Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: aansluiten Hercules Remix aan laptop

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Ik heb recenteliijk een Hercules Remix Dj Console gekocht, en proberen aan te sluiten op mijn PC.
Aangezien deze al als mini studio fungeert, liep dit niet zo lekker ..

Nu heb ik een laptopje gekocht, en wilde ik dat ding daarop aansluiten.
Maar verder dan de USB kabel kom ik niet ...

Op de PC had ik m met een 2 x Jack - 2 x RCA kabel aangesluiten op mijn midi kaart, maar die laptop heeft eigenlijk alleen maar een speaker - hoofdtelefoon aansluiting.

Waar moet ik m aansluiten zodat ik aan de slag kan?

Misschien een duffe vraag, maar kom er ff niet uit ..

Als iemand me kan helpen, THANKS!

 

Posted Sun 08 Mar 09 @ 6:25 am
Je zal usb moeten heb, denk ik zo, om de rmx aan te sluiten, de bediening loopt via usb. Zo stuur je ook het Vdj prog aan. 1 usb kabel is genoeg om aan het werk te kunnen, en die is bijgeleverd voor zover ik weet. Ik neem aan dat je laptop gewoon usb 2.0 aansluitingen heeft.
 

Posted Sun 08 Mar 09 @ 12:33 pm
USB zit erbij, maar dan ben je er nog niet.
Die herkent ie uiteraard gelijk.

Je zult je Hercules ook met een dubbele Jack aansluiting zodat je m kunt verbinden en deze dient als geluidskaart.

Maar daar hoort het op en hier zoek ik dus een oplossing voor..

Iemand?
 

Posted Mon 09 Mar 09 @ 7:20 am
De RMX via USB naar de laptop, via de output op de RMX (rca of jack) naar een versterker of mengpaneel.
Als je de RMX met je laptop hebt verbonden wordt de geluidskaart volgens mij automatisch uitgeschakeld omdat de RMX dit overneemt.
 

Posted Mon 09 Mar 09 @ 7:53 am
Nou ik heb gelezen wat jullie schreven,maar ik kom der echt niet uit.

Ik wil weten hoe ik geluid uit mijn speakers krijg en dan bedoel ik niet die van de nlaptop zelf.

leg me uit want ik gooi die draaitafel echt kapot

ik heb de herculas rmx consule..

mixxen door me koptelefoon schiet niet op..
help me plzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
 

Posted Mon 30 Aug 10 @ 11:01 am
Hoi,

tuurlijk willen we helpen, maar dan hebben we wel een omschrijving nodig van je problemen. Met "hij doet'ut niet" is er van alles mogelijk.

Dus:
- Wordt de console (de RMX) herkend door je laptop? (In de system-tray (Klein vakje rechts onderin je taakbalk) wordt de status van de RMX weergegeven)
- Heb je de nieuwste drivers al geïnstalleerd?
- lichten de knoppen van de RMX op als hij is aangesloten?
- (Uit een ander topic gepikt:) Heb je eerst de RMX aangesloten voordat je de laptop aanzet?
- Heb je bij installatie eerst de drivers geïnstalleerd en de RMX pas aangesloten toen de software erom vroeg?

En het koptelefoonprobleem: Heb je een geluidskaart in de laptop zitten (lijkt me wel gezien de opmerking over het geluid uit de laptop)

Laat maar horen, komen we er weer op terug!

groet,
Martin.
 

Posted Mon 30 Aug 10 @ 11:43 am
hahah J a je he gelijk.

De rmx wordt gewoon herkendt ja alles doet het gewoon goed .

MIjn probleem is het muziek wat ik draai komt niet uit de speakers die ik ier heb liggen nix speciaal of zo,maar tog.
Als ik de groene draad van me speaker in me lapot zet doet hij nix .

Verder heb ik ook een draad rood en wit met aan het uiteinde voor een mp3aan sluiting(net als oordopjes van mp3 smpeler)
moet ik die in Uitgang 1 en 2 zetten van de consule en de uiteinde dan misschien in me laptop maar waar moet ik dan het draard van mijn speaker zetten.

Hij heeft het wel ooit gedaan hoor maar ik ben gewoon vergeten welke draad waar weer hoort.
hoop Snel van jullie te horen

Triple S
 

Posted Wed 08 Sep 10 @ 9:56 am
dan moet je de handleiding nog maar eens doornemen want de rmx heeft een ingebouwde geluidskaart, met als gevolg dat het geluid ook komt uit de rmx zelf, je speakers aansluiten op je laptop heeft dus geen zin.

sluit de rmx aan je alptop via usb.

sluit de speakers aan op de rmx bijvoorbeeld uitgang 1 en 2 . sluit de koptelefoon aan op de koptelefoon uitgang op de rmx en laat vdj met deze instellingen corresponderen. zorg dus dat vdj aan de rmx staat gekoppeld en vergeet de geluidskaart van de laptop.
nu zal er wel geluid uit komen


bekijk anders deze topic eens

http://www.virtualdj.com/forums/125987/Dutch_Forum/Hercules_DJ_Console_RMX.html?page=2

http://www.virtualdj.com/forums/125542/Dutch_Forum/een_probleem_met_mijn_speakers.html?page=1


http://www.virtualdj.com/forums/125542/Dutch_Forum/een_probleem_met_mijn_speakers.html?page=1
 

Posted Wed 08 Sep 10 @ 12:11 pm
Zo waterreus er zouden meer als jij moeten zijn met afbeeldingen nu heb ik eindelijk geluid hoe ik wil

Mvg Triple s
 

Posted Thu 09 Sep 10 @ 7:16 am


(Old topics and forums are automatically closed)