Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: hercules rmx controller nog kleine foutjes

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

ik ben tevreden van mijn hercules rmx controller maar toch bevat deze nog enkele foutjes volgens mij die ik graag opgelost zou zien,

-zo zijn er equalizer draaiknoppen op de controller die je een stuk verder moet draaien om op het scherm de equalizer op nul te kunnen zetten, dit had ik vroeger met men goedkoop mp3 controllertje niet

-vroeger gebruikte ik de geluidskaart van de pc als output, deze uitgang gaf een veel sterker (luider) signaal als de uigangen op de rmx, ik ben bijna genoodzaakt om er nog een mengpaneeltje achter te plaatsen om het signaal te versterken (gain) voor ik naar de versterker van mijn geluidsinstallatie ga en de gain op de rmx controller luider zetten heeft als resultaat een onzuiver geluid alsof je vollenbak in het rood speelt. ik zou ook de jack uitgang kunnen nemen op de rmx die +4db zou moeten geven maar daar werkt alleen het linkse of het rechtse geluid dus geen steriogeluid langs deze uitgang.

-ook heb ik mijn twijfels over de geluidskwaliteit, ik heb nu alles nieuw, laptop dual core 3gb ram, hercules rmx werkt prima maar als je de pitch wat hoger zet met de keylock dan hoor je om de zoveel beats van het liedje dat er precies een beat wegvalt, heeft dit te maken met de sound engine? mijn geluidskaart kan het toch niet zijn want deze is eigen aan de rmx. als ik zoveel jaar terug ga naar het programma bpm studio, dit was net een profesionele cd speler als je de pitch veranderde, haarfijn geluid. nu zoveel jaren later heeft virtual dj een fantastische evolutie geboekt maar volgens mij op geluidskwaliteit sterk achteruit gegaan!

buiten al deze negative reacties vind ik virtual dj een pracht van een programma en moeten jullie blijven werken aan de mankementen!
hopelijk komt er een oplossing voor al mijn vragen
 

Posted Wed 15 Oct 08 @ 5:00 am
Ik heb zelf geen rmx, dus ik doe mijn best om er wat van te maken ;-)
- Het lijkt erop dat de maping van de eq niet ok is. Ik zal dit bij het team melden. Dit is echter met een mapper wel te corrigeren, hiervoor heb je alleen de pro versie nodig.
- Het blijft een Hercules product: Veel voor weinig, dat betekend dat je de geluidskwaliteit niet kan vergelijken met een pro geluidskaart die meestal alleen al meer kost dan de complete rmx. Zelf zou ik nooit een Hrcules console direct op mijn versterkerrack prikken.
- De geluidskwaliteit van de keylock is binnen VDJ aan te passen. Heb je een goede pc, kan je de instelling op een hogere kwaliteit zetten. Deze optie heb je alleen niet in de rmx versie. Zelf gebruik ik de key lock niet (niet in VDJ en ook niet op mijn cd spelers). Vaak werkt een keylock goed tot zon 4 procent sneller of langzamer, daarboven ga je het horen, zelfs bij een Pioneer CDJ.
Ewout
 

Posted Wed 15 Oct 08 @ 12:22 pm
dank je ewout,

 

Posted Thu 16 Oct 08 @ 4:05 am
dj3lHome userMember since 2006
Neeeee...

dit zijn geen foutjes...

De draaiknoppen en schuifknoppen moet je eerst naar het punt brengen waar je het met je muis hebt geplaatst.
Dit juist ter beveiliging dat er geen rare dingen gebeuren.. ik had ook een gewone DJ console en daar hoefde dat niet.. wat er dan gebeurde is dat als je volume hard aan staat ...(gedaan met je muis) en je gaat de volume op je console langzaam omhoog gooien omdat je ziet dat hij laag staat.. dat je geluid opeens uitschiet in de zaal omdat hij dan opeens uit het niets zo laag staat.

Hierover is dus nagedacht door Hercules.

Dat het geluid minder hard staat en dat de geluidkwaliteit slechter is.. komt mischien door de instellingen in virtual dj bij prestaties..
maar kan ook door de instellingen van je hercules liggen..

Zet je hercules eens in ASIO mode... dan moet je volume toch wel lekker hard zijn en met goede kwaliteit.
 

Posted Sat 29 Nov 08 @ 3:41 pm
metinoHome userMember since 2008
jongens ik heb dit ding een maand geleden aangeschaft...werkte in het begin gaar...maar heb nu een goede versterker en nieuwe virtual dj drivers...mijn god wat een apparaat en mogelijkheden voor de prijs...ik heb niet eens de beste versterker en boxen en wat een sterk en goed geluid...hij werk wel iets anders dan bijvoorbeeld een denon dj of pioneer...of een van de dubbel decks..maar er zijn veel mogelijkheden...en ik kan er veel mee...kortom een topapparaat
 

Posted Wed 10 Dec 08 @ 1:23 pm


(Old topics and forums are automatically closed)