Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Dubbele tracks weghalen

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

djgerryPRO InfinityMember since 2006
Hoi allemaal,
Ooit heb ik bij het indelen van mijn muziek mappen gemaakt met bv dance classice en 80's. Nu zijn er natuurlijk veel platen die in beide mappen kunnen staan. Is het mogelijk om de track maar 1 x op de laptop te zetten en toch in twee mappen te zien?
Dan kan ik aardig wat dubbel spul gaan deleten en gewoon 1 x de track gebruiken die zichtbaar is in bv 2 mappen.

Graag hulp
Gerry
 

Posted Tue 12 Aug 08 @ 4:23 pm
Heb je die mappen in virtual dj gemaakt, of op je harde schijf? Ik veronderstel het laatste.

Kijk even in de handleiding naar 'virtual folders', daar vind je alle uitleg. Het systeem werkt een beetje zoals een playlist; een playlist bevat geen liedjes, maar verwijzingen naar waar een liedje op de harde schijf kan gevonden worden.

Zo werkt een virtual folder dus ook; je hebt het liedje éénmaal op je harde schijf staan, maar je kan een verwijzing naar dat liedje meerdere keren in je virtuele folders toevoegen.

Je kan dus een folder 'dance classics' maken, en een liedje hierin plaatsen door het te slepen. In werkelijkheid wordt niet het liedje verplaatst, maar een verwijzing naar het liedje in die map geplaatst (zoals een snelkoppeling). Als je nu jouw tweede map maakt (80's) kan je het liedje ook weer daarin slepen. Je hebt dan dus 2 folders, met in iedere folder hetzelfde liedje, maar het hoeft maar éénmaal op je harde schijf te staan.

Je kan dus beter de dubbele liedjes eerst wissen op de harde schijf, en dan pas de virtuele folders gaan aanmaken. Anders ga je misschien de dubbele liedjes nog door elkaar gebruiken bij het maken van verwijzingen.

Eén nadeel; als je een liedje op jouw harde schijf verplaatst, werkt de link in je virtuele folder niet meer. Dus als je liedjes verplaats moet je ook effe je virtuele folders aanpassen.

 

Posted Tue 12 Aug 08 @ 8:17 pm
Ik doe het op een andere manier: Ik zet hele cds om naar mp3 en die zet ik in een folder die dezelfde naam heeft als de cd. Als ik hier 4.3GB van heb brand ik die hele albums op DVD (voor backup). Deze DVD's zet ik 1 op 1 op mijn harde schijf in een aparte folder per DVD, dus bijvoorbeeld MP3_DVD_0001. Met cd singles of losse nummers doe ik hetzelfde, deze staan op de dvd allemaal in de root. Hierin heb ik dus geen onderverdeling voor genre of jaar. Stel mijn harde schijf zegt krak -> Dan kan ik de dvd's zo terug zetten op een nieuwe harde schijf (in de praktijk heb ik een tweede harde schijf die een exacte kopie is, want het kopieren van een paar honderd dvds kost teveel tijd)

Vraag je je af wat heeft dit nu met mijn vraag te maken. Komt ie:

Omdat de bovenstaande indeling geen genre of jaartal indeling heeft en ik dit wel wil hebben, Heb ik een heel stel mappen gemaakt, bijvoorbeeld 80s, Disco, etc. Hierin zet ik snelkoppelingen naar de mp3 files die staan in de structuur die hierboven staat uitgelegd. Zo staat het nummer maar 1 keer op de schijf en kan ik die snelkoppelingen zelfs in meerde genre of jaartal folders hebben. Dit scheelt inderdaad erg veel ruimte. Het voordeel is dat deze snelkoppelingen ook buiten VDJ werken (dit is in de oplossing van Maducator met de VDJ virtual folders niet zo). Die snelkoppeling mappen backup ik regelmatig, de echte files backup ik niet, want die staan namelijk reeds op DVD.
Ewout
 

Posted Sun 17 Aug 08 @ 3:40 pm


(Old topics and forums are automatically closed)