Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Hercules Mp3 control

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

WismansHome userMember since 2008
Hallo,

Sinds vorige week heb ik een hercules mp3controller.Nu heb ikook een tweede geluidskaart. Maar in het meegeleverde virtual dj is het niet mogelijk om een 2de geluidskaartte gebruiken. ik moet de pro versie hebben. Nu kan ik wel een update downloade via deze site, wat ik ook heb gedaan, maarnu herkent hij mijn console niet. betekent dit datik voor de hercules dan nieuwe driversmoet installeren??
Ook staat er een plaatje bij mij account datik een rmx heb, maar ik heb een herculesmp3, wie o wie kan mij helpen?

Groet Tom
 

Posted Tue 30 Sep 08 @ 5:38 pm
Tom,
download en installeer eerst de laatste drivers en firmware van de Hercules console. Installeer daarna de VDJ update. Dan zou je console moeten werken. Als je een 4.1 geluidskaart of beter hebt, kun je die gebruiken. Het is echter niet mogelijk met de Hercules dj versie om 2 geluidskaarten te gebruiken. Wil je twee geluidskaarten gebruiken (Wat ik overigens afraad) heb je de full version nodig. Deze kun je met korting aanschaffen. De full version heeft nog wel meer voordelen (versie 5.2 tov 3.4), zie voor meer info hier.
Ewout
 

Posted Wed 01 Oct 08 @ 11:18 am
WismansHome userMember since 2008
Heb ik inmiddels gedaan, maar als ik de update installeer, gedownload via deze site, geeft virtual dj aan dat hij de console niet herkent.ik weet niet of het er mee te maken heeft maar ik heb een mp3 en geen rmx. wel staat er een plaatje dat ik de remix heb.
 

Posted Wed 01 Oct 08 @ 11:38 am
Tom: Ik heb ook een Hercules MP3 control en ik zag dat er toevallig vandaag een nieuwe driver uit is gekomen.
ftp://ftp.hercules.com/pub/webupdate/DJCSeries/2008_HDJS_3.exe

Ik gebruik echter (nog) de vorige versie (2008_HDJS_2.exe) omdat ik hier geen problemen mee heb ondervonden.
Wel is het zo dat ik VDJ Pro heb en dus geen ervaring met de console versie, maar met die Pro werkt het dus geweldig!
Welke driver gebruik je, 2008_HDJS_2.exe of 2008_HDJS_3.exe ?

Ewout: Waarom raad jij 2 geluidskaarten af? Vanwege IRQ-conflicten of zo?
Ik heb nu een externe mixer (dus geen MIDI-mixer) waar naast de Line- en Phono ingangen e.d. ook 2 geluidskaarten ingebouwd zitten, en dit werkt heel stabiel met VDJ Pro i.c.m. de MP3 control. (tja, het is nog geen Denon maar toch ;-))


Groeten Ber!
 

Posted Wed 01 Oct 08 @ 2:51 pm
Als je de drivers geinstalleerd hebt, dan start je je pc, plugt de console in en wacht even tot je systeem de console geinitialiseerd heeft. Start dan pas VDJ. Zorg er ook voor dat de dj console in dj mode staat, dit kan je instellen via de Hercules config tool.
Heb je versie 3.4 van VDJ? Als je namelijk VDJ5 hebt (die bij de rmx zit) vindt ie inderdaad je console niet, omdat de software op zoek is naar de rmx ipv de mk2
Ik raadt 2 geluidskaarten af, omdat er veel problemen mee zijn. Irq conflicten, latency verschilen en conflicterende drivers. Je kunt beter voor een paar tientjes een 4.1 of betere kaart aanschaffen.
Ewout
 

Posted Wed 01 Oct 08 @ 3:51 pm
Had preciesw hetzelfde probleem... Na het installeren van wat updates en drivers werkt alles nu prima.
 

Posted Mon 06 Oct 08 @ 1:53 pm


(Old topics and forums are automatically closed)