Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: op 2 decks werken bij automatisch mixen

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

BrescioHome userMember since 2008
hey, ik zou heel graag weten hoe ik moet werken op de 2 decks als ik hem op automatisch mixen zet , kan iemand mij aub helpen?
 

Posted Sat 19 Apr 08 @ 2:59 pm
Dit kan in de pro versie met behulp van een truc. Er is namelijk voor 1 deck automixen gekozen, omdat dit veel stabieler en beter te regelen is dan met 2 decks. Maar in de pro versie is het dus wel mogelijk.
Ewout
 

Posted Sun 20 Apr 08 @ 6:33 am
Ik heb de pro-versie, en ik zou ook wel willen weten hoe dat kan, Ewout!!
 

Posted Thu 24 Apr 08 @ 7:24 am
Hartelijk bedankt, Albert. 'k Ga het uitproberen.
 

Posted Fri 25 Apr 08 @ 3:25 am
Volgens mij is er nog een simpelere methode, zal dat even nakijken. Info alleen voor Pro level users!
 

Posted Fri 25 Apr 08 @ 1:57 pm
zou ik dit truckje ook mogen weten Aub,ik heb ook de pro versie
 

Posted Wed 28 Dec 11 @ 8:34 am
SweetGuy wrote :
zou ik dit truckje ook mogen weten Aub,ik heb ook de pro versie


Als je inlogt als pro-gebruiker kan je de oplossing zien, ik kan het alleszins zien. Maar ik zie in jouw profiel 'limited edition user'? Da's niet hetzelfde als 'professional edition' user.

 

Posted Wed 28 Dec 11 @ 9:05 am
owww das nou jammer
 

Posted Wed 28 Dec 11 @ 9:20 am
Waarschijnlijk kun je met je LE-versie dit trucje niet uithalen. Voor de duidelijkheid: met de beschreven truc krijg je geen auto-mix over 2 decks maar alleen een auto-crossfade. Je moet er dus gewoon bijblijven. Voor automix blijft de huidige methode op 1 deck.
 

Posted Wed 28 Dec 11 @ 12:39 pm
Op 2 decks automix draaien heeft geen zin behalve dan dat het er stoer uitziet als er mensen over de bar hangen en meekijken.
Als je -- zoals ik -- vroeger op 2 decks automix hebt gedraaid en vanaf versie 5 met één deck. zou je de voordelen van één deck automix draaien inzien.
Het werkt technisch gezien stabieler. In de praktijk heeft het een enorm voordeel dat je verzoekjes, of plotselinge brainwaves die DJs vaak krijgen, metéén als volgend liedje kunt draaien. Je schuift het er zo tussen.
Zou je met 2 decks draaien moet je óf het volgende dek afwachten en dán pas je verzoekje/ingeving draaien, óf je sleept dat lied naar het volgende deck en je bent zodoende het oorspronkelijke liedje dat daar stond, kwijt en je krijgt een enorm gehannes.
En hannessen en tijdverlies is wederom niet de zin van autmix: je wilt immers je handen vrijhouden!
 

Posted Wed 28 Dec 11 @ 10:39 pm
maar ook het nadeel van 1deck is dat je de start van het ander liedje niet zelf kunt bepalen zoals met 2 decks
 

Posted Thu 29 Dec 11 @ 10:28 am
Dan is het toch geen automix meer...?
BTW: Lees de handleiding eens. Je kunt wel degelijk bepalen waar de overgangen ongeveer moeten gebeuren.
 

Posted Thu 29 Dec 11 @ 11:31 am
SweetGuy wrote :
maar ook het nadeel van 1deck is dat je de start van het ander liedje niet zelf kunt bepalen zoals met 2 decks


Nou nou nou, waar haal je dat vandaan? Je right-hand-click op het volgende liedje, daar staat dan "mix now", daar klik je op en het volgende liedje begint. 2 decks is echt hopenloos verouderd, ze weten heus wel bij VDJ wat ze doen.
Ik draai sinds 2005 met VDJ in 2 discotheken, meestal op automix omdat de DJ's achter de bar helpen. Zoals gezegd., ik heb ook met 2 decks moeten automixen. Het ziet er leuk uit, dat is alles.
Het is echt veel prettiger met 1 deck, vooral gezien de snufjes die er sindsdien voor automixers nog eens bij zijn gekomen.
Verder kun je in deck 2 altijd een nummer klaarzetten voor het geval dat je met de hand over wilt nemen.

Volg Martin's raad, zet je leesbril op en lees de handleiding!

Happy New Year!

 

Posted Thu 29 Dec 11 @ 7:19 pm
daarnaast kun je al je mixpunten handmatig veranderen en die worden in je playlist opgeslagen
 

Posted Sat 31 Dec 11 @ 3:11 am
.........dat is idd één van de belangrijkste en meest praktische van de nieuwe snufjes met ingang van versie 5.
Met als enig nadeel dat het -- afhankelijk van welke nieuwe versie je net hebt upgegradet -- het verschuiven van de cue niet altijd even goed werkt en je dus voor l*l staat door gesputter en dan gezellig terug naar af gaan van het nummer.
Als ik echt de zaak stampvol heb, ga ik via config terug naar 5, die doet't altijd.
(en dan weer naar 7, want dat ziet er leuker uit. :))

 

Posted Sat 31 Dec 11 @ 5:12 am


(Old topics and forums are automatically closed)