Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Mijn video loopt vast

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

ik heb vdj (geregistreerde versie). Heb hem net opnieuw geinstaleerd nu loopt mijn video speler steeds vast (het geluid gaat wel door). Als ik speler A aanzet gaat dat goed zet ik daarna speler B aan gaat het fout loopt die video vast. Doe ik het andersom is het precies het zelfde. Wie kan mij helpen?
al vast bedankt.

VDJ versie 5.0.7
Windows XP pro service pack 2
Nvidea 8600 GTS videokaart
M-Audio 1010 LT geluidskaart
 

Posted Mon 20 Oct 08 @ 1:53 pm
Installleer XP service pack 3 en de laatste drivers van je video kaart. Probeer daarna het afspelen van video, zonder de 1010 geluidskaart (Haal deze even uit je pc) werkt het nu wel, bouw je de kaart weer in en probeert het opnieuw. Werkt het nu niet meer bouw je de kaart weer uit en zet je deze in een ander pci slot. Ik heb meerdere posts gezien waarbij de 1010 een conflic gaf met andere hardware (oa video kaarten). Lost dit het probleem niet op laat het dan even weten, zoek ik die posts er nog even bij.
Ewout
 

Posted Tue 21 Oct 08 @ 11:18 am
Bedankt voor je berichtje ik ga het even proberen je hoort het nog wel.
 

Posted Tue 21 Oct 08 @ 3:00 pm
Ik heb het geprobeerd maar dat werkte niet ik heb daarna de pc opnieuw geinstalleerd zonder geluidskaart maar hij blijft het zelfde doen.
Als ik in vdj bij video de hardware-acelerator uit zet doet ie het wel maar hij schokt dan en met loopt het vast.

Nvidia 8600 GTS videokaart

weet iemand nog iets
 

Posted Sat 01 Nov 08 @ 1:04 pm
Oh ja ik heb ook de nieuwste versie van VDJ geinstalleerd maar daar heb ik dezelfde problemen.

Alle drivers en updates zijn ook geinstalleerd maar helaas blijven de video's vastlopen. (vob files)

Ik hoop dat iemand een oplossing weet want ik kan zo niet verder.

groet,

Sylvo
 

Posted Sat 01 Nov 08 @ 3:05 pm
Waarschijnlijk heeft iedereen dezelfde problemen want ook wij ondervinden hetzelfde.
Nee aan het systeem ligt het niet, P4 Dual Core 6700, 3Gb intern NX8600GT512Mb, alles op elkaar afgestemd serial ATA schijven, Vista of XP nieuwste drivers, nieuwste software.

Dus terug naar 5.0.7 en wat denk je , ....alles werkt perfect!
Alleen het inladen duurt iets langer maar nagenoeg geen problemen.

Beste mensen en ontwikkelaars er is iets mis met de opvolgende updates van de software, wij zijn er allang uit.
Ow er is weer een nieuwe versie, gelijk downen en draaien maar helaas met dezelfde problemen.
Video mixen en beeld vast, videomixen en geluid weg?

Nee geef ons maar de vertrouwde versie 5.0.7 en wij wachten geduldig af op een update die wel werkt.

Een hint, gebruik een pc met ingebouwde video kaart en shared memory. Waarom , waarschijnlijk liggen daar de problemen.
Pak een willekeurige laptop en draai videoclips en alles werkt naar behoren. Nee daar is geen zwaar ding voor nodig wij draaien gewoon op een eenvoudig laptopje een hele avond clips op plasma schermen zonder problemen.
Het algemene idee is hier op het forum dat men elkaar wel wil helpen echter er is niemand met een reeele oplossing.
Geloof ons maar en ga terug naar 5.0.7 en je zal zien dat alles wel werkt, 1 puntje het gebeurt weleens dat het lijkt of het systeem vasstaat maar even wachten en het draait.

Met groet,

Rob Huurman - Rojo Producties Volendam
 

Posted Tue 04 Nov 08 @ 4:47 am
Ik ben weer terug naar 5.07 maar de problemen zijn niet weg.
Ik heb nu de hardware accelerator in VDJ uitgezet en nu blijft alles werken.
Maar de beelden zijn nu schokkerig. (dus niet om aan te zien)
De reden dat we een externe videokaart gebruiken is dat we en de monitor en de videoprojecctor gelijkertijd willen aansturen.
Ik hoefde ook niet de nieuwste versie te hebbn maar hoopte dat de ellende daarmee over zou zijn. Kennelijk is de videokaart niet geschikt om met VDJ te draaien. Heel vreemd want videogames op twee monitoren deden het er wel mee.
 

Posted Tue 04 Nov 08 @ 11:44 am


(Old topics and forums are automatically closed)