Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Beatlock synchroniseren hercules RMX

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

virtualdj:

Beatlock ( B-toets toetsenboard ) laat deck A gelijk lopen met deck A ( dus blokjes worden op elkaar geplaats, voor de luie DJ )

Hercules RMX:

Beat lock betekent bij hen dat de toonhoogte niet verandert terwijl de pitch verandert.

bij de MKII kon je deze funktie uitzetten. En kon je inmixen tussen de basedrums in ( blokjes onder de beat)

Probleem:

Het is net of de software altijd automatisch deze beats op elkaar zet maar soms loopt dit niet goed ( 80's handgespeelde drums & R&B)
en wil je geen gebruik maken van deze funktie.Dus zelf inmixen op elk gewenst moment.
Inmixen in en break dat kan de virtualdj niet maar kon hij altijd wel ( version 3.1 )

Wie kan mij en waarschijnlijk meerdere helpen met de vraag:
Hoe kan ik zelf inmixen op elk gewenst moment zonder dat de base uitslag ( piek ) op elkaar worden gezet.

Gr Marco

 

Posted Mon 29 Sep 08 @ 1:25 pm
Gedeeltelijk antwoord:

Het is mogelijk om deze funktie te plaatsen op je toetsenboard om zo deze funktie in en uit te schakelen.

Het gaat om de funktie \'\'smart Play\'\'

Ga naar sneltoetsen ( keyboard control ) druk op \'\'AD\'\' en daarna op de toets waar je deze funktie onder wilt hebben.
kies daarna uit de rechter lijst de funktie \'\'smart play\'\' en dan Ok.

Controleer of deze toets al geen funktie had. Dit is te doen door te \'\'toets\'\' op te zoeken in de linker lijst ( nieuwe staat onderaan )
Is hij dubbel dan ga je op degene staan die u wilt verwijderen en druk op delete

gr Marco
 

Posted Mon 29 Sep 08 @ 2:03 pm
Asl je 1 maal op de sync knop drukt worden de bpms van beide decks gelijk gezet. Je kunt dan zelf op play drukken, op het juiste moment (dus ook naast de eerste down beat). Je kunt dan ook zelf de pitch aanpassen of bijsturen met de bend functie. Zo heb je je mix zelf helemaal in de hand.
Ik mix regelmatig op dance classics feesten en (handgedrumde) beats op platen uit de 70s en 80s kloppen inderdaad vaak niet. Diir deze in VDJ met de hand te mixen werkt dit prima.
Ewout
 

Posted Tue 30 Sep 08 @ 11:47 am


(Old topics and forums are automatically closed)