Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: USB geluidskaart settings voor Virtual DJ - Page: 1

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

wilbergPRO InfinityMember since 2009
Ik ben aan het experimenteren geslagen met een USB geluidskaart (MAYA EX5), maar krijg deze niet naar behoren "aan de gang" binnen Virtual DJ.
Wat ik ook probeer, het geluid van beide decks blijft "uitgestuurd" worden naar één kanaal van de externe kaart (alleen de "front" uitgang).
Ik kan alleen het geluid scheiden wanneer ik met de crossfader naar "links" of rechts ga. Crossfader in het midden: Het geluid van beide decks.
In het configuratiescherm kan ik mijn geluidskaart ook niet kiezen. Deze kom ik pas tegen wanneer ik bv. voor de 4.1 soundcard kies. Het vreemde is dan dat ik géén geluid meer heb wanneer ik kies voor "QVE for Maya EX5 (WDM)", de geluidskaart "stopt" dan.
Het geluid is weer aanwezig wanneer ik kies voor "3-USB audio" !!??

Wat ik dus wil, is dat bv. het geluid van het linkse deck naar de "front" uitgang wordt gestuurd en het geluid van het rechtse deck naar de "rear" uitgang van mijn Maya EX5 ce. Dan ben ik ook in staat het naar twee aparte kanalen van mijn mengpaneel te sturen.

Wie helpt me op weg ?
 

Posted Fri 15 Jan 10 @ 9:50 am
DjgreetPRO InfinityMember since 2005
virtual dj en maya werkt perfect samen ik heb daar 1 jaar mee gedraaid.
draai je ook time code ?
u moet al zeker uw maya asio driver gebruiken.

je moet op uw sound setup externe mixer aanvinken.
indien je time code gebruikt 1 a 2 spelers vink je time code in singel of dubbel.
Maar mail gerust eens ik denk dat ik je kan helpen


groetjes
dimi
 

Posted Fri 15 Jan 10 @ 10:49 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Ik werk niet met time code en ik denk dat die ASIO driver het probleem is,
Ik werk met Vista en voor de Maya EX5ce zie ik slechts (ASIO) drivers voor XP.

Wanner ik deze installeer gebeurt er dus niets.....
 

Posted Fri 15 Jan 10 @ 11:40 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Weer een stapje verder:
De geluidskaart met XP driver geinstalleerd op een computer met XP...... Géén probleem.
Ik kan nu het geluid apart uitsturen, zoals ik dat wil.

Wat me dan wel opvalt is het volgende:
Wanneer ik een track afspeel in het linker deck zet ik de crossfader ook naar links. Dan heb ik dus géén geluid meer van mijn rechterdeck (om bv. voor te beluisteren). Ik moet de crossfader wel naar links zetten, omdat ik veelal werk met videoclips.
Het moge duidelijk zijn.... het voorbeeld van hierboven geldt ook voor het rechterdeck (maar dan dus andersom !)
 

Posted Fri 15 Jan 10 @ 5:56 pm
pepeisPRO InfinityMember since 2005
Ik dacht me te herinneren ooit een skin gezien te hebben waar geluid en beeld een aparte fader hadden. Als ik tijd heb zal ik nog eens kijken, want ik weet het niet meer zo uit het hoofd.
Ik denk dat dit een oplossing voor je zou kunnen zijn.
 

Posted Mon 18 Jan 10 @ 3:33 am
hoi wilberg,

kijk even bij configuratiescherm/sound
wat staat daar bij de geluidskaart? stereo of 5.1
mogelijk zit daar een verschil met de xp versie.
 

Posted Mon 18 Jan 10 @ 4:05 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Dit zegt me even niets.
Na de Maya EX5ce met bijbehorende drivers te hebben geinstalleerd op zwel een XP machine als mijn Vista laptop, constateer ik dat deze wel werkt "zoals het hoort" op de XP machine maar niet op de Vista laptop.

In het configuratiescherm, tabblad SOUND, zie ik géén verschil.

Ik heb de Maya (Audiotrack) maar weer ens bezocht, de helpdesk gemaild, maar daar houden ze waarschijnlijk nog een winterslaap.....
 

Posted Wed 20 Jan 10 @ 1:35 am
waarschijnlijk toch iets in de driver dat het verschil maakt,
als bij de configuratie van de geluidskaart (in windows) geen verschil in instelling zit kan je dat in ieder geval uitsluiten.
het zou zo kunnen zijn dat de kaart wordt herkend als stereo, dat zou dan verklaren waarom de ander kanalen niet werken, maar als dit niet het geval is..........
kan je de kaart wel succesvol gebruiken in combinatie met andere (dj) software??
 

Posted Sat 23 Jan 10 @ 2:03 pm
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Ik heb de Maya in het verleden ook succesvol laten werken met BPM Studio, maar ook dat was op een XP machine. Drivers daarvoor vinden is géén probleem.
In mijn beredenering blijven dus slechts 2 mogelijkheden over:
1. Ik vind ergens Vista drivers voor de Maya.
2. Ik installeer XP, zodat ik mijn Maya kan gebruiken met de XP drivers die wel te vinden zijn.

Aangezien Audiotrak "niet meer bestaat" wordt de Maya gemaakt door ESI. Ook daar heb ik reeds per email een bericht naar gestuurd. Waarschijnlijk houden ze daar nog een winterslaap...... géén reactie.
 

Posted Sun 24 Jan 10 @ 8:30 am
er zijn nog 2 opties,

1: kijken welke audio chip gebruikt wordt door hem open te schroeven en het model chipnr te googelen, mogelijk zijn er andere fabrikanten die deze chip ook gebruiken en wel visdta drivers maken. de kans is dan groot dat je die drivers dan gebruiken

2: andere geluidskaart kopen :)
 

Posted Sun 24 Jan 10 @ 2:23 pm
 

Posted Sun 24 Jan 10 @ 2:35 pm
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Ik ga het uitzoeken en zal mijn bevindingen gier op het forum plaatsen.
Bedankt voor de reacties tot nu toe.
 

Posted Mon 25 Jan 10 @ 1:43 am
en wilberg,

al succes geboekt???
 

Posted Mon 01 Feb 10 @ 9:56 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Nee, het werkt dus niet.
Ritueel verbranden dan maar ?????
 

Posted Mon 01 Feb 10 @ 10:22 am
tja dat lijkt me wel.

drivers voor alle windows versies stonder daar en als dat niet werkt houdt het op denk ik,

maar misschien geeft het nog een beetje warmte,

brand je vingers niet...

 

Posted Mon 01 Feb 10 @ 12:59 pm
golfu68PRO InfinityMember since 2010
Hoi allemaal, ik heb net een ns7 binnen en bijna alles wekt naar behoren, alleen de hoofdtelefoon krijg ik geen geluid uit??? Als ik het op ITCH probeer geen probleem maar met Virtdj niets??
Win XP
Thanks Rob
 

Posted Wed 10 Feb 10 @ 3:08 am
hoi rob,

in het configuratiescherm bij settings met er dit staan,
met die instelling moet het werken
welke versie vdj gebruik je?
 

Posted Wed 10 Feb 10 @ 4:26 am
golfu68PRO InfinityMember since 2010
Topper werkt meteen. Ik had alles dacht ik geprobeerd maar deze setting nog niet Thanks.
Rob

Versie 6.05, wat ik trouwens niet begrijp is als je de demo DL krijg je 6.06 en de betaald versie is 6.05??
 

Posted Wed 10 Feb 10 @ 4:33 am
tja, dat 6.0.6 verhaal is al een topic over, snap het zelf ook niet helemaal, maar niet druk om maken.
goed dat het nu wel werkt.
trouwens afhankelijk van je computer kan je ook even hier naar kijken bij config/performance, zet de schuif zo hoog mogelijk voor de beste audio kwaliteit want er zit een hele hoge kwaliteits geluidskaart in de ns7

als er nog wat is hoor ik het wel, ik heb ook de ns7+nsfx
 

Posted Wed 10 Feb 10 @ 4:38 am
golfu68PRO InfinityMember since 2010
Grandioos, alles werk goed. Wat ik wel merk is als ik een video draai en ga backspinnen dat het draaiende nummer wil gaan hikken. Zou dit met een betere video kaart op te lossen zijn? De cpu is maar 35% .
 

Posted Wed 10 Feb 10 @ 11:31 am
26%