Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: realtek hd audio problemen

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

hapsapHome userMember since 2008
Zucht... ik heb nu zo'n beetje het hele internet afgespeurd om mijn probleem op te lossen en ook alle mogelijke instellings varianten geprobeerd maar het lukt me niet.
Mijn probleem is als volgt: ik heb een dj console mp3 gekocht en de virtual dj geïnstalleerd (op een vista pc). Ik starte het programma op speelde af en kwam er achter dat ik enkel geluid kreeg uit mijn boxen zodra mijn koptelefoon er niet in zat en vise versa. Na veel zoeken kwam ik er achter dat het lag aan de instelling van mij audio kaart, deze stond nog op stereo. Heb em op quadrofonisch gezet en kreeg geluid uit zowel mijn koptelefoon als mijn boxen echter dit is niet precies wat ik wil. Wat ik wil is gewoon deck A horen door de boxen en deck B door mijn koptelefoon zodra ik op de prieview knop klik uiteraard. Ik heb nu zo'n beetje alles geprobeerd quadrofonisch, 5.1, 7.1 de plug van mn boxen hebben nu elke gat wel gehad evenals de plug van mijn koptelefoon.

Iemand een idee wat ik kan doen om dit te repareren? of is dit gewoon zoals het hoort en moet ik het er maar mee doen?

Alvast bedankt.
 

Posted Thu 03 Jul 08 @ 1:50 pm
Gebruik je een laptop of een pc. Die realtec geluidskaart is dit een 4.1 of betere kaart (de meeste realtec kaarten zijn builtin cards en zijn 2.0)? Als je wilt voorafluisteren, dien je je boxen in de front uitgang te doen en je hoofdtelefoon in de rear uitgang.
Ewout
 

Posted Sun 06 Jul 08 @ 7:35 am


(Old topics and forums are automatically closed)