Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Nieuwe geluidskaart

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hello!

Ik wil nieuwe hardware aanschaffen voor mijn draaiklussen. Heb al een nieuwe laptop op het oog, maar welke geluidskaart het wordt is me nog niet duidelijk. Gebruik nu een M-Audio Fast Track Pro. Misschien dat jullie me kunnen helpen.


De volgende punten zijn van belang:

- Welke geluidskaart adviseert Virtual DJ zelf?
- Heb gedacht over een Hercules, maar het moet géén controller zijn.
- Het liefst zo simpel mogelijk; 2 uitgangen is voldoende. Verder is niks nodig.
- Kwaliteit is één van de belangrijkste dingen, dus dat 'ie een paar honderd euro zal kosten is geen probleem.

Heb je ideeën? Ik ben benieuwd!

Groet,


Robin
 

Posted Mon 06 Oct 08 @ 7:33 pm
Robin,
die fast track pro is prima geschikt. Ik zou niet voor een Hercules geluidskaart gaan: De drivers zijn namelijk niet al te best. VDJ raadt zelf de Maya USB aan of de Esi u46dj. Dit zijn al wat oudere kaarten. Ik hoor zelf goede berichten over de audio8dj en de audio2dj van Native instruments. M audio heeft ook goede kaarten. Wil je echt top of the bill neem dan een RME.
Ik gebruik zelf de ingebouwde kaart in de Denon 4500 en deze combo (controller /geluidskaart) bevalt mij erg goed.
Ewout
 

Posted Tue 07 Oct 08 @ 4:30 pm
IamAbPRO InfinityMember since 2003
Draai sinds kort met de M-audio Fast track Pro op Gigs, bevalt me erg goed. Mooi schoon signaal, mede door de gebalanceerde uitgangen.
Wel effe de aarde van je laptop voeding losgooien. Welke laptop heb je trouwens op het oog?
Vraag me af waarom je eigenlijk een andere geluidskaart zoekt..
 

Posted Wed 08 Oct 08 @ 3:54 am
Audio 8 DJ is een geweldige geluidskaart. Ik ben een ex- MAYA44 gebruiker, maar de Audio8 is echt dag en nacht verschil. Zeker een aanrader.
 

Posted Wed 08 Oct 08 @ 9:45 am
Hello,

Thanks voor de feedback. Ben opzich ook wel tevreden met de Fast Track Pro, maar had het idee dat er misschien beter passende geluidskaarten waren. Maar echt nieuwe zijn er dus niet.

Ik heb inmiddels een nieuwe laptop aangeschaft. Het aanbiedingsmodel van vorige week bij de Media Markt; HP Pavilion DV5-1050ed.

Maar, heb nu weer een ander probleem! Het liefst wil ik XP op deze PC zetten, maar door bepaalde SATA drivers (die niet beschikbaar zijn voor XP) kan ik die niet op de laptop installeren waardoor ik eigenlijk verplicht ben om Vista te gebruiken. Opzich moet dat toch ook werken?

Probleem is alleen dat ik de Fast Track Pro niet met 2 outputs aan de praat krijg.

Input: None
Output: 3 Line mixer
Soundcard: 2 Cards
Soundcard: Line 1/2 (Fast Track Pro)
Second card: ..........

De Second Card is dus het probleem. Bij XP is het zo dat er gewoon 'Line 3/4 (Fast Track Pro)' bijstaat, maar nu staat er alleen "S/PDIF (Fast Track Pro)" maar daar krijg ik geen audio uit. Ik heb de nieuwe driver voor de geluidskaart gedownload en alle Vista updates erop gezet, maar ik krijg het niet voor elkaar.

Heeft iemand bruikbare tips?
 

Posted Thu 16 Oct 08 @ 1:21 am
Hmm, misschien dat het tijd is om te gaan slapen; Vergat even te rommelen met de Output channels. Bij XP gebruikte ik altijd de bovenste setting, maar nu heb ik de 3e of 4e nodig.
 

Posted Thu 16 Oct 08 @ 1:30 am


(Old topics and forums are automatically closed)