Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Verwijderen effects

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hallo forumnisten,

Ik ben tegen het volgende probleem aangelopen;

Hoe verwijder ik oude effects uit pro 5.1, ik heb het opgezocht in de manual maar hier staat niets over in.

Wie o wie kan mij hiermee helpen?

Alvast bedankt Fred
 

Posted Thu 09 Oct 08 @ 5:28 pm
Als je de pro versie hebt, vul dan even je serie nummer in in je profiel. Heb je die niet gebruik dan de demo versie of schaf VDJ aan. Deze software is niet gratis en de ontwikkelaars van VDJ willen ook graag salaris ontvangen om eten te kopen.
Ewout
 

Posted Fri 10 Oct 08 @ 11:29 am
Ik geloof niet dat dit een antwoord op mijn vraag is, en aangezien dat jij er direct vanuit gaat dat ik een illegale copie in mijn bezit heb zegt dit meer over jou dan over mij.

Maar mijn vraag blijft staan hoe los ik dit op????
En aan de weinige reacties heb ik een flauw vermoeden dat dit niet zo eenvoudig is.
 

Posted Sun 19 Oct 08 @ 11:11 am
Je kunt alleen de pro versie hebben als je deze hier via de website aangeschaft hebt. Op het moment van aanschaf wordt je e-mail account aan je serie nummer gekoppeld. Je ontvangt dan een e-mail met hierin je serienummer. Nadat je deze hier op de site hebt ingevuld, wordt je serienummer aan je account hier op de website gekoppeld en kan je de volledige versie downloaden. Als je account aan je serie nummer is gekoppeld, krijg je ook als status "Professional edition user". Conclusie als je de pro versie hebt, moet je profiel ook "Professional edition user" aangeven. Bij jou is dat niet geval, dus heb je niet de full version.
Dus ik denk dat mijn conclusie niet zo vreemd was. Ik zal het voor de zekerheid nog even navragen bij het team.

Software is niet gratis, wil je de software gebruiken, schaf deze dan aan. Zeker als je er echt mee draait, dan heb je de software er overigens in een avond uit.
Ondersteuning wordt alleen gegeven aan demo users en users met een licentie, dus denk ik dat je vraag open blijft staan tot je aan een van die voorwaarden voldoet.
Ewout
 

Posted Sun 19 Oct 08 @ 11:38 am
Of het eenvoudig is of niet doet hier niet terzake. Je krijgt weinig (of geen) reacties van andere users omdat je geen licientie hebt. Punt uit.
Verder vind ik je antwoord aan Ewout "vertelt meer over jou dan over mij" ronduit onbeleefd tegenover iemand die urenlang aan de computer zit om andere users te helpen
Dit vertelt zeker het e.e.a. over jou!
Bob
 

Posted Mon 20 Oct 08 @ 6:57 pm
Bob,
mensen die de demo versie gebruiken (hebben dus geen licentie) krijgen wel degelijk ondersteuning. We hopen namelijk dat deze demo users uiteindelijk VDJ aanschaffen.

Hoe meer mensen de software aanschaffen hoe meer geld er is voor ontwikkelwerk aan VDJ: Dus hoe meer bugs er opgelost kunnen worden en hoe meer nieuwe functionaliteit er gemaakt kan worden. Ik ben begonnen met VDJ 1.0, toen was er nog geen sampler, geen keylock, geen video, geen... oftewel de laaste jaren is er erg veel bijgekomen en degene die VDJ aangeschaft hebben hebben deze versies allemaal gehad zonder bijbetaling. Vergelijk dit eens met andere software (voor de nieuwe Traktor moet je voor de upgrade betalen).

Af en toe wordt ik er inderdaad wel eens moe van. In November ben ik een paar weken op vakantie dan moet ik maar eens nadenken of ik na de vakantie terug kom op het forum of niet. Er zijn zoveel mensen hier in Nederland (en belgie?) die denken dat ze alles maar zo kunnen downloaden en gebruiken. Nederland heeft verruit de meeste illegale gebruikers, daar kunnen we dan trots op zijn als "Kennis economie". Ze houden er geen rekening mee dat software ontwikkelaars ook graag een salaris willen hebben. Als je ze er op aanspreekt krijg je inderdaad een grote mond, triest en erg frustrerend. Misschien tijd om eens over te stappen naar een product waarbij je eerst een stuk hardware moet kopen voordat je de software kunt gebruiken...
Ewout
 

Posted Tue 21 Oct 08 @ 11:32 am
Ewout,

Je heb gelijk, dit is typisch Nederlands ze kunnen wel dure apparaten kopen maar geen legale software.
 

Posted Wed 22 Oct 08 @ 3:26 am
majeuHome userMember since 2008
Bob,
mensen die de demo versie gebruiken (hebben dus geen licentie) krijgen wel degelijk ondersteuning. We hopen namelijk dat deze demo users uiteindelijk VDJ aanschaffen.

Hoe meer mensen de software aanschaffen hoe meer geld er is voor ontwikkelwerk aan VDJ: Dus hoe meer bugs er opgelost kunnen worden en hoe meer nieuwe functionaliteit er gemaakt kan worden. Ik ben begonnen met VDJ 1.0, toen was er nog geen sampler, geen keylock, geen video, geen... oftewel de laaste jaren is er erg veel bijgekomen en degene die VDJ aangeschaft hebben hebben deze versies allemaal gehad zonder bijbetaling. Vergelijk dit eens met andere software (voor de nieuwe Traktor moet je voor de upgrade betalen).

Af en toe wordt ik er inderdaad wel eens moe van. In November ben ik een paar weken op vakantie dan moet ik maar eens nadenken of ik na de vakantie terug kom op het forum of niet. Er zijn zoveel mensen hier in Nederland (en belgie?) die denken dat ze alles maar zo kunnen downloaden en gebruiken. Nederland heeft verruit de meeste illegale gebruikers, daar kunnen we dan trots op zijn als "Kennis economie". Ze houden er geen rekening mee dat software ontwikkelaars ook graag een salaris willen hebben. Als je ze er op aanspreekt krijg je inderdaad een grote mond, triest en erg frustrerend. Misschien tijd om eens over te stappen naar een product waarbij je eerst een stuk hardware moet kopen voordat je de software kunt gebruiken...
Ewout

hallo ik ben ook tegen ilegale software piraterij maar... ik heb het toch moeten toepassen maar ben er zeker niet fier over!!! mijn probleem is dat ik net een Dj Console MK2 heb gekocht en enkel het exemplaar met Traktor, en deze software ligt me helemaal niet! daarom wil ik met VDJ gaan werken, vermits ik met een Imac werk en er jammer genoeg geen demo versie is van VDJ for mac ben ik genoodzaakt om ze van het net te gaan halen, echter heb ik ook problemen maar kan ze niet oplossen via support omwille van het serial nummer, en gelijk hebben ze.
vroeger op mijn PC ging het perfekt met VDJ maar heb mijn twijfels bij de Mac versie. deze wil ik eerst uit testen of het compatieble is met DJ console MK2
enkel het voorbeluistering gedeelte wil maar niet werken! dus is het dan nodig om over te schakelen naar VDJ????
ik zou het erg jammer vinden, het voorbeluister gedeelte is de reden waarom ik me een console heb gekocht omdat ik niet zo'n ervaren DJ ben en graag mijn nummers voor beluister eer dat ik ze door de boxen jaag.

Groetjes
 

Posted Wed 03 Dec 08 @ 5:33 pm
Hallo,

Wij hebben een hercules dj console rmx met gratis virtual dj 5djc. Werkt op zich zoals we willen. Maar kan ik dit upgraden naar vdj pro (mac-versie)? En zo ja, heeft dit meer features ? We hebben namelijk gemerkt dat het screen van windows meer features bevat dan wij nu hebben. Ligt dit aan de versie (vdj 5djc) die wij hebben ? Het scherm van vdj pro standard audio configurations ziet er immers veel completer uit. Is eigenlijk exact wat we willen hebben. Is dit voor de mac hetzelfde scherm als voor windows ?

 

Posted Sat 27 Dec 08 @ 8:21 am
jeroennHome userMember since 2010
hallo allemaal deze vraag staat mischien net op het juiste forum maar ik denk dat jullie wel een antwoord kunnen geven ik heb nog niet zo lang geleden een hercules dj controller mp3 e2 gekocht en daar staan nummertjes op om geluidjes af te spelen nu staat er als je op schift duwd en dan op nummertje 1 een geluidje maar op de rest niet weet er iemand hoe ik op de rest ook geluidjes naar keuze kan zetten alvast bedankt
 

Posted Sun 15 Aug 10 @ 6:37 am
Hier boven staat:
Voor de nieuwe leden: Vul je serial number van je product in bij 'Modify my profile' voor dat je iets post.

Het serial number van je Hercules staat op het hoesje van de CD.

Mvg
 

Posted Sun 15 Aug 10 @ 9:41 am
3/4 van het topic hier is daaraan gewijd. Lezen blijkt dus toch lastig. Net als de handleiding van de console: Het staat er in. En ik heb niet eens zo'n ding.......
 

Posted Sun 15 Aug 10 @ 9:51 am
jeroennHome userMember since 2010
hallo in het boekje heb ik dat ook gelezen maar ik snap niet hoe je dat moet doen
 

Posted Mon 16 Aug 10 @ 4:38 am
Ik zal me er thuis nog wel eens in verdiepen. Ben helaas weer door m'n vakantie heen en dus aan het werk. Geen handleiding te downloaden dus.....
 

Posted Mon 16 Aug 10 @ 8:30 am
Ok.
Onderstaand verhaal is letterlijk overgenomen uit de Nederlandstalige handleiding:

"U beheert loops met de knoppen 1, 2, 3 en 4 in de Loops/Fx-sectie van de DJ Control MP3 e2 waarmee loops van respectievelijk 1, 2, 4 en 8 maten worden gegenereerd. Knop 1 genereert een korte loop terwijl knop 4 een lange loop genereert.
- Zorg dat de LED van de Shift-knop van de Loops/Fx-sectie van de DJ Control MP3 e2 niet brandt (als deze brandt, drukt u op de Shift-knop om de LED uit te schakelen).
- Als u tijdens het afspelen van de track een fragment tegenkomt waarvan u een loop wilt maken, drukt u op knop 1, 2, 3 of 4 (afhankelijk van hoe lang de loop moet worden).
Het fragment zal eindeloos herhaald worden.
- Druk nogmaals op knop 1, 2, 3 of 4 om door te gaan met het normaal afspelen van de track."

Dus: Tijdens het afspelen van een nummer (liedje....) druk je op een knop met een nummer. Druk je op knop 1, dan zal er een Loop (herhaling) van 1 maat van het spelende liedje worden herhaald. Druk je op de 2, dan zijn dat 2 maten, enz. Door nogmaals op die knop te drukken, speelt het lied weer normaal verder. Dit werkt echter alleen zo, als de verlichting van de Shift-knop uit is. Is de verlichting aan, dan zitten de effecten onder die knoppen.

[FF opslaan.....]

Over de effecten:

"5.8. Effecten toevoegen aan een track
Als u tijdens uw mix de aandacht wilt vestigen op een nieuwe track of u uw gasten iets wil
mededelen over de microfoon, kunt u effecten toevoegen aan de tracks die u afspeelt.
- Zorg dat de LED van de Shift-knop van de Loops/Fx-sectie van de DJ Control MP3 e2 brandt. Als deze niet
brandt, drukt u op de Shift-knop om de LED in te schakelen.
- Druk op de 1-, 2-, 3- of 4-knop om de bijbehorende effecten in VirtualDJ toe te voegen.
Opmerking: in VirtualDJ kunt u andere effecten toewijzen aan de 1, 2, 3 en 4-knoppen wanneer u
op "FX" klikt."

Die FX-knop is de knop op je scherm. Als je daarop klikt, opent er een venster waarin je de effecten kunt kiezen en toewijzen aan de knop.

Met de versie die je nu gebruikt, kun je geen samples toewijzen, omdat dit ontbreekt in je configuratiemenu.

Hoop dat het zo duidelijk is.

Succes,
Martin.
 

Posted Mon 16 Aug 10 @ 12:19 pm


(Old topics and forums are automatically closed)