Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Hercules dj console mk2

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

zwarioHome userMember since 2008
Ik zou mij graag een hercules dj console kopen maar heb nog 2 vragen.

Ik zou werken met een gewone laptop met windows xp ( geen speciale geluidskaart ) en zou willen werken naar een extern mengpaneel.
Wat koop ik dan best/ wat heb ik allemaal noddig qua hard/software om vb op kanaal 1 te kunnen spelen en 2 voor te beluisteren en omgekeerd.

Wat is het verschil tussen de console mp3 uitvoering met ingebouwde 5.1 geluidskaart en de mk2 ?
Welke koop ik het best ?

Mvg , mario
 

Posted Thu 16 Oct 08 @ 7:13 am
Het verschil tussen de mp3 control en de mk2 is dat de eerste geen geluidskaart heeft en de tweede een 5.1 geluidskaart. De meeste laptops hebben geen 5.1 gelidskaart, maar die heb je wel nodig als je een externe mixer wilt gebruiken. Dus je kunt de mp3 control aanschaffen, maar dan moet je ook een externe usb / firewire geluidskaart aanschaffen, of je schaft een mk2 aan. Het voordeel van de mk2 is dan dat je maar 1 extern kastje hoeft aan te sluiten ipv 2.
Je kunt ook gaan voor de rmx. Dit is een nieuwere console en hierbij krijg je de dj console versie van VDJ5 ipv de dj console versie van VDJ 3.4 die bij de mk2 en de mp3 control zit.
Ewout
 

Posted Thu 16 Oct 08 @ 1:39 pm
nmbs12Home userMember since 2010
ik heb mij ook net een MK2 console aangeschaft om op wat feestjes te draaien ,
nu heb ik volgende vragen waar ik niet echt raad mee weet :
1. als je het programma VIRTUAL DJ (versie 3.2) opstart vraagt hij om de ITUNESspeelijsten te importeren wat ik dan ook doe MAAR
blijkbaar herkent hij alleen de TITELS maar niet de ARTIESTEN wat het wel heel onoverzichtelijk maakt ; KAN DIT OPGELOST worden ?

2. wat ik ook soms raar vindt is dat op de VIRTAL DJ de draaiknop 'GAIN' om het volume te regelen soms als er een ander deck geladen wordt opeens de gain zeer zwaar verminderd (soms - 15) tov. van de plaat die aan het draaien is wat maakt dat de plaat die je gaat mixen veel te zacht staat.

Mvg
Boris
 

Posted Sun 24 Jan 10 @ 6:36 am


(Old topics and forums are automatically closed)