Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: auto beat bij Hercules Mk2

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

paulvdvHome userMember since 2008
Ik heb net een Mk2 gekocht, er is een feestje vanavond en ik wil deze daar gebruiken. In de handleiding is me iets niet echt duidelijk.
Al mijn mp3 worden telkens met auto beat op de zelfde pitch gezet. Ik heb al op alle knoppen geduwd en de handleiding doorgenomen. Maar hoe kan ik die auto beat af zetten?

 

Posted Sat 06 Sep 08 @ 2:19 am
Kijk even in je settings, ik heb eeen foto ge-upload om het makkelijker te maken:



Deze foto komt uit de handleiding van VDJ, niet van de Hercules controller.

Ik vind pitch nogal een vreemd woord, trouwens. Soms wordt er de snelheid mee bedoeld (zoal jij het woord nu gebruikt), maar soms wordt het ook gebruikt om de toonhoogte aan te geven (pitched voices).

Er zijn ook opties om de snelheid van het liedje te veranderen, maar niet de toonhoogte. Je kan ook ervoor kiezen dat de toonhoogte wel mee verandert (zoals bij het versnellen van vinyl).

Het instellen van veranderlijke of onveranderlijke toonhoogte doe je hier:



Hopelijk helpt dit.

Groetjes,
manducator

P.S.: Ik gebruik de pro-versie, maar ik denk dat jouw versie die opties ook wel heeft.
 

Posted Sat 06 Sep 08 @ 6:26 am
deze functie mis ik juist op de rmx:S
 

Posted Sat 06 Sep 08 @ 9:18 am
paulvdvHome userMember since 2008
Dank je wel, ik heb het gevonden, maar bij mijn versie staat het ergens anders, bij config, settings, Fame Setting, auto BMP op disabled zetten.

Wat zijn eigenlijk de belangrijkste verschillen tussen mijn oude versie en de pro versie?
Het lijkt mij interessant dat de instellingen van de knoppen kan aangepast worden. Zijn er nog belangrijke redenen om over te schakelen?

Paul
 

Posted Sat 06 Sep 08 @ 11:02 am
@paul,
bij de Hercules dj console zit een uitgeklede versie van VDJ 3.4. Na 3.4 is er een hop veranderd in VDJ: Een nieuwe sond engine en nieuwe browser om er een paar te noemen. Kijk [url=http://www.virtualdj.com/wiki/VirtualDJ_History.html]hier[/ur] voor een complete changelist. Daarnaast heeft de pro versie voordelen tov de uitgeklede versie, onder andere meer menu opties, gebruik van tijdcode, video op de externe monitor etc. Ook kunnen full version users skins, samples, efecten en mappers downloaden. Met de laatste kun je je hele console mapen naar hoe je het zelf wil hebben. De upgrade is dus zeker zijn geld waard.
Ewout
 

Posted Sun 07 Sep 08 @ 7:36 am
@manducator

Quote :

Ik vind pitch nogal een vreemd woord, trouwens. Soms wordt er de snelheid mee bedoeld (zoal jij het woord nu gebruikt), maar soms wordt het ook gebruikt om de toonhoogte aan te geven (pitched voices).


pitch wordt in de dj wereld gebruikt voor de snelheid van het afgespeelde nummer tov de normale snelheid. Zo heeft bijvoorbeeld een Technics platenspeler (al jaren toon aangevend in de dj scene) een pitch control schijf. Waarmee je de draaitafel bijvoorbeeld 4 procent sneller kan laten draaien. Doordat het nummer sneller speelt, zal ook de toonhoogte veranderen. De toonhoogte wordt vaak aangeduid met key (de key wordt tegewoordig ok getoond in de VDJ browser). Je kunt ook de key aanpassen zonder dat de snelheid veranderd (oa met het key changer effect in VDJ).
Ewout
 

Posted Sun 07 Sep 08 @ 7:46 am


(Old topics and forums are automatically closed)