Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: HC4500 met Mac -dringend

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

is het zonder problemen mogelijk om VDJ te gebruiken in samenwerking met de hc 4500 controller en een Mac ?
ik heb dringend nood aan een degelijk programma... vooral de loopfuntie van Reflex LE vind ik schitterend samenwerken met de controller, hopelijk lukt dit ook met VDJ zonder veel omwegen.
Ik kan namelijk niet testen omdat er voor Mac geen testversie beschikbaar is.
wat ik vooral mis in Reflex LE is een zoekfunctie en playlist ...met 12000 nummers is het niet zo eenvoudig om snel iets terug te vinden zonder zoekfunctie. :-)

 

Posted Sun 23 Mar 08 @ 12:23 pm
Ik heb nog niets gehoord over de 4500 in combinatie met de Mac versie. Ik vraag het voor je na.
Ewout
 

Posted Mon 24 Mar 08 @ 5:51 am
Met de huidige VDJ 5.0.7 versie voor de Mac, kun je de Denon 4500 controller gebruiken in midi mode. Dit betekend dat de knoppen werken, maar de leds en display niet. De leds en display werken wel in native mode, hier wordt nu aan gewerkt en zal beschikbaar komen zodra het af is.
Daarnaast is er nog geen andere software die native support heeft voor de Mac voor deze controller. Reflex werkt wel, maar is slechts een demo.
Ewout
 

Posted Mon 24 Mar 08 @ 6:03 am
weet je welke richtlijnen ze geven dat het klaar zou zijn de native mode? Ik zou binnen een 3 tal weken moeten draaien op een fuif en zou dan liever een goed werkend product hebben ipv mijn Reflex LE.
De reflex LE versie had ik inmiddels al gekocht bij gebrek aan beter want de 30 dagen trial zijn al lang vervlogen.
Misschien een domme vraag, maar moet ik mijn buttons zelf instellen in midi of niet? en zoja is dat simpel te doen?
kan ik al ergens een demo uitproberen voor Mac?
 

Posted Mon 24 Mar 08 @ 10:43 am
Er is nog geen demo beschikbaar voor de Mac. Het team heeft wel aangekondigd dat deze er komt, maar wanneer is niet gezegd. Je kunt een default midi map downloaden, waarbij de meeste knoppen zijn gemapped, je kunt hier natuurlijk altijd zelf aanpassingen in maken.

Wanneer de native ondersteuning er is voor de Mac versie kan ik niet zeggen. Ieder software traject is hier meestal vaag over. Het kan mee zitten en het kan tegenzitten, daarnaast moet het goed getest worden voor het aan de gebruikers wordt vrijgegeven. Het enige dat je kunt doen is afwachten.
Ewout
 

Posted Mon 24 Mar 08 @ 2:43 pm
bedankt, heb inmiddels de software aangeschaft en zelf wat midi instellingen gedaan....het werkt uitstekend, wel niet alle functies heb ik terug gevonden die ik zocht.
Hopelijk komt de mapped versie snel uit zodat de rest van de leds en tekstweergave ook werken.
 

Posted Wed 26 Mar 08 @ 8:43 am


(Old topics and forums are automatically closed)