Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Voorbeluisteren

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

dj4liveHome userMember since 2008
 

Posted Mon 18 Aug 08 @ 3:42 pm
dj4liveHome userMember since 2008
iemand?
 

Posted Wed 20 Aug 08 @ 9:33 am
Een 5.1 of betere usb geluidskaart heb je voor een paar tientjes. Ik zou daar voor gaan. Het nadeel van een splitter is dat alles mono wordt en dat het een gedoe is met aansluiten. Mono is zowiezo niet meer van deze tijd. Ik zou dus gaan voor een externe geluidskaart. Daarnaast is er nog een optie: Een controller met ingebouwde geluidskaart, zoals de Hercules dj console, Hercules rmx (zit een uitgeklede versie van VDJ5 bij ipv de Uitgeklede 3.4 bij je mp3 control) of Denon 4500. Dan heb je nog steeds je conrols, maar dan een alles in 1 oplossing. Je huidige mp3 control kan je wellicht verkopen.
Ewout
 

Posted Wed 20 Aug 08 @ 12:44 pm
dj4liveHome userMember since 2008
kan ik ook een usb headset gebruiken
en dan draaien op de comp van een vriend met de full versie
 

Posted Wed 20 Aug 08 @ 2:47 pm
Dat is niet aan te raden. Meerdere geluidskaarten zeker als het niet dezelfde zijn geven snel driver conflicten of latency verschillen. Daarnaast is de licentie van VDJ persoonlijk: Dat betekent dat alleen diegene die de licentie heeft gekocht VDJ mag gebruiken.
Ewout
 

Posted Thu 21 Aug 08 @ 10:59 am
bonzwaHome userMember since 2008
Beste wie dan ook,

Ik heb de Hercules DJ Console MK 2 gekocht en em aangesloten via usb, laatste drivers eroverheen en hij werkt bijna perfect.
Ik kan namelijk niet voorbeluisteren via het draaiknopje op de voorkant van de console. Ik draai Virtual DJ op mijn Creative SB X-Fi.
Waarom kan ik dan niet de koptelefoon via mijn ingebouwde geluidskaart van de DJ Console beluisteren?

Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

Bedankt alvast
 

Posted Mon 25 Aug 08 @ 2:10 pm
Je kunt gewoon de aansluiting voor de hoofdtelefoon op de console gebruiken. Je dient alleen wel constant het voorbeluister knopje op de console ingedrukt houden tijdens het voorafluisteren. Dit is een limitatie van de console version: Dit is net nodig met de pro versie.
Je dient natuurlijk ook de juiste instelling in het Hercules config menu en in het VDJ config menu (sound card tabblad) doen.
Ewout
 

Posted Tue 26 Aug 08 @ 11:27 am
Je kunt gewoon de aansluiting voor de hoofdtelefoon op de console gebruiken. Je dient alleen wel constant het voorbeluister knopje op de console ingedrukt houden tijdens het voorafluisteren. Dit is een limitatie van de console version: Dit is net nodig met de pro versie.
Je dient natuurlijk ook de juiste instelling in het Hercules config menu en in het VDJ config menu (sound card tabblad) doen.
Ewout


hallo ik zie dat jij er iets meer van af weet
ik heb ook de virtual dj maar wel op de vista nu ben ik al 2 dagen bezig om geluid uit mijn hoofdtelefoon te krijgen om voor te beluisteren maar da lukt dus gewoon niet met mijn mk2
ofe er komt hetzelde geluid uit mijn hoofdtelefoon en boxen dus alles kan behalve geluid uit men boxen en terwijl voorbeluisteren
kan jij of mss iemand ander mij hier mee helpen ?
of de juiste instellingen doorgeven
heb de laatste nieuwe driver en zo ook geinstaleerd


mvg

 

Posted Wed 27 Aug 08 @ 10:04 am
@audilunatic,
als je de console hebt, vul dan even je serie nummer in in je profiel, via de knop "modify my profile". Dan krijg je een Hercules console icoontje en been je geen non licence user meer ;-)
Controleer even de instelling in het VDJ config menu->Sound setup. Hier dien je de optie met de hoofdtelefoon en de speaker te kiezen en het 4.1 vinkje aan te zetten. Je dient wel hier van de site de vista fix voor de Hercules versie van VDJ 3.4 te downloaden (kan pas na registratie van je serienummer).
Ewout
 

Posted Wed 27 Aug 08 @ 11:34 am


(Old topics and forums are automatically closed)