Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Database en tracks naar andere pc

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

djgerryPRO InfinityMember since 2006
Beste Collega Dj's,
Mijn laptop begint te crashen en mijn vraag is of het mogelijk is om alle tracks inclusief de database ineens naar een andere pc te kopieeren.
Het puint is dat op mijn laptop alles op schijf E staat en op de pc zal dit naar F moeten. Is hier een oplossing voor voordat mijn laptop het gaat begeven???? Het zou fantastisch zijn als ik alles veilig kon stellen en dan straks ineens weer o pde nieuwe laptop kan zetten.
Thanks
Gerry
 

Posted Sat 15 Nov 08 @ 5:06 am
Ik weet niet of ik je vraag goed begrijp, maar om "alles veilig te stellen" heb ik een externe harddisk, kopieer via een USB kabetje alles wat belangrijk is, en als ik een nieuwe of andere laptop heb, kopieer/plak ik het daar weer op.
Het maakt weinig verschil of je files hier op disk E staan en daar naar disk F moeten. Tenslotte ben jij de baas en het "kopieer/plak" commando geef je zelf. De computers geven ook een letter aan je externe disk, dat zou bij wijze van spreken "D" of "G" kunnen zijn. Het maakt niets uit. Zolang het kopieren maar goed gaat.
Bob
 

Posted Sat 15 Nov 08 @ 3:08 pm
djgerryPRO InfinityMember since 2006
Hoi Bob,
Ik zie dat ik niet duidelijk ben geweest.
Ik heb nu op mijn laptop alle muziek in 1 map staan en heb in VDJ virtuele mappen aangemaakt.
Deze mappen zie ik dus niet ergens staan om mee te kopieeren. De database koppelt volgens mij de gegevens aan een harddisk, dus als de driveletter niet meer klopt leest hij de database dan nog. Mijn grootste probleem is dat ik niet alle 4000 tracks opnieuw in de juiste mappen wil gaan zetten.
Dus worden deze virtuele mappen in de DB meegenomen???

Ik hoop dat de vraag met deze aanvulling iets duidelijker is.
Bedankt voor het meedenken
Gerry
 

Posted Sat 15 Nov 08 @ 4:46 pm
Hoi Gerry,
het wordt in zoverre duidelijker dat ik denk dat het boven m'n pet gaat. Ik neem aan dat met "virtuele map" de virtual folder bedoelt, die in het linker gedeelte van de browser dan weer boven aan rechts het derde "plusje" van boven is??
Ja, sorry, maar ik gebruik dat niet. Als die virtual folders er zijn om je muziek in te delen, dat doe ik nl al in mijn gewone music files. Ik deel dat al van te voren in en vul het aan naar gelang de kategorie die binnenkomt, dus zeg maar "BoB's R&B", "Latin" "Oldies" Dance Pop etc. Aldus verschijnt dat ook in m'n browser en is makkelijk om te draaien. Vind ik, maar ik weet ook niet beter.
Een groot voordeel hier is wel dat je je muziek in de juiste mappen zó over kunt nemen naar een andere laptop, of naar een externe hard disc. Dit laatste doe ik sowieso een paar keer per jaar om de boel veilig te stellen.
De complete VDJ database staat bij mij onder documenten (zo is het aangekomen, niet zelf gedaan) click, virtual dj ckick, en dan verschijnt onderaan de database. Hij is op een of andere manier met internet verbonden. Anyway, je can "select all" doen en dan kan je hem kopieren. Om hem dan weer op een andere laptop te openen zul je wel een internet verbinding moeten hebben. Je zou een "test run" moeten doen.

Ik weet niet of je hier wat aan hebt. Zoals gezegd, dit wordt een beetje te hoog voor mij, aan de andere kant leer ik graag en hier ben je nooit uitgeleerd.
Dit is eigenlijk een klus voor Ewout, maar die zie ik niet meer. Of Manducator. Waar zijn die allemaal?
Succes Gerry
Bob
 

Posted Sat 15 Nov 08 @ 10:07 pm


(Old topics and forums are automatically closed)