Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: voorluisteren werkt ineens niet meer

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

ik heb mijn pc opnieuw geinstalleerd een tijdje geleden. nu wou ik een setje openem met mn dj console mp3 maar ik kan ineens niet meer voorluisteren. als ik deck b wil voorluisteren en ik duw op het hoofdtelefoontje hoor ik ineens track b spelen over de boxen.
schuis a is open en schuif b is dicht, in mijn vdj instellingen staat de config dj console me headphones aangevinkt, in mn windows staat 5.1 boxen in de config en aan de achterzijde van mn pc steekt de hoofdtelefoon in zwart en de boxen op groen. vroeger heeft dit altijd gewerkt.
oja ook dit nog; als ik bij wijze van test op het hoofdtelefoontje van track a duw terwij ie speelt hoor ik ineens track a luider. weet iemand wat er aan de hand is? danku alvast.
 

Posted Mon 06 Oct 08 @ 10:17 am
Heb je je speakers wel op de front uitgang van de console aangesloten?
Ewout
 

Posted Mon 06 Oct 08 @ 11:09 am
ik heb nog zo'n hercules dj console mp3 zonder uitgangen. 1 van de eerste. enkel een usb aansluitinkje
 

Posted Mon 06 Oct 08 @ 12:08 pm
Dan dien je je speakers op de front uitgang van je geluidskaart aan te sluiten en je hoofdtelefoon op de rear uitgang.
Ewout
 

Posted Tue 07 Oct 08 @ 4:21 pm
die steken zo. het enige waar ik op dit moment kan aan denken is mn geluidskaartdrivers. die drivers zijn voort moment van win xp en niet die van creative. kan dit de oorzaak zijn?
 

Posted Mon 13 Oct 08 @ 9:22 am
Ik heb vandaag de MK2 gekocht om de enige reden dat ik dat kan voorbeluisteren met mijn koptelefoon. Had daarvoor de MP3 uitgave maar daar ging dat niet omdat ik een laptop heb en die heeft daar geen goede geluidskaart voor. Nu wil ik dat ding installeren en alles gaat buiten het voorbeluisteren. Enkel als ik het vooraan op mix zet krijg ik geluid door mijn koptelefoon maar dat is hetzelfde geluid dat door mijn boxen gaat. Achteraan heb ik het aangesloten met een rood-wit kabeltje van de 1/2 naar mijn versterker. Weten jullie een antwoord op mijn vraag want ben echt ten einde raad...

alvast bedankt
 

Posted Mon 13 Oct 08 @ 10:19 am
wout, kijk ook eens verder op het forum en gebruik de zoekknop eens die vraag is al vele malen eerder beantwoord:
- Download van de Hercules website de laatste Hercules drivers en installeer
- Vul je serie nummer van je console in in je profiel en download dan hier van de site de Hercules DJ versie van vdj 3.4.1
- Zet de console via het Hercules DJ config programma op "DJ mode".
- Kies in VDJ in het sound card config menu de optie me de speaker en de hoofdtelefoon en vink het 4.1 vinkje aan
- Druk tijdens het voorbeluisteren continu op het voorafluister knopje op de console (Dit is een limitatie van de Hercules DJ versie, die niet zit in de pro versie, hier kun je het voor te beluisteren deck kiezen, waarna deze geselecteerd blijft).
Ewout
 

Posted Mon 13 Oct 08 @ 11:21 am


(Old topics and forums are automatically closed)