Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Maya 44 vs Audio 8

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

DjgreetPRO InfinityMember since 2005
Draai op al mijn boekingen 100 % Virtual Dj 5 pro time code cd met de maya 44.
Nu mijn vraag is, ga ik mijn geluid kunnen verbeteren met een audio 8 of een ander degelijke geluidskaartEn of zal dat merkbaar zijn voor de klanten.

thx
greetz
Dimitri
 

Posted Thu 13 Nov 08 @ 11:51 am
Meestal merken 'de klanten' er weinig van. Omdat ze toch niet letten op geluidskwaliteit. Maar natuurlijk is er wel een groot verschil in kwaliteit hé.
 

Posted Thu 13 Nov 08 @ 1:22 pm
Ik ga ook draaien met een Maya externe geluidskaart, maart met de nieuwe versie van Vdj heb ik een probleem. Als ik het eerste nummer laad na het opstarten van mijn laptop, dan krijg ik dit nummer in geweldig slechte kwaliteit, echter van de moment dat ik in het andere deck ook een nummer laad is dit probleem opgelost. Onlangs echter trad dit fenomeen tijdens het draaien op, ik moest mijn computer terug herstarten. Lange mixen kan ik ook niet meer laden, bij het afspelen stopt meestal het nummer spontaan. Bij elk nummer dat ik laad knalt die CPU meter in het rood. Is dit normaal, ik heb daarvoor nooit problemen gehad met het programma.
 

Posted Fri 14 Nov 08 @ 10:12 am
Ik heb een Audio8. Het is een leuke geluidskaart voor timecode gebruikers zoals ik. Het geeft inderdaad een betere geluidskaart, maar als je voor 3000 man draait zal er waarschijnlijk maar 10 man horen dat het geluid beter is dan met een MAYA.

De enige echte verbetering die de Audio8 voor niet-timecode gebruikers biedt is dat 128kbps-bestanden wél min of meer bruikbaar worden tijdens het draaien. Ze klinken nog net goed genoeg met een Audio8, terwijl ze afval zijn met een MAYA.
 

Posted Sat 15 Nov 08 @ 4:21 am
DjgreetPRO InfinityMember since 2005
Al mijn mp3's zijn 320 kbps.
Was gewoon aan het twijfelen.
2 weken geleden hebben we hier thuis gedraaid met serato en virtual dj te samen.
Hoorde niks verschil als ook geluidsterkte was allemaal het zelfde.
bedankt voor de antwoorden mannen.
blijf met mijn mayake draaien.

greetz
dimi
 

Posted Sat 15 Nov 08 @ 12:25 pm
Djgreet wrote :
blijf met mijn mayake draaien.


Je hebt gelijk. Een Audio8 zou voor jou een onnodige kost zijn.
 

Posted Sun 16 Nov 08 @ 12:58 pm


(Old topics and forums are automatically closed)