Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Timecode met hercules dj console

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

SamynHome userMember since 2008
Jo, ik heb een hercules dj console mk2 met de "uitgekleede" versie van VDJ. Graag zou ik nu overstappen naar timecode vinyl.
Daarvoor zou ik een Numark dj-set kopen met een 2kanaals mixer en 2 turntables. Nu heb ik daar enkele vraagjes over.
Ten eerste is de mk2 een goede geluidskaart? (eventuele andere suggesties?)
Ten tweede, hoe sluit ik mijn mk2 aan op mijn mixer?
Ten derde heb ik meer dingen nodig dat ik eventueel over het hoofd zou zien? (ik weet dat ik moet overstappen naar VDJ Pro om timecode te kunnen draaien).

Als iemand ervaringen heeft met andere programma's of dergelijke mag je dit gerust meedelen. Graag zou ik wat eerst info opdoen voor ik mijn geld uitgeef aan dingen die mss niet goed werken of geen goede investering zijn ;-). Ook de mensen die ervaring hebben met timecode vinyl mogen gerust hun ervaringen hier meedelen.

mvg
Samyn
 

Posted Wed 09 Jul 08 @ 6:07 am
De mk2 is een redelijke geluidskaart. Velen hebben redelijke tot goede werking icm tijdcode. Mijn idee zou zijn: Probeer het eerst, je kunt altijd nog een betere geluidskaart aanschaffen.
Hoe je het aan moet sluiten kan je url=http://www.virtualdj.com/blog/Dams/blog738.html[hier[/url] vinden, je moet dan aleen even de Maya vervangen door de mk2. Er zijn ook een stel blogs, die je helpen met de setup van de tijdcode platen icm de mk2.
Je hebt nodig:
- Mixer
- 1 of 2 draaitafels met goede elementen en naalden (bijv digiscratch naalden van Ortofon)
- VDJ Tijdcode vinyls
- VDJ pro
- kabels
Ewout
 

Posted Wed 09 Jul 08 @ 2:56 pm
brickeHome userMember since 2008
is MAYA44 SE een goede geluidskaart ?
 

Posted Wed 16 Jul 08 @ 12:07 pm
Het is gewon een Maya44 Usb met een ander label erop. De Maya usb is lang door het VDJ team gepromoot voor goede geluidskaart voor VDJ. Ik heb zelf een Maya44 Usb en deze bevalt prima.
Ewout
 

Posted Thu 17 Jul 08 @ 12:35 pm


(Old topics and forums are automatically closed)