Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Beginnende virtual dj heeft nood aan begeleiding! - Page: 1

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information


Hej!

Ik heb onlangs me een hercules dj controle mp3 e2 aangeschaft.
om muziek te mixen via de pc.

kan iemand me wegwijs maken hoe er het beste mee te werken?
Kan ik ene playlist uploaden en gewoon in automix laten afspelen? om zo perfecte overgangen enz te hebben?
Want dit lukt me niet met de knop automix. hij gaat gewoon van de ene deck naar en de andere maar laad niet de volgende liedjes.
iemand tips? of kan iemand mij soms wegwijsmaken?

alvast bedankt!

DJ Pino
 

Posted Sun 03 Jan 10 @ 7:23 am
RTFM :)

welke versie gebruik je?



alvast... HIER!
 

Posted Sun 03 Jan 10 @ 7:58 am
Hoe bedoel je?
Ik heb de laatste versie gekocht in de winkel 100 €
versie van virtual dj?
die cd-rom dat er bij zat
eerst drivers geinstalleerd , dan virtual versie
 

Posted Sun 03 Jan 10 @ 4:13 pm
Op het hoesje van de CD-ROM staat een serial nummer. Als je dat nou even invult weten wij wat je precies hebt en kunnen je zo beter helpen.

Mvg
Bob
 

Posted Mon 04 Jan 10 @ 12:31 am
Ik heb het serie nummer ingegeven bij mijn profiel gegevens.
de afbeedling klopt wel niet met het paneel dat ik heb :s
ma de naam klopt wel...
 

Posted Mon 04 Jan 10 @ 12:08 pm
ik weet niet wat je precies bedoelt met wegwijs maken,
maar de bedoeling is dan een een liedje in deck1 inlaad en op play drukt terwijl de crossfader naar links staat.
dan een liedje laden in deck 2, tempo aanpassen aan deck 1. wachten op een 4/8/16/of 32 maat voor je de crossfader van deck 1 naar het midden zet. en op het juiste moment helemaal doorschuiven naar deck 2.
door gebruik te maken van de equeliser kan je creatief worden met tonen.

succes
 

Posted Tue 05 Jan 10 @ 9:29 am
Ja ma kan ik zo geen play list selecteren
en die dan automatisch laten afspelen?
dan gewoon het volgende liedje laad op de andere deck
zonder dat ik iets moet doen?
 

Posted Tue 05 Jan 10 @ 11:28 am
Je kan de boel op automix zetten en je playlist wordt dan automatisch afgespeeld. Als je de wissels goed instelt, zie 2e foto beneden, loopt de boel bijna altijd perfekt. Het faden moet op 8 seconden en zonder intro en outro.



Je moet in de eerste plaats die sidelist weghalen (naar beneden trekken) die heb je als automixer niet nodig. Zo heb je tevens meer ruimte.
Je hebt dus links je browser lijst waar je muziek van je hard disk op staat. Als je een bestand opent, komen de songs in het middelste gedeelte. Daar maak je dan een keuze uit en trekt die liedjes naar rechts, naar je playlist.
Verget niet die lijsten vast te zetten met het lock, anders wordt het heel irritant.
Zo gauw je een beetje redelijke playlist hebt, zet je de boel op automix en je kunt drankjes maken en achter de meiden aan.

P.S. Dat "manegar automix" is voor jou natuurlijk "manage automix" - ik weet alleen niet hoe dat er op jouw versie uitziet. Maar je kan in ieder geval met alle versies automix draaien. Als jou dat niet lukt (zoals je boven zegt, de liedjes laden niet) dan doe je iets verkeerd.



Je zult nog wel meer vragen hebben, dan kom er rustig mee. B.v. schakel ook de automatische BPM aanpassing uit ("auto pitch matching" op disabled). Anders gaat David Guetta in hetzelfde tempo als Andre Hazes (om maar wat te noemen). De auto gain heb ik altijd op auto + remember staan.

Succes,
Bob
 

Posted Tue 05 Jan 10 @ 12:53 pm
ik krijg virtuel dj home niet op mijn laptop. windows 7 x64bit systeem. Volgens virtual dj moet er geen probleem mee zijn. Maar het instaleren hiervan gaat niet. Na het opgeven van het pad (c:\program\x64 etc) gaat hij over op een pop-up abort, retry en ignore. Hij wil steeds instaleren op de e:\ (das mijn dvd-rom) Waar ga ik fout of wat zie ik over het hoofd. Op de oude vaste pc werkt het wel alleen niet op de laptop.

gr
DJM
 

Posted Tue 05 Jan 10 @ 3:11 pm
misschien ben ik simpel ofzo, maar waarom koop je een console als je alleen geinteresseerd bent in automix??
 

Posted Wed 06 Jan 10 @ 10:54 am
dennismorsch wrote :
Na het opgeven van het pad (c:\program\x64 etc) gaat hij over op een pop-up abort, retry en ignore.


Draadjeskaper....
Graag de volgende keer je eigen thread aanmaken. Dit gaat ergens anders over.

Het gaat fout op het opgegeven pad. Het X64-pad is bedoeld voor 64-bits software. Dat is VDJ niet. Als het goed is moet de installer dat snappen en installeert hij standaard naar een X86-pad. Dat is bedoeld voor 32-bits software.
Ik heb VDJ draaien op een XP64 bits OS en dat werkt. Maar wel geïnstalleerd in de X86-map.

 

Posted Wed 06 Jan 10 @ 12:28 pm
Je kan de boel op automix zetten en je playlist wordt dan automatisch afgespeeld. Als je de wissels goed instelt, zie 2e foto beneden, loopt de boel bijna altijd perfekt. Het faden moet op 8 seconden en zonder intro en outro.

[IMAGE1]

Je moet in de eerste plaats die sidelist weghalen (naar beneden trekken) die heb je als automixer niet nodig. Zo heb je tevens meer ruimte.
Je hebt dus links je browser lijst waar je muziek van je hard disk op staat. Als je een bestand opent, komen de songs in het middelste gedeelte. Daar maak je dan een keuze uit en trekt die liedjes naar rechts, naar je playlist.
Verget niet die lijsten vast te zetten met het lock, anders wordt het heel irritant.
Zo gauw je een beetje redelijke playlist hebt, zet je de boel op automix en je kunt drankjes maken en achter de meiden aan.

P.S. Dat "manegar automix" is voor jou natuurlijk "manage automix" - ik weet alleen niet hoe dat er op jouw versie uitziet. Maar je kan in ieder geval met alle versies automix draaien. Als jou dat niet lukt (zoals je boven zegt, de liedjes laden niet) dan doe je iets verkeerd.

[IMAGE2]

Je zult nog wel meer vragen hebben, dan kom er rustig mee. B.v. schakel ook de automatische BPM aanpassing uit ("auto pitch matching" op disabled). Anders gaat David Guetta in hetzelfde tempo als Andre Hazes (om maar wat te noemen). De auto gain heb ik altijd op auto + remember staan.

Succes,
Bob

Hej!
merci
maar die versie vna de virtual heb ik precies niet
bij mij is de lay out anders :(
 

Posted Wed 06 Jan 10 @ 3:18 pm
dennismorsch wrote :
Na het opgeven van het pad (c:\program\x64 etc) gaat hij over op een pop-up abort, retry en ignore.

Draadjeskaper....
Graag de volgende keer je eigen thread aanmaken. Dit gaat ergens anders over.

Het gaat fout op het opgegeven pad. Het X64-pad is bedoeld voor 64-bits software. Dat is VDJ niet. Als het goed is moet de installer dat snappen en installeert hij standaard naar een X86-pad. Dat is bedoeld voor 32-bits software.
Ik heb VDJ draaien op een XP64 bits OS en dat werkt. Maar wel geïnstalleerd in de X86-map.



als ik dat doe en hem open als dan blijft het probleem zich voordoen. Ik snap er helemaal niets van.
 

Posted Wed 06 Jan 10 @ 5:41 pm
hoi dennis,

welke versie installeer je?
probeer eventuele antivirusprogramma's uit te zetten, nod 32 kan wat problemen geven bijvoorbeeld.
in prociepe zou vdj het pad c:\program files(x86)\virtual dj als standaard pad aan moeten geven.
het is dus al raar dat dat niet gebeurd.
je kan nog proberen om het te installeren in compatibiliteitsmodus door rechtermuis op de setup.exe te klikken en dan naar
het tabblad compatibility te gaan, kies daar voor bijvoorbeelsd xp ofzo en kijk wat er dan gebeurd.
dit zou niet nodig hoeven zijn , maar het is te proberen.
als dat niet werkt zou ik het met een andere versie proberen, en kijken wat er dan gebeurd
 

Posted Thu 07 Jan 10 @ 3:10 am
Je kan de boel op automix zetten en je playlist wordt dan automatisch afgespeeld. Als je de wissels goed instelt, zie 2e foto beneden, loopt de boel bijna altijd perfekt. Het faden moet op 8 seconden en zonder intro en outro.

[IMAGE1]

Je moet in de eerste plaats die sidelist weghalen (naar beneden trekken) die heb je als automixer niet nodig. Zo heb je tevens meer ruimte.
Je hebt dus links je browser lijst waar je muziek van je hard disk op staat. Als je een bestand opent, komen de songs in het middelste gedeelte. Daar maak je dan een keuze uit en trekt die liedjes naar rechts, naar je playlist.
Verget niet die lijsten vast te zetten met het lock, anders wordt het heel irritant.
Zo gauw je een beetje redelijke playlist hebt, zet je de boel op automix en je kunt drankjes maken en achter de meiden aan.

P.S. Dat "manegar automix" is voor jou natuurlijk "manage automix" - ik weet alleen niet hoe dat er op jouw versie uitziet. Maar je kan in ieder geval met alle versies automix draaien. Als jou dat niet lukt (zoals je boven zegt, de liedjes laden niet) dan doe je iets verkeerd.

[IMAGE2]

Je zult nog wel meer vragen hebben, dan kom er rustig mee. B.v. schakel ook de automatische BPM aanpassing uit ("auto pitch matching" op disabled). Anders gaat David Guetta in hetzelfde tempo als Andre Hazes (om maar wat te noemen). De auto gain heb ik altijd op auto + remember staan.

Succes,
Bob

 

Posted Sun 10 Jan 10 @ 5:33 am
Ik heb deze versie http://i38.tinypic.com/6hsqwo.jpg

is er een mogelijk om up the ggreaten tot u versie bob?
Of weetje hoe je het hier in moet doen
heb al alles geprobeerd.
ook unlock en lock het lukt me niet om een automix te laten afspelen van een hele play list. de desk laad niet als het liedje uit is en hij gaat ook niet automatisch over...
 

Posted Sun 10 Jan 10 @ 5:39 am
Pino, je kan upgraden via het hierbovenstaande "buy". Dan scroll je down tot je bij de paragraph "upgraden" komt. Daar moet je je huidige serial invullen en zij vertellen je dan hoeveel het kost en wat je verder moet doen.

Ik begrijp niet goed waarom jouw versie niet wil automixen. Het heeft er misschien mee te maken dat je een "uitgeklede LE" versie hebt waar automix niet bij inbegrepen is. Kan ik me nauwelijks voorstellen, maar ja, je weet nooit.
Ik zelf ben begonnen met VDJ 2.0 - da's een hele tijd geleden - en hij deed het prima op automix. Ik móet op automix draaien omdat ik ook achter de bar help. Ik heb nooit problemen gehad behalve in het prille begin toen ik de bpm matching niet uitgeschakeld had. Die overgangen klinken verschikkelijk! Lol.
 

Posted Sun 10 Jan 10 @ 7:31 am
Pino, je kan upgraden via het hierbovenstaande "buy". Dan scroll je down tot je bij de paragraph "upgraden" komt. Daar moet je je huidige serial invullen en zij vertellen je dan hoeveel het kost en wat je verder moet doen.

Ik begrijp niet goed waarom jouw versie niet wil automixen. Het heeft er misschien mee te maken dat je een "uitgeklede LE" versie hebt waar automix niet bij inbegrepen is. Kan ik me nauwelijks voorstellen, maar ja, je weet nooit.
Ik zelf ben begonnen met VDJ 2.0 - da's een hele tijd geleden - en hij deed het prima op automix. Ik móet op automix draaien omdat ik ook achter de bar help. Ik heb nooit problemen gehad behalve in het prille begin toen ik de bpm matching niet uitgeschakeld had. Die overgangen klinken verschikkelijk! Lol.

Beste bob
ik heb blijkbaar versie 1.01
ik denk dat dit ge standaard versie is?
Die stond op mijn cd rom die bij de console zat

Maar wat doe ik dan fout?
Hoe kan ik hem op automix zetten zodat hij automatisch de playlist speelt?
Ze zeiden me shift inhouden en op automix van boven klikken of op de knop op de console maar dat werkt blijkbaar ook ni...
 

Posted Tue 12 Jan 10 @ 6:42 am
DJ PINO2010 wrote :
Wat doe ik dan fout?
Hoe kan ik hem op automix zetten zodat hij automatisch de playlist speelt?
Ze zeiden me shift inhouden .........


Niks shift inhouden. Gewoon op automix drukken als je rechts een redelijk playlist hebt.
Als hij dan niet automatisch afspeelt is er iets niet goed in je VDJ 1.0 of je Hercules console.

Upgraden naar VDJ 6.0.5 lijkt me een oplossing en dan die console verkopen of weggeven aan iemand die je niet zo graag mag. He he.

Je kan ook VDJ support een ticket sturen (boven rechts bij support) en datzelfde proberen bij Hercules.

Ik weet niet hoe ik je verder kan helpen. Automix is automix.
Btw, is er geen gebruiksaanwijzing (User Manual) bij?

 

Posted Tue 12 Jan 10 @ 12:43 pm
DJ PINO2010 wrote :
Wat doe ik dan fout?
Hoe kan ik hem op automix zetten zodat hij automatisch de playlist speelt?
Ze zeiden me shift inhouden .........

Niks shift inhouden. Gewoon op automix drukken als je rechts een redelijk playlist hebt.
Als hij dan niet automatisch afspeelt is er iets niet goed in je VDJ 1.0 of je Hercules console.

Upgraden naar VDJ 6.0.5 lijkt me een oplossing en dan die console verkopen of weggeven aan iemand die je niet zo graag mag. He he.

Je kan ook VDJ support een ticket sturen (boven rechts bij support) en datzelfde proberen bij Hercules.

Ik weet niet hoe ik je verder kan helpen. Automix is automix.
Btw, is er geen gebruiksaanwijzing (User Manual) bij?



Beste bob
Ja er is een handleiding bij maar daar staat niks in van een automix... Of hoe een playlist laten afspelen in een automix
ik ga nog eens proberen. Ik weet niet wat ik fout doe.
Wa ik doe is ik selecteer links de map waar de muziek staat klik daar op en die word automatisch geladen naar het rechtse gedeelte vant scherm.
dan laad ik een liedje van de playlist naar deck A en een andere liedje naar desk B.
En klik dan op automix.
de muziek van desk A word dan stop gezet en desk B begint te spelen
Maar het volgende liedje laad ni op desk A :S

Doe ik iets verkeerd?
 

Posted Wed 13 Jan 10 @ 10:48 am
42%