Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: VIDEO KARAOKE - Page: 1

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

rayadamPRO InfinityMember since 2007
Hallo,

Ik wil Virutal DJ gaan gebruiken in combinatie met karaoke. Ik heb origele karaoke dvd's en die wil ik laten verschijnen in Virtual DJ Pro 6.0.1

Dus de volgende setting:

Laptop VGA naar Beamer VGA.

Belangrijk is dus hoe speel ik die karaoke dvd af in Virtual DJ Pro 6.0.1. als ik de dvd er in doet, laad hij niet in virtual dj in.

Graag jullie antwoord
 

Posted Wed 17 Jun 09 @ 4:08 pm
Je dient die DVD's te rippen. Dit kan met de tool rip dvd (Start->Alle programma's->Virtual DJ->Rip dvd). Of met een andere DVD ripper, zoek even op het forum voor best practices en instellingen. Dan heb je een video file per track op je harde schijf, deze kun je afspelen in VDJ. Je kunt je dvds dan gewoon thuis laten ;-)
Ewout
 

Posted Wed 17 Jun 09 @ 4:13 pm
Dit klinkt te mooi om waar te zijn.
Meteen geprobeerd.
Originele DVD erin, die je normaal gezien niet kan rippen.
Met VDJ dvd rip tool lukt het klaarblijkelijk wél.
Je kan zelfs netjes aanclicken wat je wel en wat je niet wilt hebben en de begin rotzooi is er door de decrypter al uitgegooid.
Alleen:
aan het eind van het verhaal een paar error messages met "failed to set data for.....bla bla".
Ook nog niet zo erg.
Wat verd... irritant is: ik kan ze niet vinden - waar zijn ze naar toe gegaan? (heb Vista) In de library of pictures zijn ze niet.
 

Posted Wed 17 Jun 09 @ 7:52 pm
rayadamPRO InfinityMember since 2007
Wat heeft de functie Video voor zin in dit programma, als je eerste ruim 50 dvds moet gaan rippen. Het kan toch makkelijker. Waarom herkent hij geen video files en laat het in het systeem. Numark is toch al zo ver.
 

Posted Thu 18 Jun 09 @ 12:04 am
rayadamPRO InfinityMember since 2007
Wat verschrikkelijk omslachtig allemaal.

Oke om karaoke af te spelen op Virtual DJ Pro moet ik het volgende doen:

1) Eerst de orginele karaoke dvd Rippen met DVD Decrypter
2) Dan ontstaan er in een map VOB files

Hierna ben ik de weg kwijt. Naar welke extensie moet ik het converteren om het te laten lezen in Virtual DJ Pro
 

Posted Thu 18 Jun 09 @ 1:30 am
rayadam wrote :
Wat verschrikkelijk omslachtig allemaal.


Dat is't altijd, Rayadam. Toen je begon met Virtual DJ moest je ook eerst je audio CDs rippen.
Nu ga je naar video en moet je je dvds rippen.
Het probleem zit'm eerder in
to know how!
 

Posted Thu 18 Jun 09 @ 4:46 am
Ik ben alweer een stapje verder. je moet de files eerst decrypten in 'file' en daarna rippen.
Is idd zeer tjdrovend.
De files zijn bij mij terecht gekomen p een external HD (My passport)>DVD volume en dan de files.
Helemaal begrijpen doe ik het nog niet aangezien iedere file wel een andere naam heeft maarsteeds hetzelfde begin verschijnt waar je een keuze kunt maken uit de diverse karaoke songs.
Ik moet zeggen, het beeld is erg mooi en er zijn geen storingen zoals met andere decrypters.
Het is nog steeds moeilijk alles goed op een rijtje te krijgen zodat je voor publiek karaoke kunt spelen (hetgeen in mijn disco hééél interessant zou zijn - als 't maar niet te moeilijk moet!)
 

Posted Thu 18 Jun 09 @ 6:05 am
rayadamPRO InfinityMember since 2007
Hoi,

Bedankt voor je antwoord. Maar ik snap nog steeds niet welke extensie Virtual DJ Video leest.

Begrijp ik het goed dat ik het volgende moet doen:

1)

2) Hij plaatst daarna alles in een map op een lege schijf op mijn computer

3) Ik snap nog steeds niet hoe ik Virtual DJ een VOB bestand kan laten lezen. Dit gaat toch niet.
 

Posted Thu 18 Jun 09 @ 9:04 am

Je opent gewoon VDJ normaal, zols altijd. Dan zoek je (waarschijnlijk onder 'computer') waar je dvd terecht is gekomen.
Bij mij speelt-ie 'm wel, maar slechts eventjes. Dan stopt-ie, of hapert-ie, je verandert van skin naar full video, het helpt allemaal niet. Hij draait, maar zonder geluid, het beeld beweegt ook niet, maar als je hem stop wilt zetten zegt-ie "VDJ is still playing."

Op Windows Media Player spelen de via VDJ geripte dvd's perfect.

Intussen printen we een bordje: "Vanavond nog geen karaoke. Er wordt aan gewerkt."

Terug gaan naar 2 dvd spelers en ingewikkelde dingen doen met 2 VJs is ook geen oplossing. (buitendat buitengewoon duur!)

Ik ben nou al een jaar bezig te proberen karaoke via VDJ te laten lopen, er kan nog wel een jaartje bij. M'n brood verdien ik met audio!

Mvg
Bob

Wat ook een oplossing is, is met piraten-dvds te werken. Merkwaardig genoeg doen die het wel op VDJ. Alleen kan ik weer geen "ge-pirateerde" karaoke dvds vinden......................
You can't win.
 

Posted Thu 18 Jun 09 @ 9:16 am
rayadamPRO InfinityMember since 2007
Wil graag nog even een aantal screenshots laten zien





En toen.
 

Posted Thu 18 Jun 09 @ 9:17 am
rayadamPRO InfinityMember since 2007
Kunnen we deze vraag niet stellen aan Virtual DJ. Het is toch mogelijk, komt en proggie van ruim 300 euro en dan zo slecht met Video.

Moet zeggen dat je ook echt de enig bent die reageerd, want de rest weet het waarschijnlijk ook niet en gebruikt VDJ niet voor Video.

Wij als DJ en karaokegebruiker moeten inderdaad de ijskast in. En via je PowerDVD of Media Player laten lopen.

Ik heb een Engelse quote uitstaan, misschien dat je daar aan mee kan doen?
 

Posted Thu 18 Jun 09 @ 11:38 am
Je schijnt iets met die VOB files te kunnen (en móeten) doen, maar ik weet het naadje van de kous niet.
Zowel Ewout als DJ Anthony verwijzen naar oude posts in het forum waar het zou moeten staan. Alleen, die te vinden is een levensopgave.

Wat ik niet begrijp is dat files, geript via VDJ DVD ripper, die het op Windows Media Player schitterend doen, met een mooi beeld, perfecte resolutie, goed geluid, het op het werkprogramma van VDJ totaal vertikken. Eventjes geluid en beeld, en dan is alles weg.

Je kan natuurlijk "live" met Media Player werken, maar om te beginnen moet je dan al 2 laptops mee gaan nemen, en eigenlijk een derde om gewoon met VDJ audio te draaien tussen de karaoke songs door.

Op het engelstalige forum heb ik het wel eens geprobeerd maar kreeg totaal geen antwoord. Karaoke schijnt commerciëel niet zo in te zijn bij onze kollega's en die dj's die het wél doen, werken nog gewoon met het aloude dvd players systeem.

Ik geef het op voor vandaag - moet iedere avond draaien én achter de bar! Lol!
 

Posted Thu 18 Jun 09 @ 12:22 pm
rayadam wrote :

2) Dan ontstaan er in een map VOB files.
Hierna ben ik de weg kwijt. Naar welke extensie moet ik het converteren om het te laten lezen in Virtual DJ Pro


Ik heb een nogal clevere computer-know-how-ige barkeeper, die de VOB files op een USB stick meegenomen heeft naar huis en daar gaat proberen die files te converteren in avi of mpeg4.
Het zal pas morgen worden vóór ik je kan vertellen of dat is gelukt (of niet).

 

Posted Fri 19 Jun 09 @ 7:53 am
In principe is het gelukt de files te converteren, maar de mogelijkheid het menu te gebruiken, valt weg (op media player kan je wél het menu gebruiken), dus je krijgt omslachtige lange (20 min) karaoke-video's. Buitendat is het originele gezang meegekopiëerd.
Er zal best een betere oplossing zijn, maar ik denk niet dat we die op het nederlandstalige forum vinden. We zouden het bij de Duitsers moeten proberen - die houden ook nogal van karaoke.

http://www.topvideopro.com/dvd-ripper/vob-avi-mpeg.htm

 

Posted Fri 19 Jun 09 @ 7:58 pm
johansPRO InfinityMember since 2005
Je hebt enkel de .VOB files nodig, al de rest kan je verwijderen.
VOB is in principe identiek aan .MPG

Conversien van DVD naar single video clips is een tijdrovend werk (6 a 8 uur voor een DVD is normaal)

Zelf Rip ik niet met VDJ, maar gebruik hiervoor DVD shrink 3.2 (gratis) -> Hier kan je iedere track als afzonderlijke video aanduiden en zelfs finetunen. (clipje inkorten op begin en einde)
Je kan er ook de verschillende audio kanalen in selecteren.
Het resultaat is een reeks afzonderlijke videoclips in VOB formaat.
Daarna deze proper her-noemen want DVD schrink noemt dit VTS_01, VTS_02 ..... (niet handig dus)
Zelf gebruik ik daarvoor File Renamer (google maar eens) -> er bestaat een freeware versie van.
(Alles bij elkaar een uurtje werk voor 1 DVD)

Wat ik daarna doe is deze video's converteren met DIVX convertor. Je hebt wel een licencie nodig maar voor een 30 Euro ben je er al uit.
De conversie duurt wel een tijdje, maar dit laat ik de PC s'nachts doen. (Een reeks files klaarzetten, de conversie starten en s'morgens is alles geconverteerd.) Je kan zelf bij het conversie process nog kiezen welke geluidspoor je wilt gebruiken.
Zelf converteer ik met alle geluidsporen. (Met & zonder zang)
De files zijn klein en behoorlijk goed van kwalliteit. -> Zeker goed om af te spelen op een projector. TV zeker geen probleem.
Doordat dit kleinere files zijn gaat het laden bijna even snel als een audio track en heb je geen last van haperingen of freezes.

Het moet gezegd, VDJ is prima maar grote VOB of MPG bestanden laden traag of laten VDJ zelfs hangen.

Nadeel van deze methode is dat ik nog niet gevonden heb hoe ik in VDJ een geluidsspoor op een video clip kan selecteren.




 

Posted Sun 21 Jun 09 @ 1:59 pm
johans wrote :
Je hebt enkel de .VOB files nodig, al de rest kan je verwijderen.
VOB is in principe identiek aan .MPG


Bedankt voor je lange uitleg. Ik zal het uitproberen.

Ik ben juist bezig om van VOB naar Mpeg te converteren omdat VOB videos op VDJ blijven hangen. Ik dacht dat dat nodig was.
Jij converteert de VOB files dus met DVIX.
Nou, ik moet het allemaal uitzoeken. 30 € voor een progranma maakt me weinig uit. Als het maar lukt!


 

Posted Sun 21 Jun 09 @ 2:10 pm
johans wrote :

Nadeel van deze methode is dat ik nog niet gevonden heb hoe ik in VDJ een geluidsspoor op een video clip kan selecteren.



Kun je bij het converteren niet voor één geluidspoor kiezen, dus in dit geval zónder gezang?
 

Posted Sun 21 Jun 09 @ 2:20 pm
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Heel erg moeilijk allemaal.....
Ik heb mijn karaoke DVD's direct geript naar MPEG 1 bestanden. Voor karaoke is dat echt meer dan goed genoeg en je bent dan niet zoveel schijfruimte per nummer kwijt. MPEG 2 mag ook, betere kwaliteit beeld , maar veel meer ruimtegebruik dus.
Hiervoor zijn veel programma's te vinden, maar de beste kwaliteit encoder is voor mij nog steeds degene die in Pinnacle Studio 11 of 12 zit.
Via Google (DVD to MPEG) kom je bij allerlei software uit.

Daarnaast heb ik ook heel veel CDG + MP3, ook allemaal omgezet naar MPEG 1, ook hiervoor zijn tools te vinden.

Het resultaat is nu een verzameling van 4000 karaoke files en de verzameling groeit nog steeds.
 

Posted Wed 22 Jul 09 @ 2:11 pm
ik werk met dvd shrink , heb tot nu toe enkel maar muziek dvd's deze rip ik dan volledig met dvd shrink , als deze dan op men geheugen staat , ga ik met re-auther te werk ook met dvd shrink , en selecteer ik de scene's allemaal appart (heb ik elk liedje appart staan)
die zijn dan meestal in vob geript , maar dan ga ik naar de map waar deze staan en klik ik op elk bestand en neem dan eigenschappen en zet de vob in mov (gewoon type)

en dat bolt wel goed . maar inderdaad tijdrovend .

groeten
 

Posted Thu 23 Jul 09 @ 10:03 am
wilberg wrote :
......... een verzameling van 4000 karaoke files en de verzameling groeit nog steeds.


Lijkt erg veel.........op het eerste gezicht.
Mijn vrouw komt uit de Filipijnen waar karaoke onwaarschijnlijk populair is en een doorsnee huishouden over een eigen installatie beschikt.
Daar verkopen ze microfoons met ingebouwde chips met 10.000 songs. Het songboek wordt er keurig bijgeleverd. Van Frank Sinatra en Matt Monroe tot Backstreet Boys en Lady Gaga.
En da's dan slechts één chip!
Zoiets heb ik in Europa nog niet gezien.
 

Posted Thu 23 Jul 09 @ 10:11 am
74%