Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Externe geluidskaart

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

veRmoHome userMember since 2006
Ik had even een vraagje over een externe geluidskaart. Ik heb de dj control mp3 aangeschaft met daarbij vdj 3.4, maar heb maar een 3.1 geluidskaart, dus kan ik niet voorbeluisteren.. nu ben ik namelijk van plan om de Hercules Muse Pocket LT te kopen. Zou hiermee mijn probleem zijn opgelost? zodanig dat ik tog kan voorbeluisteren?

Alvast bedankt :)
 

Posted Fri 06 Jun 08 @ 10:02 am
Volgens mij is de muse pocket een 5.1 geluidskaart. Check het nog even en als het klopt kan je voorafluisteren, hiervoor heb je namelijk een 4.1 geluidskaart of beter voor nodig.
Ewout
 

Posted Sat 07 Jun 08 @ 10:56 am
veRmoHome userMember since 2006
OMSCHRIJVING :
Hercules Muse Pocket LT (Nice-looking portable external USB 5.1 sound card for PC and Mac). Zodus kan ik voorbeluisteren.

Dankje Ewout.
 

Posted Sun 08 Jun 08 @ 4:12 am
Ik heb dezelfde geluidskaart maar kan sinds een tijdje niet meer voorbeluisteren !
Wat kan er mis zijn ?

Alvast bedankt !
Frank.
 

Posted Wed 18 Jun 08 @ 3:47 pm
ik zou even de instellingen op het sound tab in het config menu controleren, waarschijnlijk staat daar iets niet goed. Zie hier voor meer info.
Ewout
 

Posted Thu 19 Jun 08 @ 11:53 am
FichesHome userMember since 2008
Hi, ik ben volledig nieuw in virtual dj, heb een trial om te kijken of ik met mijn drive in show hier mee lekker kan werken.
Ik lees veel over bediening en geluidskaarten maar veel verschillende dingen.
Wat ik graag wil weten:

Wat is een goede firewire geluidskaart welke ik kan aansluiten op mijn Behringer mengtafel Pro Mixer DX1000 ?
Heb ik op de mixer een kanaal per player nodig + 1 kanaal voor de voorafluistering dus 3 kanalen totaal
En kan ik mijn bestaande Denon DN-4000 ook besturen met VDJ?

Alvast bedankt voor de info

Groet
Fiches
 

Posted Sat 21 Jun 08 @ 6:41 am
Fiches,
graag on topic blijven. Zoek een topic over hetzelfde onderwerp als je vraag of maak een nieuw topic aan.
Je kunt VDJ op verschillende manieren gebruiken. Je kunt VDJ op 1 kanaal op je mengtafel aansluiten en dan de crossfading met de VDJ crossfader doen. Dit is echter niet echt handig. Je kunt VDJ ook op 2 kanalen aansluiten, je kan dan voorafluisteren en mixen met je mengtafel. Je hebt dus geen drie kanalen nodig zoals je schreef, zie VDJ als een dubbele cd speler.

Waarom wil je een firewire kaart? Firewire is alleen verstandig als je ook tijdcode gebruikt. Anders is een usb kaart voldoende. Voorbeelden van firewire: Edirol, Wsi en RME. voorbeelden van USB: Esi maya usb of esi u46dj. Je kunt ook een geintegreerde controller / geluidskaart aanschaffen, bijvoorbeeld de Denon 4500 (deze gebruik ik zelf).
Je Denon besturen met VDJ zal niet gaan, je kunt met de 4500 controller wel tegelijkertijd VDJ en je 4000 besturen.
Ewout
 

Posted Sun 22 Jun 08 @ 3:16 pm


(Old topics and forums are automatically closed)