Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: snelkoppelingen 5.2

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hoi ,
Ik ben nog steeds op zoek naar sneltoetsten om nummers aan een playlist toe te voegen opmdat dit sleepen traag en slecht gaat. Bestaan hier oplossingen voor ?
Is er ergens trouwens een nl manual te vinden waar elke mogelijkheid van VDJ pro in staat uitgelegd ? Ik heb het gevoel dat ik nog een hoop mogelijkheden mis. Ook snap ik die filtering niet goed>.
Graag uw oplossing hiervoor.
Dank bij voorbaat Chris.
 

Posted Sun 10 Aug 08 @ 5:53 am
Wat wil je precies met die sneltoetsen voor de playlisten, want ik begrijp het niet. Beschrijf even recies wat je wilt. Er is geen Nederlandse handleiding, als je zin en tijd hebt kun je de manual vertalen vanuit het engels. Daarnaast als je een beetje engels kent is de Handleiding in het Engels goed te volgen.
Ewout
 

Posted Sun 10 Aug 08 @ 9:57 am
Het naar rechts slepen van de nummers apart vind ik ergerlijk ook omdat de balk tussen browser en playlist (automix etc) te pas en te onpas heen en weer gaat. Er moet toch een veel eenvoudigere manier bestaan om met een sneltoest (vb ctrl+R) het nummer direct in playlist te gooien. Hoe werkt ook precies die filterfunctie want dat lijkt misschien wel interessant.

Ook heb ik een groot probleem met de geluidsniveaus van de verschillende mp3's. Ik werk met een extern DENON mixunit maar daar kan ik ook niets doen , bestaat hier een soort van auto gain tooltje voor ?

SOS. Chris
 

Posted Mon 11 Aug 08 @ 10:33 am
Het heen en weer schuiven van de balken, kan je afzetten door op de slotjes onderaan het scherm te klikken, net naast zo'n balk. Nu zal de verticale balk niet meer verspringen, en kan je hem op de gewenste breedte slepen. (kijk even op pagina 17 van de handleiding voor meer info). Het samenstellen van een lijst doe ik als volgt:

* Shift indrukken, en met de muis op 1 nummer klikken en dan vb 5 nummers verder nog eens klikken. Alle nummers ertussen worden geselecteerd. Klik nu in de selectie, en sleep naar de playlist.

* Met 'ctrl' (ingedrukt blijven houden) en muisklik kan je verspreide nummers 1 voor 1 selecteren (dus meerdere nummers selecteren, ook al staan ze niet netjes onder elkaar). Sleep ze naar het playlistvenster. (dit zijn standaard sneltoets combinaties die in all windows programma's werken).

Klaar.

Als je een playlist leuk vindt, kan je hem opslaan, zodat je hem volgende keer niet meer opnieuw hoeft samen te stellen. Let op, als je nummers wist of verplaats, zal jouw playlist te nummers niet meer vinden. Een mlaylist bestaat uit koppelingen naar liedjes, niet de liedjes zelf.

Groetjes,manducator
 

Posted Mon 11 Aug 08 @ 11:01 am
Chris, heb je je muziek soms van het internet af? Ik zet mijn cds zelf om, altijd met dezelfde instellingen, dus dit is altijd even hard en dezelfde bitrate etc. Je kunt je muziek normaliseren door bijvoorbeeld mp3gain te gebruiken (let wel deze past je originele bestanden aan). Daarnaast kan je ook in vdj de autogain op always 0dB zetten, deze gain is redeijk goed.

Het is soms leerzaam om eens te kijken bij de keyboard shortcuts. Door wat logisch na te denken en eens wat te proberen moet je toch een eind kunnen komen. Wat je wilt (bijvoorbeeld een paar selecteren: 1 selecteren en dan met shift+pijltje naar beneden, of met ctrl+a alles selecteren dan een sneltoets en alle geselecteerde nummers staan in de playlist) is mij reeds gelukt, suc6.
Ewout
 

Posted Mon 11 Aug 08 @ 12:45 pm
Prima verdergeholpen jongens,
Maar het vervelende is wel dat je het niet onmiddelijk kan nalezen in een manual, waar kan ik deze vinden om af te drukken trouwens?
En die auto gain aanpassing , waar vind ik die terug ? De liedjes komen vaak van het internet en dus varieert het dB gehalte wel eens. Mp3gain heb ik maar werkt ook niet zo schitterend vind ik.

Groetjes en nogmaals merci.
 

Posted Tue 12 Aug 08 @ 5:27 am
Zoek op je pc naar een map 'virtualDJ'. Normaal staat hij in de map 'mijn documenten' Hierin vind je een pdf bestand genaamd manual.

Op deze site is ook een manual, maar die is ouder dan de versie inbegrepen bij de laatste upgrade.
 

Posted Tue 12 Aug 08 @ 8:07 pm
Manual op je pc: Start->Alle programmas->Virtual DJ->User Guide.
manual hier op de site: Community->Wiki->User guide on PC

Soms kan een beetje eigen initiatief ook geen kwaad.
Ewout
 

Posted Fri 15 Aug 08 @ 11:31 am


(Old topics and forums are automatically closed)