Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Video Driver Error

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hoi, kan me iemand een tip geven hoe ik het volgende probleem oplos.
Ik draai veel videoclips die ik van origenele live dvd's afhaal met dvdfab5 (Marge dvd) en selecteer dan 1 audiospoor en 1 clip. Dit werkt goed en snel. (vob file). Alleen in Numark CUE 5.2 en oudere versies loopt hij regelmatig hier op vast. Als ik Ctrl V in toets dan is het einde oefening en dan moet ik Ctrl Alt Del intoesten om weer Que aan de praat te krijgen (foutmelding: video driver error). Ik had ook eerst een synchronisatie probleem maar dit is nu verholpen door Dvdfab te upgraden. Het grote probleem is het vastlopen van Que. Ook als ik verschillende video effecten gebruik krijg ik problemen. Ik heb het volgende systeem, een Packerd Bell IMax ( http://www.packardbell.nl/products/desktops/imax/productgroup-231-1392.html ) Numark Total Control en de Numark I/O, alle software en drivers zijn geupdate (laatste versie). Cue draai ik op een 19" scherm (tevens hoofdscherm) en video op een 22" scherm. Dit ziet er gaaf uit zo lang het werkt. Ik denk zelf dat de videokaart niet goed genoeg hiervoor is en heb een andere geprobeerd (NVIDIA® GeForce® 8500 GS), het zelfde probleem blijft zich voordoen.

Alvast bedank Wim.
 

Posted Fri 26 Sep 08 @ 6:49 am
Wim,
wat bedoel je met ctrl+V en wat wil je ermee doen? Ctrl+v is het Windows commando voor plakken: Als je dit gebruikt binnen cue met een video clip op je clipboard kan ik me voorstellen dat cue hier niet tegen kan. Als je een track wilt laden in een van de decks sleep de file dan nar het deck.
Je pc lijkt me prima. De video kaart is aan de lichte kant, hierdoor kun je inderdaad problemen krijgen met effects (Deze vragen veel van je video kaart)
Ewout
 

Posted Mon 29 Sep 08 @ 11:49 am
CTRL V= video open (keyboard shortcuts) aan en uit zetten video. Op een ander systeem zet ik hiermee de video voor het 2de scherm aan of uit. Ik kan verder zonder problemen video afspelen en mixen maar als ik video uit zet als ik verder ga met mp3 tjes loopt hij vast. Of ik dit nu met CTRL V doe of via de settings maakt niet uit. Als vast bedankt voor je reactie.
 

Posted Mon 29 Sep 08 @ 3:11 pm
Das niet zon goed gekozen sneltoets (van het team) omdat dit ook plakken is. Bij mij werkt het aan en uitzetten (zowel via sneltoets als via config menu) wel goed. Het lijkt wel een video driver probleem. Wat heb je staan bij de instelling: "Use this plugin for audio only files" en heb je hardware acceleration aan of uit staan, en de decode while hidden?
Ewout
 

Posted Tue 30 Sep 08 @ 11:52 am
Hey allemaal ik heb terug problemen met de videoclips
als ik vdj opstart dan zie ik maar enkele videoclips verander ik wat aan de codecs dan komt alles te voorschijn maar spelen ze niet af
dan zet ik de codecs terug en gaan ze wel maar ga ik uit het menu en terug is alles terug weg
dringende hulp gevraagd
grtz koen
 

Posted Tue 14 Oct 08 @ 6:16 am
Hallo, om weer even terug te komen met mijn video probleem, ik heb nu een andere video kaart gekocht. MSI R4670-2D512/D3, deze kaart past het best bij mijn systeem. Ctrl V gebruik ik niet meer (heb ik uit gezet) maar nu crasht het systeem volledig na enige tijd video clips draaien. Eerst veranderd het 2de scherm waar de clips op gedraaid worden in een wit scherm, daarna probeer ik het systeem te redden met disable video, ok dit lukt maar als ik hem weer aan zet krijg ik een blauw scherm met een geheugendump van vista, dus computer opnieuw opstarten. "Use this plugin for audio only files" wat bedoel je hier eigenlijk mee. Hardware acceleration staat uiteraard aan en de decode while hidden heb ik ook aan en uit gehad maar zie geen verschil. Het is inderdaad een videodriver probleem, alleen snap ik niet dat dit niet opgelost is nu ik een andere videokaart heb en het systeem volledig opnieuw geïnstalleerd is. Ik heb ook gelezen dat versie 5.0.7 stabieler is met videoclips draaien, dit wil ik wel uitproberen maar heb deze versie niet, waar kan ik die downloaden?? Alvast bedankt DJ Wimmietoe.
 

Posted Fri 07 Nov 08 @ 9:22 pm


(Old topics and forums are automatically closed)