Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Cue-point probleem

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Mijn Setup:
- 2 x Pioneer CDJ 800 MK2
- SynQ SMX-2 Mixer
- Maya44 USB
- VirtualDJ Timecode CD's
- PC with Windows Vista
- VirtualDJ ver. 5

Het probleem:

Als ik een cue-point heb gezet met mijn CDJ en daarna door de track heen skip en vervolgens terug wil naar het cue-point door op de cue-knop te duwen dan komt het nogal vaak voor dat het cue point niet meer klopt. Op de een of andere manier wordt het nummer dan een paar seconden eerder ingestart dan waar het cue-point staat. Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Alvast bedankt voor de hulp!
 

Posted Thu 03 Apr 08 @ 11:55 am
Het handigste is om als je terug gaat naar het cue punt even de cue sampler te gebruiken (cue even ingedrukt te houden zodat deze afspeelt). Op deze manier kan VDJ weer even de juiste positie bepalen. Gebruik je wel de Pro tijd code cds en is je tijd code signaal 100%?
Ewout
 

Posted Fri 04 Apr 08 @ 10:51 am
Het handigste is om als je terug gaat naar het cue punt even de cue sampler te gebruiken (cue even ingedrukt te houden zodat deze afspeelt).

Ik neem aan dat je de CUE knop op de CDJ 800 bedoelt? Verder heb ik het probleem met PRO-tijdcode cd's maar ook met de andere en is het tijdcode signaal gewoon 100%.

 

Posted Sat 05 Apr 08 @ 12:12 pm
Inderdaad de cue button op je CDJ.
Ewout
 

Posted Mon 07 Apr 08 @ 11:15 am
Om terug te gaan naar mijn, via de CDJ, geplaatste cue point gebruik ik altijd de CUE knop op de CDJ. VirtualDJ gebruik ik alleen om nummers in te laden, het aansturen gaat allemaal via de CDJ's.
 

Posted Wed 09 Apr 08 @ 11:58 am
Wat je beschrijft is ook de juiste werking.
Als je echter "ver" in het nummer zit en op cue drukt (op je cdj) wil VDJ wel eens blijven hangen ,of dat het even duurt na het weer starten (Play op je cdj). Daarom is het handig dat als je na het teruggaan naar je cue punt, je een een aantal keer de cue stutter op je cdj gebruikt (door een aantal keren de cue knop even ingedrukt te houden). VDJ zal dan terg springen naar je cue punt, waarna het drukken op de Play toets sneller reageert (vdj is dan immers reeds terug gesprongen naar het cue punt).
Ewout
 

Posted Thu 10 Apr 08 @ 1:06 pm
Bedankt voor je reactie! Ik zal eens kijken of ik er op die manier minder last van heb. :)
 

Posted Sat 12 Apr 08 @ 1:46 pm


(Old topics and forums are automatically closed)