Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: USB geluidskaart settings voor Virtual DJ - Page: 2

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

gebruik je dan het backspin effect of geeft je gewoon een slinger aan je deck?
denk trouwens dat het niet ns7 gerelateerd is maar zoals je al aangeeft een beperking van je systeem,
ik zal het morgen uitproberen, ik laat het weten
 

Posted Wed 10 Feb 10 @ 1:55 pm
golfu68PRO InfinityMember since 2010
Ja ik geef hem geen slinger maar draai hem snel terug. Hoor graag van jou bevindingen morgen...
 

Posted Wed 10 Feb 10 @ 2:50 pm
was wel benieuwd dus heb het toch meteen maar even gedaan,
eerst even de laptop specs:
intel t9550 2,66 ghz duo core
windows 7
4 gb ram
nvidia 9800 mobile
1tb hdd
p45 chipset.

3 clips gedownload
1 mp4 (h,264 container)
2 avi
3 mp4

1 geen probleem, vloeiend achteruit/snelle spin
2 geen probleem vloeiend achteruit/snelle spin
3 vooruit geen probleem achteruit/snelle spin ook geen probleem, maar daarna geen lipsychronisatie meer, dus audio en video liepen niet meer gelijk.
Zelf had ik het idee dat de hardware er niet zoveel meer moeite mee heeft dan met audio,misschien een codec probleem is.
mogelijk als je een ander codec pack gebruikt, werkt het beter..
de enige relatie met de ns7 is dat de ns7 zelf al redelijk wat resources gebruikt, mogelijk dat je dan problemen met video krijgt als je een "minder" snel systeem hebt.
op blz 44 en 50 van de handleiding staat wat over videoinstellingen en performance.

succes

 

Posted Wed 10 Feb 10 @ 3:53 pm
golfu68PRO InfinityMember since 2010
Heb mezelf maar een cadeau gegeven want anders ben ik me veel te lang aan het ergeren dus ik hoop dat het hiermee lukt
Win 7
Processor :
CPU INTEL Quad-Core Ci7 860 - 2.8GHz LGA1156 8MB
Geheugen :
MEM KINGSTON 6GB DDR3/1333 (3x2GB) Triple Channel
Hardeschijf :
1,5TB Harde Schijf 7200RPM
Videokaart :
Club3D Geforce GTS250 512MB GDDR3 Active HDMI

Bedankt voor de hulp, ik hoop dat we ervan kunnen genieten.
 

Posted Fri 12 Feb 10 @ 9:39 am
Kijk, dat zijn specs!!
Heb je nu ook Win7 64 Bits? Kan zijn dat ik het mis heb, maar volgens mij kan een 32bits systeem niet meer dan 4 GB aan geheugen aan.
(is alleen belangstelling, bij mij kan sowieso geen laptop meer dan 4 GB aan, moederbordbeperking....)
 

Posted Fri 12 Feb 10 @ 10:28 am
kijk je moet jezelf af en toe een beetje verwennen,als het daar niet mee lukt, dan lukt het nergens mee.
laptops worden af fabriek vaak geleverd met 32 bits installatie en dan ben je inderdaad beperkt tot 4 gb,
mocht je dus een 32 bit windows hebben, snel 64 bit installeren.
 

Posted Fri 12 Feb 10 @ 10:58 am
Ein ík dacht dat Quads op het moment nog alleen als desktop te verkrijgen waren, niet als laptop. Ook 1,5 TB hard disk duidt op desktop.
Zou ik het mis hebben dan graag het merk laptop.
Dat wordt dan ook voor mij de volgende!
Keep smiloing,
Bob
 

Posted Fri 12 Feb 10 @ 3:24 pm
golfu68PRO InfinityMember since 2010
Ik heb geen laptop gewoon 2x een tower in een flightcase, één voor vitDJ en één voor GrantVJ spectakel verzekerd .
 

Posted Fri 12 Feb 10 @ 3:29 pm
hoi bob,
er zijn zat laptops met die specificaties,
er zijn nu ook laptops met de nieuwe i7 processor, dan heb je 8 cores.
1,5 tb is wel verdeeld ov er 2 harddisks.
acer maakt veel van die snelle laptops.
 

Posted Sat 13 Feb 10 @ 4:41 am
Hoi Bas,
ik ben in de Media Markt nog geen Quads tegengekomen, daar is 2 Core Dual het hoogste.
Het kan ook zijn dat ik boven de 1.000 euro niet zo goed meer oplet. Bij mij gaan de laptops drie seizoenen mee, of ik nou 500 € voor een Packard Bell uitgeef, of 1.200 € voor een Vaio. Verder was het met de PB soweiso prettiger werken dan met de Sony die er altijd "wat doorheen moest praten" en zelfs voor m'n enige totale crash in een volle discotheek heeft gezorgd.
 

Posted Sat 13 Feb 10 @ 7:50 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Ooit opende ik deze "post" omdat ik mijn Maya USB geluidskaart niet geinstalleerd kreeg.....
 

Posted Sat 13 Feb 10 @ 8:19 am
Hoi, Bob,

Ik neem aan dat je ook overwintert in Spanje, dus dat daarom Mediamarkt voor jou de makkelijkste optie is. Als ik je eens een tip mag geven: mijn favoriete computertoko zit kort bij (Ridderkerk) maar zit ook door heel Europa: Alternate. Ffies voor je gekeken: Jawel, ook in Spanje (Madrid) zit een vestiging. De Nederlandse site: www.alternate.nl, en de Spaanse uiteraard www.alternate.es. Mogelijkheid tot online bestellen en laten bezorgen.
Een quadcore (I7) met 17" scherm en 4 GB van Acer nog onder de €800,-.

En voor wat betreft de merken: De laatste mogelijkheid om mee te doen met een PC-privé-project werd door mijn toenmalige werkgever aangepakt. Iedereen die een laptop bestelde, deed dat bij een lokale leverancier en dat werden dus Packard Bells. Behalve mijn persoontje: ik heb de mijne dus bij Alternate besteld (een Jewel, Nederlands fabrikaat, merk is helaas ter ziele)
Binnen een jaar had iedereen zijn PB'tje verkocht of ingeruild voor een andere vanwege constante problemen en de enorme hoeveelheid onnodige rotzooi die werd meegeinstalleerd, de Jewel neemt bij mij nu de lcihtshow voor z'n rekening. En die is nu dus 7 jaar oud.(en dat is hem aan te zien....)
Dus bij mij komt er geen Packard Bell binnen. En zo hebben we allemaal onze voorkeuren.

Dat van de Sony is overigens echt een slechte zaak. Crash, OK, (Het draait uiteindelijk op Windows....) maar een herstart zou voldoende moeten zijn. Ooit nog uit laten zoeken wat er nu mis is gegaan met dat ding?

En William: Draait je Maya nou? ;-)
We hebben eigenlijk niet meer gehoord of je nu toch XP hebt geïnstalleerd.
 

Posted Sat 13 Feb 10 @ 8:36 am
golfu68PRO InfinityMember since 2010
Oeps dan ga ik maar sorry. Bedankt allemaal.
Rob
 

Posted Sat 13 Feb 10 @ 8:40 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Nee dus.............
Geen drivers (hoger dan XP) te vinden.
Iemand interesse in een USB kaart die onder XP zeer goed draait ?
 

Posted Sat 13 Feb 10 @ 8:41 am
Toch maar terug on topic: Heb eens op de site van ESI gesnuffeld en de PDF-handleiding bekeken. De afbeelding van de kaart riep bijna jeugdsentiment op: Ik ken de interface, een kennis van mij heeft er (héééél lang geleden) mee gewerkt (en hij had hem ook al van iemand anders over genomen.....). De kans dat je hier nog recente drivers voor vindt is inderdaad vrijwel nul. Als ze een interface niet meer produceren blijven de drivers nog best lang beschikbaar en worden soms nog geupdate, maar deze is zo oud, dat je daar niet meer op moet rekenen.
Draait hij nog op XP, dan zou ik dat doen, en anders in de vitrine naast de andere museumstukken......

Ik had overigens gehoopt je een ander antwoord te geven: Ik heb in doos een ESI PCI Waveterminal liggen. Fijne kaart, lang gebruikt voor de homestudio. Die PC crashte een keer en bij herinstallatie bleek de CD vermist. Ik heb bij ESI de driverkit gedownload, maar die was niet compleet. Om de één of andere onzinnige copyright-reden zijn alleen de aanvullingen op te halen, maar heb je de originele CD nodig, waarna je kunt updaten. Ik had dus een beetje gehoopt jou die richting op te kunnen loodsen, maar helaas...

groet,
Martin.
 

Posted Sat 13 Feb 10 @ 12:27 pm
Martin FourS wrote :
.......... een herstart zou voldoende moeten zijn. Ooit nog uit laten zoeken wat er nu mis is gegaan met dat ding?


Hoi Martin,
een herstart was idd voldoende. Het gebeurde echter in m'n 2e bar, waarmijn vrouw DJ't. Die raakte uiteraard in de stress (ze maakt ook drankjes en het was druk), ik werd door een barkeeper naar boven gesleurd en moest mijn eigen zaak zonder dj-baas laten.
Waarom ik toen het meegeleverde Norton-op-proef uninstaleerde, weet ik niet meer. In ieder geval was daarna het euvel verholpen. De Sony is nog netjes z'n drie jaar meegegaan.
Dat onnodig volstoppen met ongewenste troep doen geloof ik de meeste fabrikanten. Een nieuwe Toshiba Satellite moest ik vorig jaar ook eerst "kaal plukken" voor ie normaal op gang wilde komen.
Ik zal eens naar die quadcore Acer uitkijken. De PB is aan z'n pensioen toe; toch drie seizoenen lekker mee gedraaid. Ik had ook een 17-inch Assus op het oog.
Ik overwinter trouwens meestal op de Filipijnen waar mijn vrouw vandaan komt. Daarben ik nu ook en zal me op de vertaling van de handleiding storten.

Mvg
Bob
 

Posted Sat 13 Feb 10 @ 3:06 pm
wilberg wrote :
Ooit opende ik deze "post" omdat ik mijn Maya USB geluidskaart niet geinstalleerd kreeg.....


Hey William, een beetje gezellig ouwehoeren (aka "spammen") is ook leuk en buitendat een goede manier om informatie te krijgen.
:D



 

Posted Sat 13 Feb 10 @ 3:08 pm
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Helemaal prima hoor....
Wat die laptops betreft: Bij aanschaf van een nieuwe altijd zorgen dat je ook de besturings "schijven" hebt. Je laptop helemaal opnieuw installeren zorgt er namelijk voor dat je al die "shit" echt kwijt bent.
Ik heb dat gedaan bij mijn eigen exemplaar, die nu draait als een zonnetje.

Dus:
Windows 7 herinstalleren (volledig)
Virual DJ
Wat drivers voor geluid en beeld.
Klaar....
 

Posted Tue 16 Feb 10 @ 5:03 am
Heeeeeeeeeeeeeee.
dít is pas een goed idee!
 

Posted Tue 16 Feb 10 @ 5:54 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Let wel op:
Bij veel laptops is het besturingsprogramma al "voorgeinstalleerd". Vaak krijg je dan NIET de schijven........
Zorg ervoor dat je deze WEL krijgt of zorg er anders voor dat je de codes hebt.
Die codes staan namelijk op jouw naam.

Ik meen dat je bij Microsoft dan gewoon jouw besturingsprogramma kunt downloaden, op schijfje branden en dan moet het ook werken.
 

Posted Wed 17 Feb 10 @ 4:01 am
51%