Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Afspelen via lap top

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

ernstigHome userMember since 2008
Voor ik tot aanschaf over ga verneem ik graag of de software ook bruikbaar is voor het doel.

Bij de dansles wil ik muziek van de lap top via de installatie afspelen. Ondertussen wil ik het volgende nummer opzoeken en startklaar zetten. Dat nieuwe nummer zou ik vooraf willen beluisteren. Bijvoorbeeld door de koptelefoon aansluiting van de laptop.

Kan ik dat met dit programma? Of zou het met een ander (simpel = freeware) programma ook kunnen?

Ik hoop dat ik voldoende duidelijk heb gemaakt wat ik zoek en of jullie suggesties hebben.

Bedankt bij voorbaat

Ernst(ig)
 

Posted Sat 13 Sep 08 @ 4:12 am
ernstig wrote :
Dat nieuwe nummer zou ik vooraf willen beluisteren. Bijvoorbeeld door de koptelefoon aansluiting van de laptop.


Aangezien je de koptelefoon-uitgang van je laptop nodig hebt voor de verbinding naar je geluidsinstallatie, vraag ik me af hoe je kunt voorbeluisteren. Ik heb het zelf niet nodig aangezien m'n VDJ permanent op`automix staat (en "God-zegene-de-greep"), het zou echter wel leuk zijn om te weten.
Saludos,
Bob

P.S. Ik neem aan dat hier de Hercules console een rol gaat spelen??
 

Posted Sat 13 Sep 08 @ 10:11 am
De software is prima geschikt voor hetgeen je wilt. Om voor te kunnen luisteren heb je echter wel een 4.1 geluidskaart nodig (of beter), deze ziten vaak niet op een laptop. Heb je verschillende mogelijkheden:
- Usb hoofdtelefoon, dit is een hoffdtelefoon met ingebouwde geluidskaart. Je sluit dan de uitgang van je laptop aan op je geluidssinstallatie
- Extra Usb geluidskaart, je sluit dan je geluidsinstallatie aan op deze extra geluidskaart en de uitgang van je laptop gebruik je voor je hoofdtelefoon.
- Hercules dj console mk2 / rmx, Je gebruikt d in de console ingebouwde geluidskaart. Je ebt tevens een aantal knoppen waarmee je VDJ makkelijker kan edienen. Nog een voordeel is dat bij deze consoles een uitgeklede versievan VDJ zit.
Ewout
 

Posted Sun 14 Sep 08 @ 1:37 pm
Superstom wrote :
- Extra Usb geluidskaart, je sluit dan je geluidsinstallatie aan op deze extra geluidskaart en de uitgang van je laptop gebruik je voor je hoofdtelefoon.


Ewout, ik vind dit wel interessant. De mogelijkheid om tegen de uit-stekende stekker van m'n geluidskabel op te botsen veroorzaakt me nachtmerries. Toevallig gebeurde dat vanavond echt. Geen groot drama, ik raakste één kanaal ff kwijt en dat "kwijtraken" gebeurt overigens wel eens vaker, zónder dat ik er tegenaan loop. Dus zo'n USB geluidskaart lijkt me een goede oplossing aangezien de USB kontakten aan de zijkanten cq achterkant zit.
Mijn vraag is nu: stop ik dan mijn een-polige geluidskabelstekker in die kaart of hoe werkt dat en waar moet ik bij de aankoop op letten?
Bedankt en saludos,
Bob

 

Posted Thu 18 Sep 08 @ 8:43 pm
Een betere oplossing is om een 4.1 geluidskaart of betere te kopen of bijvoorbeeld een Hercules console, waar je je hoofdtelefoon op prikt. Er kleven namelijk wel wat nadelen aan het gebruik van meerdere geluidskaarten: Het instellen is lastiger, driver conflicten en latency verschillen. Dus het gebruik van 1 geluidskaart met meerdere uitgangen is aan te raden boven het gebruik van 2 geluidskaarten.
Hoe je het aansluit hangt af van de geluidskaart die je koopt. Als de externe geluidskaart jack puggen heeft (hoofdtelefoon pluggen), dan gebruik je die, andere geluidskaarten hebben cinch aansluitingen (tulp stekekrs). Bij iedere aankoop elt, goedkop is duurkop. Goedkope kaartjes ruisen vaak meer en de drivers zijn minder, waardoor je hogere latency hebt (of zelfs vastlopende applicatie, of ploppen en klikken).
Ewout
 

Posted Sun 21 Sep 08 @ 8:24 am
Ewout, als ik het goed begrijp blijf ik dus de frontaansluiting van m'n laptop gebruiken om een goede geluiskaart aan te sluiten?
Een Hercules console wordt me echt te druk en als ik het goed heb moet ik ook die op het "front-stopcontact" aansluiten?
Wat ik wilde is een geluidskabel naar m'n mengpaneel vanuit de zijkant van mn laptop dwz een usb aansluiting, en de frontaansuiting gewoon negeren.
Dat neemt niet weg dat m'n laptop-geluiskaart zitten blijft waar-ie zit en ik dus met 2 geluiskaarten ga werken.
En dat raad jij af.
Dus laten we alles bij het oude en passen zoals gewoonlijk op met die stekker die uit de laptop steekt.
Uit nieuwsgierigheid: ik vraag me af hoe doen jullie dat als je op een druk weekend feest moet draaien en van alle kanten hangen de mensen over je heen met verzoekjes en stressen je helemaal gek. Stoot je dan niet tegen die stekker aan of gaat het toch allemaal vanuit een usb aansluiting?
Saludos
Bob
 

Posted Mon 22 Sep 08 @ 10:31 am
Nee ik raadt het gebruik van 2 geluidskaarten af (sommigen gebruiken 1 als master en de ander voor voorafluisteren, of bijvoorbeeld met een externe mixer). Gebruik je nu maar 1 uitgang, dan kan je natuurlijk een usb geluidskaart nemen. Deze sluit je dan aan op een vrije usb port. De uitgang van die kaart sluit je dan aan op je versterker / mixer. Ik doe dat ook. Ik heb een kist met hierin een mixer en een Maya usb geluidskaart die op de mixer aangesloten zit. Ik sluit dan de maya aan op mjn laptop via de usb poort en ik kan starten met draaien. Erg simpel.
Ewout
 

Posted Mon 22 Sep 08 @ 11:11 am
Inderdaad, alles is simpel als je het een keer in de gaten hebt. Ik hebt een Creative Soundblaster X-Fi 5.1 gekocht en die via de USB aan de zijkant van m'n laptop aangesloten.
Eindelijk ben ik van dat griezelig uitstekende stekkertje af!
 

Posted Thu 02 Oct 08 @ 10:04 am
zillaPRO InfinityMember since 2005
Hallo,
Ik heb momenteel een Acer laptop waar ik Virtual Dj Pro op heb staan en waarop ik ook een Hercules console aansluit.
Het probleem is nu dat als ik op een fuif ga draaien de laptop regelmatig vastdraait, het scherm wordt zwart, er komt geen geluid meer uit en ik moet de laptop opnieuw opstarten.
Mijn laptop is een Acer Aspire 5542 met een AMD Athlon II X2 processor M300 (2.0 GHz, 1 MB L2 cache)
Is deze laptop wel geschikt of moet ik een ander merk of een zwaarder model aanschaffen? (mijn budget is wel beperkt tot ongeveer 1000 €)
Is er iemand die hier ervaring mee heeft of mij wat meer info kan verschaffen?
Thanks, Frank.
 

Posted Wed 21 Jul 10 @ 7:19 am
Dit klinkt idd naar een te "lichte" laptop.
Ik zou je aanraden om voor de helft van je budget een laptop te kopen met een i-3 processor en 4 Giga Ram waar je uitsluitend VDJ opzet.
Voor 499 € heb je in de Media Markt een uitstekende Packard Bell die het in mijn discotheek prima doet.
Je Acer gebruikt je dan thuis voor e-mail, messenger etc etc.

Mvg
 

Posted Wed 21 Jul 10 @ 8:35 am
Hoi, Frank,

ik ben het nog niet helemaal eens met Bob (Maar dat hebben we vaker ;) ). De door jou omschreven klachten komen niet helemaal overeen met de algemene klachten van mensen met een te lichte computer. Haperen, stotteren, freezes van het beeld, ok. Maar een totale blackout is wel heel drastisch.

Eerst even de door VDJ opgegeven specificaties:

PC Platform

Minimum system requirements:
Intel® Pentium® 4 or AMD Athlon™ XP
1024x768 SVGA video
DirectX compatible soundcard
512MB RAM
20MB free on the hard drive

RECOMMENDED system requirements: (Zie ineens dat op de site RECOMMENDED met 1 M is geschreven...... FOEI!)
Intel® Core™ 2 or AMD Athlon™ X2
1024x768 SVGA video
Multi-channel DirectX compatible soundcard
1024MB RAM
30MB free on the hard drive

Additional requirements for Video mixing:
2048MB (2GB) RAM
ATI™ or NVIDIA® video card w/256MB of Dedicated DDR3 RAM
Video card must support dual-screen output

Fijn.... Zit een heel verhaal te typen, kan ik het niet opslaan..... Nog maar een keer.

Je laptop voldoet dus blijkbaar aan de AANBEVOLEN systeemeisen. Ik weet alleen niet hoeveel geheugen je aan boord hebt, dat heb je niet vermeld. Ter illustratie: Ik heb er nu 4 GB in zitten en een extra 4 GB SD-card als extra virtueel geheugen (Was niet nodig, maar had ik over....)
Dit met een tragere processor (AMD Athlon X2 op 1,6 GHz) en dat werkt goed. Dus moet het bij jou ook lukken.

Dan heb je niet aangegeven of het vroeger wel goed draaide. Is dat het geval, dan kun je eens kijken of je laptop niet vol stof zit. Met de huidige temperaturen ligt oververhitting op de loer. En de symptomen van je problemen komen goed overheen met die van een PC die te heet wordt.

Waar ik helemaal mee ga met Bob, is dat je laptop alleen voor VDJ gebruiken wel heel erg aan te bevelen is. Achtergrondprocessen van andere software kunnen je PC aardig afremmen.

Tot slot: Kun je ons de ontbrekende info laten weten? misschien kunnen we dan wat gerichter antwoord geven.

Succes,
Martin.
 

Posted Wed 21 Jul 10 @ 11:56 am
een laptop die regelmatig vastloopt moet je zeker niet gaan gebruiken, je staat voor paal als dit gebeurd.

computers die helemaal vastlopen, hebben vaak problemen die niet gerelateerd zijn aan vdj, eerder aan het besturingssysteem of de hardware zelf.
als de latop vastslaat en daarna weer opstart zonder enige foutmelding, dan zou ik eens naar de temperatuur gaan kijken, zoals martin aangeeft, begineens met schoonmaken en dan in het bijzonder de cpu fan. die kan je bereiken door de platen aan de onderzijde open te schoeven. als dat het niet is, dan zou ik hdd en geheugentesten gaan draaien.
 

Posted Sun 25 Jul 10 @ 11:40 am


(Old topics and forums are automatically closed)