Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Beginnende virtual dj heeft nood aan begeleiding! - Page: 2

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

DJ PINO2010 wrote :
Doe ik iets verkeerd?


Ja, je doet alles verkeerd.
Je moet een scherm (skin) hebben in 3 gedeeltes, zie mijn foto hierboven.
Links de browser. Daar selecteer je een map en de liedjes daarvan gaan naat het middelste gedeelte.
Jouw fout is dat je dan meteen naar een deck laadt.
(Btw: Het middelste gedeelte is meestal een beetje onhandelbaar omdat het horizontaal in 2 stukken is verdeeld. De onderste is de sidelist en die duw je weg, gooit hem op slot en vergeet dat-ie ooit bestond.)
Wat je moet doen: van het middelste gedeelte kies je uit wat je leuk vindt en trek dat naar rechts. Dat is de playlist.
Vervolgens vul je die playlist op. Je kan naar een andere map links gaan, die wordt dan in het midden geopend. Successievelijk trek je alles wat je wilt spelen, naar rechts.
Als je playlist naar jouw zin is click je op automix zonder een nummer naar een dek te trekken!
VDJ speelt dan je hele lijst af en als je hem op repeat hebt staan, begint-ie weer overnieuw.
Dat moet werken!

 

Posted Wed 13 Jan 10 @ 12:27 pm
DJ PINO2010 wrote :
Doe ik iets verkeerd?

Ja, je doet alles verkeerd.
Je moet een scherm (skin) hebben in 3 gedeeltes, zie mijn foto hierboven.
Links de browser. Daar selecteer je een map en de liedjes daarvan gaan naat het middelste gedeelte.
Jouw fout is dat je dan meteen naar een deck laadt.
(Btw: Het middelste gedeelte is meestal een beetje onhandelbaar omdat het horizontaal in 2 stukken is verdeeld. De onderste is de sidelist en die duw je weg, gooit hem op slot en vergeet dat-ie ooit bestond.)
Wat je moet doen: van het middelste gedeelte kies je uit wat je leuk vindt en trek dat naar rechts. Dat is de playlist.
Vervolgens vul je die playlist op. Je kan naar een andere map links gaan, die wordt dan in het midden geopend. Successievelijk trek je alles wat je wilt spelen, naar rechts.
Als je playlist naar jouw zin is click je op automix zonder een nummer naar een dek te trekken!
VDJ speelt dan je hele lijst af en als je hem op repeat hebt staan, begint-ie weer overnieuw.
Dat moet werken!



Dank je voor de raad!
ik ga het straks meteen proberen!
 

Posted Thu 14 Jan 10 @ 5:34 am
DJ PINO2010 wrote :
Doe ik iets verkeerd?

Ja, je doet alles verkeerd.
Je moet een scherm (skin) hebben in 3 gedeeltes, zie mijn foto hierboven.
Links de browser. Daar selecteer je een map en de liedjes daarvan gaan naat het middelste gedeelte.
Jouw fout is dat je dan meteen naar een deck laadt.
(Btw: Het middelste gedeelte is meestal een beetje onhandelbaar omdat het horizontaal in 2 stukken is verdeeld. De onderste is de sidelist en die duw je weg, gooit hem op slot en vergeet dat-ie ooit bestond.)
Wat je moet doen: van het middelste gedeelte kies je uit wat je leuk vindt en trek dat naar rechts. Dat is de playlist.
Vervolgens vul je die playlist op. Je kan naar een andere map links gaan, die wordt dan in het midden geopend. Successievelijk trek je alles wat je wilt spelen, naar rechts.
Als je playlist naar jouw zin is click je op automix zonder een nummer naar een dek te trekken!
VDJ speelt dan je hele lijst af en als je hem op repeat hebt staan, begint-ie weer overnieuw.
Dat moet werken!



http://www.toocharger.com/img/logiciels/c9869.jpg
dit is hoe mijn scherm er uit ziet.
Ik heb onderaan (zoals je kan zien) maar 2 vensters...
Het lukt me nog steeds niet hoor :s
ik kan er niet meer aan uit :(
 

Posted Thu 14 Jan 10 @ 9:46 am
Idd, een scherm met 2 vensters - nog nooit gezien.
Op het moment zie ik 2 mogelijkheden:
1) Het kan zijn dat je playlist venster gewoon verstopt is. Dus je gaat met je muis helemaal naar rechts, daar waar "Playlist" staat en kijkt of je die naar links kan trekken zodat daar een ruimte vrijkomt om de playlist te maken zoals ik boven heb beschreven. Als dat lukt, moet je hem natuurlijk wel meteen "locken".

2) kijk eens onder config bij skins of je daar een andere skin kunt opduiken waar je wel drie vensters hebt.

Verder moet je zo lang met je muis klooien en heen en weer schuiven tot je plaats hebt voor een playlist.
Zelf ben ik begonnen met VDJ 2.0 en daar waren 3 vensters waarvan dus één voor je automix playlist. Ik moet toegevn dat ik in het prille begin er ook niets van begreep totdat een andere DJ me even hielp met die vensters en het opslot zetten.
 

Posted Thu 14 Jan 10 @ 10:47 am
Op de foto staat rechts in het onderste scherm idd een tab met "Playlist". Als je daar je muis op zet, springt het 3e scherm volgens mij vanzelf open.
[EDIT] Niet, dus. Muis op het tabje "Playlist" zetten, dan verandert die in de bekende horizontale pijl links/rechts. Opentrekken, klaar.... [EXIT]
"Locken" doe je door met je muis op het hangslotje te klikken in het veld dat je open wilt houden. In dit geval dus je playlist. Voor de rest Bob z'n verhaal volgen, dan komt het helemaal goed.
(BTW: Goede kans dat je geen andere skin hebt, dus gewoon volhouden..)
 

Posted Thu 14 Jan 10 @ 11:25 am
Quote :
Op de foto staat rechts in het onderste scherm idd een tab met "Playlist". Als je daar je muis op zet, springt het 3e scherm volgens mij vanzelf open.
[EDIT] Niet, dus. Muis op het tabje "Playlist" zetten, dan verandert die in de bekende horizontale pijl links/rechts. Opentrekken, klaar.... [EXIT]
"Locken" doe je door met je muis op het hangslotje te klikken in het veld dat je open wilt houden. In dit geval dus je playlist. Voor de rest Bob z'n verhaal volgen, dan komt het helemaal goed.
(BTW: Goede kans dat je geen andere skin hebt, dus gewoon volhouden..)


Ja ik heb wel skin's in mijn map staan op de pc
skin van vdj 5 en 6 precies
maar in het programma kan ik die ni gebruiken denk il.
Wat automix betref heb tap blad van play list zoals op de foto staat bij mijn er niet tussen in de linker gedeelte :s
toch raar?
 

Posted Thu 14 Jan 10 @ 12:25 pm
Quote :
Idd, een scherm met 2 vensters - nog nooit gezien.
Op het moment zie ik 2 mogelijkheden:
1) Het kan zijn dat je playlist venster gewoon verstopt is. Dus je gaat met je muis helemaal naar rechts, daar waar "Playlist" staat en kijkt of je die naar links kan trekken zodat daar een ruimte vrijkomt om de playlist te maken zoals ik boven heb beschreven. Als dat lukt, moet je hem natuurlijk wel meteen "locken".

2) kijk eens onder config bij skins of je daar een andere skin kunt opduiken waar je wel drie vensters hebt.

Verder moet je zo lang met je muis klooien en heen en weer schuiven tot je plaats hebt voor een playlist.
Zelf ben ik begonnen met VDJ 2.0 en daar waren 3 vensters waarvan dus één voor je automix playlist. Ik moet toegevn dat ik in het prille begin er ook niets van begreep totdat een andere DJ me even hielp met die vensters en het opslot zetten.


zou het opnieuw installeren met cd rom mss helpen? ik weet het niet op de fot staat idd recht helemaal van het 2de grote venster in de schuifbalk playlist maar dat heb ik dus niet...
 

Posted Thu 14 Jan 10 @ 12:39 pm
DJ PINO2010 wrote :
Ja ik heb wel skin's in mijn map staan op de pc
skin van vdj 5 en 6 precies
maar in het programma kan ik die ni gebruiken denk il.
Wat automix betref heb tap blad van play list zoals op de foto staat bij mijn er niet tussen in de linker gedeelte :s
toch raar?

?
Van die laatste zin begrijp ik niets.
Verder, als je andere skins hebt in je config, waarom probeer je het dan niet met VDJ 5?
Wat heb je te verliezen?

 

Posted Thu 14 Jan 10 @ 12:48 pm
Quote :
Idd, een scherm met 2 vensters - nog nooit gezien.
Op het moment zie ik 2 mogelijkheden:
1) Het kan zijn dat je playlist venster gewoon verstopt is. Dus je gaat met je muis helemaal naar rechts, daar waar "Playlist" staat en kijkt of je die naar links kan trekken zodat daar een ruimte vrijkomt om de playlist te maken zoals ik boven heb beschreven. Als dat lukt, moet je hem natuurlijk wel meteen "locken".

2) kijk eens onder config bij skins of je daar een andere skin kunt opduiken waar je wel drie vensters hebt.

Verder moet je zo lang met je muis klooien en heen en weer schuiven tot je plaats hebt voor een playlist.
Zelf ben ik begonnen met VDJ 2.0 en daar waren 3 vensters waarvan dus één voor je automix playlist. Ik moet toegevn dat ik in het prille begin er ook niets van begreep totdat een andere DJ me even hielp met die vensters en het opslot zetten.

zou het opnieuw installeren met cd rom mss helpen? ik weet het niet op de fot staat idd recht helemaal van het 2de grote venster in de schuifbalk playlist maar dat heb ik dus niet...



Opnieuw installeren heeft dus niet geholpen.
Hoe komt dit toch wij willen de de automix functie echt kunnen gebruiken voor ons jeugdhuis
 

Posted Thu 14 Jan 10 @ 1:01 pm
KAN HET PROBLEEM LIGGEN AAN DAT IK VIRTUAL DJ HEB MET EEN CONTROLER?
EN DAT MIJN VERSIE VAN VIRTUAL DJ ANDERS IS ...
ALL2 IK HAD ZO IETS GELEZEN. IS DAAR DAN VERSCHIL IN VERSIE ZONDER EEN CONTROLER PANEEL EN VERSIE'S MET EEN CONTROLER PANEEL?
 

Posted Thu 14 Jan 10 @ 2:05 pm
ja dat kan zeker. En zoals je hier ziet http://www.virtualdj.com/products/comparison.html Heb jij de Limited edition bij je console. Deze heeft geen automix functie, heeft ook geen mogelijkheid tot playlisten en je kan geen andere skin nemen. Je betaalt voor de controller en niet voor de software.

mvg

Solarius
 

Posted Thu 14 Jan 10 @ 4:36 pm
Pino, nou dat weten we dan.
Ik heb even die website die Solarius aangaf, bekeken en het lijkt me het beste dat je VDJ Basic koopt voor 99 $ of upgradet naar "Basic", dat waarschijnlijk goedkoper zal zijn.
Dit kost de kop niet en je hebt playlists en automix in je jeugdhuis.
$ 99,00 plus BTW zijn miss € 70.00 en dat zal je jeugdhuis toch nog wel in de kassa hebben.
Anders upgrade je naar "Home", kost de helft, met iets minder mogelijkheden.

Succes
Bob
 

Posted Fri 15 Jan 10 @ 4:14 am
Ik ga er toch nog even op door, niet vanwege de automix-functie, wel vanwege de playlist (omdat die wel meer nut heeft dan alleen de automix):

bobhofmans wrote :
DJ PINO2010 wrote :

Wat automix betref heb tap blad van play list zoals op de foto staat bij mijn er niet tussen in de linker gedeelte :s
toch raar?

?
Van die laatste zin begrijp ik niets.


Ik heb echt geprobeerd m'n lach in te houden. Niet gelukt......
Het klopt wel wat Pino zegt: Dat ding zit niet links. Ik had ook rechts gezegd. Als je op je eigen foto klikt die je meestuurde van de skin, zul je zien dat'ie ook daar rechts zit, verticaal, halverwege het donkerblauwe veld. Om het makkelijker te maken staat er "Playlist" op.

Ik kan absoluut niet met tekenprogramma's overweg, anders had ik er nog een cirkeltje omheen gezet.
 

Posted Fri 15 Jan 10 @ 7:53 am
Nu begrijp ik er helemaal niets meer van. Heb ik ergens "links" gezegd dat "rechts" had moeten zijn? Zo'n typisch dom foutje dat iedereen weleens maakt?
Hoe dan ook, ik bedoel playlist rechts en op de foto's -- zoals jij zegt -- zit de playlist ook rechts. De browser zit links, een map die je open klikt verschijnt in het midden, playlist rechts. Ik kan zo vlug niet vinden wáár ik de boel omgedraaid zou moeten hebben. We zitten al 10 dagen ons de oren van het hoofd te kletsen en DJ Pino kopiëert alles ook nog eens (waaróm in Godsnaam?), dat maakt er helemaal een dikke bijbel van.

Wat ik Pino nog wilde zeggen: je moet dus óf Home óf Basic kopen. Dan neem ik aan dat je in een jeugdhuis een geluidsinstallatie met versterker hebt. Ik zou dan je laptop met VDJ direct op de versterker aansluiten. Via de kopelefoonuitgang. Je kan met muis en toetsenbord prima automix draaien-- dat doen mijn DJ-echtgenote en ik al jaren.
De Hercules Controller is sowieso een ding om thuis mee te spelen, dus dat neem je niet mee. Het maakt de boel voor een beginneling alleen maar onnodig gecompliceerder.
 

Posted Fri 15 Jan 10 @ 9:08 am
Beste Bob en al de rest..
Bedankt voor de raad.
Ik ben er toch al een stuk wijzer uit geworden.
Vond het wel raar dat ik geen playlist kan laten afspelen in een automix.
De reden dat wij virtual dj hebben aangeschaft is dat iedereen die het jeugdhuis is open houd.
Een tapper voor muziek kon zorgen zonder dat hij een dj moest zijn.
Zo was er altijd muziek en redelijke goede overgangen.
Verder dachten we de controler gewoon in de kast bij de versterker te zetten.
De laptop aan te sluiten op de versterker en het mengpaneel
zo konden we eventueel nog met gewoon cd's draaien of met platen en ons mengpaneel.
De laptop had dan gewoon een andere uitgang.
Maar ja we zullen eerst moeten upgraden ...

toch bedankt!!!!
 

Posted Fri 15 Jan 10 @ 1:02 pm
DJ PINO2010 wrote :
........... we zullen eerst moeten upgraden ...


Beste Pino, het jeugdhuis zal toch nog wel 50 euro in het potje hebben?

Succes
Bob

 

Posted Fri 15 Jan 10 @ 2:13 pm
hallo wie kan me helpen met het volgende:

ik heb ook de dj control mp3 e2 gekocht
aangesloten op laptop en tevens ook een externe geluidskaart voor koptelefoon.
alles werkt goed alleen als ik aan de schuiven zit gaat het geluid licht kraken ook als je aan de bass,medium,treble draait dan hoor je dat..
wie weet hier een oplossing voor???
 

Posted Sat 16 Jan 10 @ 6:24 am
Jammer, geen smileys..... [Bulderende lach]
Speciaal voor Bob, omdat'ie zo van quotes houdt:

bobhofmans wrote :
Nu begrijp ik er helemaal niets meer van. Heb ik ergens "links" gezegd dat "rechts" had moeten zijn? Zo'n typisch dom foutje dat iedereen weleens maakt?


Martin FourS wrote :
Op de foto staat rechts in het onderste scherm idd een tab met "Playlist".
Posted Thu 14 Jan 10 @ 6:25 pm

bobhofmans wrote :
DJ PINO2010 wrote :
Wat automix betref heb tap blad van play list zoals op de foto staat bij mijn er niet tussen in de linker gedeelte :s
toch raar?

?
Van die laatste zin begrijp ik niets.
Posted Thu 14 Jan 10 @ 7:48 pm

Martin FourS wrote :

Ik heb echt geprobeerd m'n lach in te houden. Niet gelukt......
Het klopt wel wat Pino zegt: Dat ding zit niet links. Ik had ook rechts gezegd.
Posted Fri 15 Jan 10 @ 2:53 pm

En nu zou ik "ik" moeten onderstrepen in de laatste regel.

Dus, Bob, nee, je hebt het helemaal goed gedaan. Mijn opmerking was naar Pino, die even niet goed gelezen had.
We zijn allemaal weer wat wijzer, ook ik wist niet dat Automix niet in de consoleversie zat.

Back to business:
@Dennis: Je zult wat meer info over je laptop moeten vermelden. De oorzaak weet ik: Op het moment dat je de schuiven bedient, worden er instructies via de USB-poort verzonden. Blijkbaar nemen die meer bronnen in beslag dan je laptop beschikbaar heeft.
Eerst dus de standaard oplossingen: alles uit dat niet meewerkt met VDJ. Dus je netwerk afkoppelen, alle programma's die nog op de achtergrond draaien afsluiten, eventueel je virusscanner afsluiten, enz. enz.
Een volgende optie zou kunnen zijn om te kijken of je laptop niet aan een driverupdate toe is. Voor je moederboard / chipset, bedoel ik. Je kunt ook kijken of Hercules een update voor de console heeft, maar ik denk toch dat het aan je laptop ligt.
 

Posted Sat 16 Jan 10 @ 7:37 am
hoi martijn ik heb een acer apire laptop 6930g
een jaartje oud,intel core 2 2.0ghz,4gb ddr2...met vista
ik hoop dat je hier iets aan hebt..
waar kan ik de update halen als ik ze nodig heb...
 

Posted Mon 18 Jan 10 @ 7:39 am
Lang leve Google.......
Hier: http://www.acer.nl/acer/service.do?LanguageISOCtxParam=nl&miu10einu24.current.attN2B2F2EEF=3744&sp=page15e&ctx2.c2att1=3&miu10ekcond13.attN2B2F2EEF=3744&CountryISOCtxParam=NL&ctx1.att21k=1&CRC=2939325947

Wel zelf even het goede besturingssysteem kiezen.
Nu zijn de meeste drivers van december 2008, zag ik. Ff checke dus of het nut heeft, hoewel het geen kwaad kan om je drivers op een CD-tje te hebben.

En dan de controller:
http://ts.hercules.com/nl/index.php?pg=view_files&gid=2&fid=28&pid=241&cid=1

Die drivers zijn van november 2009, dus redelijk recent. Zeker de moeite van het proberen waard.

Ik had hem trouwens nog niet gezien: Leuk ding!
 

Posted Mon 18 Jan 10 @ 11:54 am
83%