Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: VDJ met HC4500

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Even enkele vraagjes

1.Met de demo versie heb ik geregeld voor dat VDJ vastloopt . De muziek speelt wel verder maar het programma zit vast en dus opnieuw
opstarten. Mijn pc is een dualcore met 2Gb ram dus moet hij dit zeker wel aankunnen. Je ziet ook dat de cpu vrij hoog staat als je tegelijk iets anders doet zoals simpel even googelen. Hoe kan dit ?
2.Bij aanschaf van de Pro , krijg je dan gratis nadien de upgrades ervan ? Zoals instellen van de function keys en loop buttons etc ?
3.Hoe kan ik de pitch functies omschakelen van Key ADJ naar gewoon en andersom ?
4.De playlist knoppen kunnen die worden gebruikt?

Graag info over bovenstaande aub.

Dank bij voorbaat
Chris
 

Posted Sat 15 Mar 08 @ 5:29 am
1) Heb je de laatste firmware (1005) in de Denon controller gezet. Voor die 1005 versie zorgde een fout in de midi buffer van de Denon dat VDJ vastliep. Dit is sinds die 1005 versie verholpen. Daarnaast is het aan te raden om VDJ op een dedicated pc te gebruiken. VDJ is een behoorlijk veeleisend pakket en is niet te vergelijken met bijvoorbeeld Winamp of media player. Je wilt namelijk dat VDJ gelijk reageert als je bijvoorbeeld op een knop drukt. Hierdoor kan een kleine verstoring al leiden tot problemen. Daarnaast is het zaak om je PC in te regelen voor VDJ. Kijk hiervoor in het general forum in een van de vaste onderwerpen "Selected guids"

2) Tot nu zijn alle updates van VDJ gratis geweest. Ik heb bijvoorbeeld VDJ 1.0 gekocht en heb sinds 2003 gratis updates gehad. Of dit echter in de toekomst zo blijft weet alleen het VDJ team. Zie het zo: Iedere update die je gratis krijgt is mooi meegenomen, als je een auto koopt krijg je ook geen nieuwe als er een nieuw model uitkomt. Daarnaast rekenen de meeste andere dj paketten wel geld voor upgrades.

3) door te klikken op de slotjes onder aan de decks. Of hier een knop op de 4500 voor zit weet ik niet. Binnenkort komt er ook een mapper uit voor de 4500, waarmee je iedere functie binnen VDJ kan koppelen aan een willekeurige knop op de 4500. Deze mapper wordt alleen beschikbaar voor full version users.

4) Als die nu in de huidige setup geen functie hebben nog niet. Met een toekomstige mapper (zie 3) kan je er zelf acties aan hangen.
Ewout
 

Posted Sat 15 Mar 08 @ 9:42 am
Hoi Ewout,
Nog even dit.
Welke soorten versies zijn er ? Ik heb gelezen dat er een home en een pro of full versie is , hoe zit dat eigenlijk en wat kosten die.
Wat is aan te raden bij aankoop ? Alsook , box versie of download versie? Ik woon in het noorden van het Belgie landje dus ook verzendkosten incluis.
Ik heb nu 1 week geleden de VDJ demo gedownload is dit de 1005 versie dan ? 5.0.7 Is wat te lezen staat bij de info van het gedownloade productje.
En nog , ik heb aan het deck ook een mengpaneel DN-X500 hangen , brand new spul. Als ik deze onderling verbind met die faderstart snoertjes , start dan VDJ ook met de fader op mijn mengpaneeltje ? Of wordt dat ook mapper spul ?
Wat bedoel je specifiek alhier met "dedicated pc " ?

Groeten , en bedankt nog !!!

Chris
 

Posted Sat 15 Mar 08 @ 10:15 am
De home versie is een tijd te koop geweest in de winkel (dj shops, mediamarkt etc). Di is een uitgeklede versie. Zie voor de verschillen in de verschilelnde versies hier

Wil je met VDJ gaan draaien op feesten, is het aan te raden om de professional edition aan te schaffen. Dit kan heel makkelijk hier op de site: Je vult je gegevens in en na betaling krijg je direct via e-mail je serienummer. Als je dit nummer hier weer invult op de site, kun je de volledige versie direct downloaden.
De boxed version (in doos) is momenteel niet verkrijgbaar en is duurder dan de download versie. Het enige dat je hiervor extra krijg is de doos (die na een week in het oud papier ligt) een cd (je kun zelf je download branden, cd kost een paar cent) en een gedrukte handleiding (deze kun je zelf hier van de site downloaden en desnoods printen. Het nadeel van een papieren versie is dat deze na enkele weken al verouderd is).

De firmware (1005) die ik beschreef is de software die in de 4500 controller zit. Deze firmware kun je downloaden vanaf de Denon website. Hier staat ook een instructie hoe je deze firmware moet upgraden.

Als je ook een Denon X500 mixer hebt, kun je met de crossfader van de X500 de crossfader (of alleen de video crossfader) van VDJ besturen. Ik geloof dat er nog een foutje in VDJ zit (als je de crossfader op de mixer naar links schuift, gaat deze in vdj naar rechts en andersom), maar hier wordt aan gewerkt om dat op te lossen.

Een dedicated pc is een pc die je uitsluitend voor gebruik met VDJ gebruikt en deze helemaal inricht / tuned voor het werken met VDJ. Hiermee ga je dus niet internetten, e-mailen, Office installeren etc
Ewout
 

Posted Sun 16 Mar 08 @ 5:45 am


(Old topics and forums are automatically closed)