Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Niet echt logisch

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Ik lees in veel topics over cheaten bij gebruik van de sync knop of de beatlock en dat soort onzin.
Ik ben vurig van mening dat alle technologische vooruitgang dient om tot een uiteindelijk beter eindresultaat te komen.
Vandaar mijn volgende vraag.

De autoloop functie - waarom is deze verdwenen uit vdj5?? (en waarom geen reloop, loop verkorting, enz....)
Het handmatige loop in en loop uit werkt niet half zo goed met het oog op de latency en is ook nogal lastig te timen in een lopende mix.
Daarnaast is het verkorten van de loop ook drama nu en komt er dikwijls alleen gebrom uit voort.

Ik snap echt niet waarom dit is aangepast terwijl het hele doel van de software is om het djen te vergemakkelijken.
En nu ben ik het met de meeste eens dat als je niet handmatig kan beatmatchen je eigelijk ook niet echt kan djen (kheb zelf ook jaren met vynil gedraait), maar als je dan toch kiest voor een software & hardware oplossing en deze volzit met functies die het je makkelijk maken waarom dan terug naar een primitieve minder goed werkende loop functie? hier kan ik niet bij met mn verstand.
Loopen is nu een stuk lastiger dan mixen en beatmatchen en al helemaal niet live meer te proberen en dat terwijl het met vdj3 en de hercules mk2 geweldig goed te doen was


ALs ze nog iets aan gaan passen mogen ze van mij hiermee beginnen
 

Posted Wed 24 Sep 08 @ 5:55 am
de autoloop functie is nog steeds aanwezig in de nieuwste versie, die momenteel 5.2.1 is. Als je deze niet vindt raad ik je aan om de user manual is door te nemen.

mvg

Solarius
 

Posted Thu 25 Sep 08 @ 8:37 am
De fixed lopps (bijv 8 of 16 beats) zitten er al heel lang in. Deze staan alleen niet standaard op iedere skin. Je kunt een andere skin gebruiken of de keyboard sneltoetsen. Hetzelfde geldt voor het verlengen verkorten van de loop.
Daarnaast kan je als je de pro versie heb een mapper downloaden, waarmee je de knoppen op je console kan toewijzen aan deze auto loops.
Ewout
 

Posted Thu 25 Sep 08 @ 11:22 am
kben er inmiddels achter dat ik voor deze instellingen en skins enzo de pro versie nodig heb.
Nog ff sparen dus:)

iig bedankt voor de snelle reactie
 

Posted Thu 25 Sep 08 @ 12:08 pm
Kan iemand mij dan ajb vertellen hoe ik "loop in" button op de rmx verander naar loop 4? en "loop out" naar loop 8.
Ik zoek me de &^%^&* om erachter te komen. Ik heb de mapper gedownload maar krijg het niet voor elkaar, waarschijnlijk ben ik echt superstom.

Bij voorbaat dank.
 

Posted Tue 30 Dec 08 @ 5:40 pm
KatsumiHome userMember since 2009
dan moet je de midi mapper gebruiken die bijgeleverd is in de remote controls en dan de rmx helemaal opnieuw mappen(ja ik heb een legale vdj pro maar ik ben me serial kwijt om em te registeren)
 

Posted Sun 04 Jan 09 @ 11:41 am


(Old topics and forums are automatically closed)