Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Pitch Schommelt

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Ik heb er de laatste tijd veel last van. Ik heb vanalles geprobeert; clear sound uitvinken, pitch sensitivity hoger zetten. Maar ik heb er nog steeds last van. Misschien hebben jullie een oplossing.

mvg

Solarius
 

Posted Thu 14 Aug 08 @ 10:21 am
Zijn je timecodes misschien krom gaan staan? Ik heb mijn pitch sensitivity staan op 5000 ofzo, waarop staat hij bij jou? Welke timecodes gebruik je? Welke timecode engine gebruik je?
 

Posted Sat 16 Aug 08 @ 7:42 am
Ik gebruik de Virtual Vinyl timecode platen en ze staan wel een beetje krom idd. Ik heb al vanalles geprobeert met de pitch sensitivity, maar het is ook niet echt de bedoeling dat die op 5000 staat, normaal zou het gewoon moeten werken als die op 800 staat , zonder schommelen. Ik dacht in het begin al, het ligt aan men draaitafels, maar dat is het niet. Ik gebruik nu vdj 5.0 rev7. Hier had ik minder last van schommelen dacht ik, maar uiteindelijk schommelt het toch weer :(

grtz

Solarius
 

Posted Sat 16 Aug 08 @ 8:30 am
Pitch sensitivity staat standaard op 500. Hier is ook een post over geweest in het Engelstalige forum. De oplossing was om alle andere geluidskaarten in je systeem in het hardware configuratie menu van Windows uit te schakelen. Dus stel je gebruikt een laptop met ingebouwde geluidskaart en een externe USB gelidskaart (zoals de maya usb). Dan gebruik je natuurlijk de usb geluidskaart voor je tijdcode, dan moet je de interne geluidskaart uitschakelen.
Ewout
 

Posted Sun 17 Aug 08 @ 3:53 pm
Ik heb de pitch sensitivity op 500, ik heb de ingebouwde geluidskaart uitgeschakelt. Het schommelt nog steeds...

Ik had er vroeger nooit last van, zeer vreemd

Moet ik mijn software miss helemaal opnieuw installeren ?
 

Posted Sun 17 Aug 08 @ 7:38 pm
Ik zal de betreffende post even opzoeken, waarin een gebruiker hetzelfde beschreef.
Ewout
 

Posted Wed 20 Aug 08 @ 11:14 am
Heb je je aarding al eens gecontroleerd? :)
 

Posted Wed 20 Aug 08 @ 3:16 pm
De Aarding steekt gewoon in men mixer. Is een Vestax PMC-CX en de tt's zijn 2 technics SL1210MK2
 

Posted Thu 21 Aug 08 @ 8:24 am
Nog geen oplossingen gevonden ?
 

Posted Sat 23 Aug 08 @ 8:07 pm
Ik heb het één en ander getest.

Conclusie: het is mijn laptop niet, want ik heb het op 2 andere pc's + 1 andere laptop getest en daar bleef het schommelen. Dus wat kan het dan nog zijn, mijn platenspelers of de timecodeplaten die erop liggen. Ik heb me daarom 2 nieuwe timecode platen aangekocht en ik ga het in de loop van de week testen en hopen dat het dan opgelost is.

mvg
 

Posted Tue 26 Aug 08 @ 8:57 am


(Old topics and forums are automatically closed)