 2 speakers kan krijgen.

alvast bedankt.

mvg René
 

Posted Fri 12 Mar 10 @ 7:15 am
hoe staat de balance van de rmx?
 

Posted Fri 12 Mar 10 @ 8:32 am
heb het opnieuw geinstaleerd en nog steeds het zelfde probleem dat ik enkel in de linker speaker music hoor en in de rechte niet

dus help!!...
 

Posted Fri 12 Mar 10 @ 8:41 am
dus wat...


staat je balance in het midden,
kijk in je sound configuratie van windows of beide speakers geactiveerd staan,
probeer de ander 2 rca aansluitingen, wat gebeurd er dan, staan de instellingen van vdj goed,
staat de balance in vdj goed.
is alles goed aangesloten.
slaan beide vu meters in vdj uit of slechts een enkele..
wat gebeurd er als je een ander speaker setje gebruikt?

dus help jezelf
 

Posted Fri 12 Mar 10 @ 1:07 pm
ik kan enkel dingen veranderen in de optie configuratiescherm geluiden en audioapparaten maar niet om speakers te actieveren,
en waneer ik virtual dj open met de cd die ik bij de hercules mee gekregen heb, zie ik enkel dat de linker kanaal beweegt en de rechte kanaal doet niks., en waneer ik bvb een liedje in deck b zet en afspeel dan zie ik het rechte kanaal bewegen maar dan komt dat ook enkel uit de linker speaker.

en andere speakers heb ik niet, want als ik het stekertje van de speakers normaal in de pc doe dan hoor ik dus uit elke 2 wel het geluid..
of zou ik de geluidskaart missen? want ik kan ook enkel wav opnemen bij record.
 

Posted Fri 12 Mar 10 @ 1:53 pm
ok,

hoe heb je de rmx precies aangesloten.
je zegt als ik gewoon muziek wil luisteren komt er wel geluid uit beide speakers, houdt dat in dat je de speakers steeds van de rmx in de computer stopt en terug?

1.hoe sluit je de rmx precies aan,welke pluggen gebruik je? de jack plug of de rca plug.?
2. probeer eens een beetje te friemelen met het plugje terwijl de muziek speelt.misschien zelfs een beetje de plug er uit en er in bewegen.hoor je nu verschil?
3. als je nu output 1 en 2 gebruikt, probeer dan eens output 3 en 4 ( in vdj deze instelling ook veranderen)
4. en je hebt nog steeds niet gezegd of de balance in het midden staat, soms is het meest voor de hand liggende de oplossing.
5. controleer de geluidsinstellingen van de rmx in het windows geluidsinstellingenmenu (niet in vdj).

je mist geen geluidskaart , die zit in de rmx, enkel in wav opnemen zou misschien afhankelijk van de geinstalleerde encoders of vdj versie een beperking kunnen zijn.
 

Posted Fri 12 Mar 10 @ 3:53 pm
ik heb gewoon een usb kabel die voor in de pc zit, en een 1-2 stekker waar dat ene kabel inzit voor de output van me speakers (links en rechts)
de belance zit gewoon in het midden dus dat staat goed, en heb ook al zitten rommelen met me kabels terwijl ik music afspeel.
en wanneer ik niet de virtul dj gebruik maar gewoon een nummer in winamp of mediaplayer wil spelen dan hoor ik ook maar 1 speaker dus de linker kant.

de eerste keer dat ik het allemaal had geinstaleerd was alles gewoon goed, maar na een tweede instal van de drivers ging het mis.
kortom heb eigenlijk al van alles geprobeerd wat ik maar kan weten.

hoop dat dit probleem snel verholpen is zodat ik lekker kan gaan mixen.

ps... in de virtul dj kan ik niks veranderen omdat het een trial is van 20 dagen wat ik standaard bij de hercules gekregen hebt.
 

Posted Fri 12 Mar 10 @ 4:29 pm
Ik gok mee: je verloopkabeltje van RCA (tulp) naar de mini-jack. Je speakers hebben een (groen) stekkertje dat je in de verloopkabel steekt en de twee tulpstekkertjes aan de andere kant in de RMX. Daar zit, denk ik, het probleem. Heb je een multimeter? even nameten of je geen draadbreuk hebt. Dom toeval dat dit gebeurt op het moment dat je nieuwe drivers installeert.
 

Posted Fri 12 Mar 10 @ 5:22 pm
ik gebruik dus ook een tulp stekker kon even niet zo snel op de naam komen, want van me speaker heb ik maar 1 groen kabeltje en daar heb ik de tulp mee aangesloten en in de 1-2 gezet wat ook zo in het boekje stond.

verder zou ik niet weten waar ik verder moest kijken voor deze probleem.

momenteel heb ik geen meter om de draad op te meten
 

Posted Sat 13 Mar 10 @ 3:29 am
gebruik output 3 en 4, kijk wat er dan gebeurd
 

Posted Sat 13 Mar 10 @ 5:46 am
het zelfde probleem
 

Posted Sat 13 Mar 10 @ 12:28 pm
Als je nu de 2 tulpstekkertjes achter in de RMX omwisselt, komt het geluid dan nog steeds uit dezelfde speaker?
Antwoord Ja: verloopkabel kapot.
Antwoord nee: even melden, gaan we verder zoeken in de RMX.
 

Posted Sat 13 Mar 10 @ 12:44 pm
heb de hercules nu op een andere pc aangesloten en geinstaleerd en ook daar hoor ik maar 1 kant geluid de linker speaker dus.
ook heb ik 3 tulpstekkers geprobeerd en alle 3 is het zelfde probleem.

zou het dan stuk zijn in de hercules zelf? want heb deze net een week en er is niks mee gebuurd.
 

Posted Sat 13 Mar 10 @ 1:08 pm
Goed, nog een keer, maar dan anders: Er zit (waarschijnlijk) een rode en een witte tulpstekker aan de kabel van de RMX naar de speakers. Nu zit de rode in de rode aansluiting en de witte in de witte aansluiting. Als je nu de rode stekker in de witte aansluiting steekt en de witte in de rode aansluiting, doet dezelfde speaker het dan nog steeds, of gaat de andere spelen?
 

Posted Sat 13 Mar 10 @ 2:39 pm
ik heb geen rode en witte stekker van mijn speakers maar 1 (groene) stekker, die (groene) stekker heb ik in de tulp stekker gedaan en in,
1-2 gezet.
waneer ik dan met vdj music wil draaien dan beweegt enkel de linker kant van het geluid, de rechte kant doet niks.
en de tulp stekker heb ik al in alle outsputs gedaan van de hercules met zonde suc6..

toen ik voor de eerste keer mijn hercules heb geinstaleerd werkte de speakers allebij gewoon goed, na de drivers hebben verwijderen en opnieuw geinstaleerd ging het dus mis met het geluid.

op een andere pc blijft het zelfde probleem met het geluid wat ik enkel van de linker speaker hoor.

waneer ik bvb weer het (groene) stekkertje in me pc doe dan hoor ik de twee speakers weer, dus ik denk dat er wat mis is met de hercules output geluid..
 

Posted Sat 13 Mar 10 @ 3:05 pm
je snapt denk ik niet wat martin bedoeld dus ik ga het even visueel maken..

de achterkant van de rmx heeft of een 4 1/4 jack aansluiting of een rca aansluiting (tulp, 1x rood 1x wit)



ik neem aan dat je een verloop gebruikt om van de computerspeaker een tulp te maken, die er ongeveer zo uitziet


en dat de groene plug van je speakers er zo uitziet (maar dan groen)


de rode is meestal het rechter kanaal en de witte het linker kanaal.
als je nu de rode plug aansluit op de witte uitgang van de rmx en de witte plug op de rode uitgang van de rmx, dan wordt de linker speaker de rechter en de rechter speaker de linker.
de vraag is dan waar komt nu het geluid vandaan.
 

Posted Sat 13 Mar 10 @ 3:16 pm
 

Posted Sat 13 Mar 10 @ 3:45 pm
Ja, hoor....... Hoe zetten we een heel forum op het verkeerde been........
Alles duidelijk. En zo heeft het dus nooit gewerkt. Je hebt nu een stereo verloopstekker in een mono uitgang van je RMX gestoken. Zo doet de andere speaker het echt nooit.

Je zal echt een verloopstekker moeten halen die 2 mono signalen uit de RMX (Dus met 2 stekkers) laat verlopen naar 1 stereo aansluiting zoals die van je speakers. Dus zoals die op de middelste afbeelding zoals s.waterreus heedt gepost. Dat zijn overigens tulp (of RCA) aansluitingen. De dikke pen die nu hebt gebruikt heet een jack.
 

Posted Sat 13 Mar 10 @ 4:01 pm
ok ga morgen één zo een verloop stekker kopen, maar dan wel vreemd dat het voor 1x wel gedaan heeft, want in het boekje staat dat je het op twee mannieren kon doen.

mocht het werken dan laat ik het nog even aan jullie weten, en bedankt voor alle reacties en hulps.
 

Posted Sat 13 Mar 10 @ 4:06 pm
Yep. De 2 manieren zijn via de jack-aansluitingen zoals je het nu hebt gedaan, en die ik je ook niet aanraad, in verband met het (te) hoge uigangssignaal. De andere manier is dus via de tulpstekkers.
Wat je dan dus nodig hebt, is: verloop van 2x tulp (RCA) naar 1x mini-jack (3,5 mm) female. Dan moet het goed komen.
 

Posted Sat 13 Mar 10 @ 4:11 pm
56%