Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: VIDEO KARAOKE - Page: 2

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

bobhofmans wrote :
[quote=wilberg]
Zoiets heb ik in Europa nog niet gezien.

Omdat dat veel te duur wordt, want dan moet je voor ieder nummer de rechten afdragen. Dan zou het apparaat opeens zomaar 10.000 euro kunnen kosten.
Dat was hetzelfde met de grand mix van Ben Liebrand in de jaren 80. Iedereen wilde het kopen, Ben wilde het ook wel uitgeven, maar de rechten werden of helemaal niet gegeven of het was veel te duur door het aantal numers in 60 minuten.

@Wilberg
ps, waarom zou je die mp3+g omzetten naar video files? Deze kun je direct met VDJ afspelen, wat je behoorlijk wat schijf ruimte scheelt. Waar koop jij je karaoke en video files
Ewout

 

Posted Thu 23 Jul 09 @ 3:49 pm
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Ik begrijp dus ook dat je je CDG + MP3 rechtstreeks kunt afspelen en dat scheelt i.d.d. veel ruimte.
Alleen HOE doe je dat.
GDG is het beeld, MP3 het geluid.
 

Posted Sun 06 Sep 09 @ 11:02 am
Dat kan op 2 manieren:
- Zip beide bestanden (mp3 en cdg) in een file en sleep deze in een van beide decks
- Sleep de mp3 file in een deck en je krijgt alleen de muziek, sleep de cdg in een deck en beide worden afgespeeld.
Let er wel op dat beide bestanden dezelfde naam moeten hebben, de een met .mp3 en de ander met .cdg extentie. Zie ook pagina 51 van de manual.
Ewout
 

Posted Tue 08 Sep 09 @ 11:36 am
sikko03PRO InfinityMember since 2008
Hallo,

Ik werk ook veel met karaoke en ik heb een paar tipjes:

De goedkope DVD karaoke van discount music is heel makkelijk te rippen en je hebt 2 soorten, met of zonder melodielijn. Deze kun je rippen op je HD en per track de titel hernoemen (wel .vob laten staan als extensie) Deze VOB file speelt VDJ moeiteloos bij mij af.

De Zing maar mee collectie die ik heb op DVD moet ik nog rippen omdat er idd alleen de zang meegenomen wordt ipv de melodielijn. Zag net eerder in deze topic dat je daar shrink voor moet gebruiken (ga ik nog proberen).

Sunfly heeft heel veel CD+G files (die worden aangeduid als .ZIP) als je de complete zip in VDJ laat spelen, krijg je het mp3 tje + tekst.
Zelf heb ik eerst alle zip bestanden uitgepakt en dan krijg je moeilijk te zien in VDJ zoekmachine wat nu het mp3 tje is en wat de tekst + muziek. Daarom ook de tip om het zip bestand niet uit te pakken maar af te laten spelen in VDJ (en anders uit een exta map slepen).

Zal dus nu eerst proberen om de zing maar mee collectie te rippen per nummer met melodielijn. als het me lukt dan laat ik wel weer een post achter.
Gr
Rene
 

Posted Mon 14 Sep 09 @ 3:43 am
sikko03PRO InfinityMember since 2008
Het werkt.

De zing maar mee collectie kun je rippen met DVD Shrink.
Je kunt per liedje bepalen of je nu:
Karaoke, Met melodielijn of met Zang wilt kopieren.

Ik ben dus nu druk bezig om het te doen.

Tip: Als er 2 audiosporen op staan 2e kruisje aan zetten (karaoke melodielijn)
Als er 3 audiosporen op staan 1e kruisje aan zetten (karaoke melodielijn en sommige stukjes worden op de achtergrond meegezongen, de moeilijke stukjes zeg maar).

Ik hoop dat jullie wat hebben aan deze tips.
als je een DVD wilt rippen met verschillende tracks (bv. best of met clips of zo) kan dat heel gemakkelijk met de dvd ripper die bij VDJ zit.

Succes
Rene
 

Posted Mon 14 Sep 09 @ 2:02 pm
Hallo,
Ik heb een vraag ik ben geen prof maar ik heb alleen vdj home free en ik wil karaoke doen maar hoe moet je dat dan doen?
Ik heb wel bestanden met song texten in excel maar als ik die daar naar karaoke doe doen ze het niet. (Ik heb een microfoon en heb windows 8.)
 

Posted Sun 02 Feb 14 @ 6:28 am
Beste Gerlove,

je hebt een 4,5 jaar oude post opgegraven die weinig met jouw vraag te maken heeft. Maak a.u.b de volgende keer een nieuw topic aan.

De karaoke-wereld draait hoofdzakelijk op CDG (CD-Graphics) of video. Video-karaoke is niets meer dan een videoclip waar in de video de tekst wordt getoond. Dat kun je met alles afspelen dat video ondersteund. VDJ ondersteunt ook CDG (als in MP3 + CDG). Teksten in Excel werken niet, maar dat doet geen enkel programma.
Als je zelf CDG's wilt maken (is niet eens zo ingewikkeld) kijk dan eens naar een programma als Karaoke Home Producer Pro ( http://www.mtu.com/basics/karaoke-home-producer.htm ) Dat kost je éénmalig $59,99 maar dan kun je ook oeverloos je eigen karaoke maken.

Daarnaast is het belangrijk te weten dat alleen VDJ Full Pro een volledig extern scherm ondersteunt. Je kunt met de Home-versie wel een extern scherm gebruiken, maar daarop zal altijd een klein venster met je teksten te zien zijn dat je niet kunt maximaliseren.

[EDIT]

Gezien je vraag in je eigen topic gooi ik deze dicht.
 

Posted Sun 02 Feb 14 @ 6:59 am


(Old topics and forums are automatically closed)