Quick Sign In:  

Forum: Nordic Forum

Topic: Problem att koppla ihop VDJ med 2xCDJ400

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hallå allihopa! (första posten, yay)

Jag har problem med VirtualDJ och mina två Pioneer CDJ-400..

Jag kopplar ihop mina CDJ-400 med min dator via USB-till-PC-portarna på baksidan av CDJ-400na, jag har installerat den senaste mjukvaran på mina spelare (v1.300) och jag har installerat mjukvaruuppdateringarna på min dator också.. När jag kopplar in spelarna i datorn så hör man det välbekanta "plug-n-play"-ljudet i datorn som säger att den hittar spelarna, men sen när jag startar VirtualDJ och går in i Configen för att ställa in den på att använda mina två spelare och trycker på Timecode så säger den typ "Error in ASIO driver" och sen säger den typ "Not enough channels" när man försöker autokonfigurera dem..

Jag vill alltså använda mina två CD-däck kopplade till datorn och styra playlists och mixande på dem med den interna mixern i VDJ, och sen koppla datorn till eventuella hörlurar direkt genom 3.5mm-uttaget på det interna ljudkortet. Någon som stött på dessa problem? Har jag kopplat fel på något sätt?
 

Posted Mon 15 Sep 08 @ 11:06 am
marcellodjPRO InfinityModeratorMember since 2006
Last ned de siste ASIO driverne, og sjekk at lydkortet ditt er konfigurert skikkelig.

Forøvrig er det lettere å få hjelp dersom du registrerer serial til ditt kjøpte virtualdj program.
 

Posted Mon 15 Sep 08 @ 1:58 pm
Har tyvärr inte något internet i min nya lägenhet och kan därför inte göra något från min dator hemma, där programmet är installerat för tillfället..

Men de senaste ASIO-drivrutinerna, är inte de de drivisarna man hittar på Pioneers hemsida under CDJ-400 ? http://www.pioneer.eu/eur/content/support/support/upgrade/CDJ400.html (längst ner)
 

Posted Tue 16 Sep 08 @ 12:11 am
marcellodjPRO InfinityModeratorMember since 2006
Jeg har ikke CDJ400 selv, så vet ikke helt hvordan de er koblet opp mot din pc..

Bruker du de som midi controller eller har du tenkt å kjøre timecode? Skjønner ikke helt oppsettet ditt, kan du forklare litt nøyere?


Du finner de siste asio driverene her: http://tippach.business.t-online.de/asio4all/ASIO4ALL_2_8_English.exe


Hvis du skriver ned serialnummeret du bruker på ditt virtualdj program på en lapp, så går du på "modify my profile" på siden her og skriver det inn. (http://www.virtualdj.com/users/edit.html) De fleste som poster og ikke har lagt inn sin serial har som regel en cracket version av programmet (med bugs og malware) og da vil de fleste bare overse hva du skriver, så det lønner seg å registrere produktet ditt her på siden.
 

Posted Tue 16 Sep 08 @ 9:07 am


CDJ 400 trenger ikke timecode ;)
de virker DIREKTE med virtual DJ, gjennom innebygget midi i CDJ 400

Prøv aktiver CDJ 400 i Virtual DJ controller settings, og sett CDJ400 i midi mode :)
 

Posted Tue 16 Sep 08 @ 3:25 pm
Du må velge asio driver og så sett til cdj-400
 

Posted Tue 08 Sep 09 @ 1:31 pm


(Old topics and forums are automatically closed)