Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: gekraak bij verschuiven crossfader

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hey, Ik heb een demo van vdj 5.0.6 en telkens als ik de crossfader verschuif begint de muziek te kraken en te verspringen (ook bij het lager zetten van de kwaliteit). Ligt dit aan mijn geluidskaart (Realtek ALC 888 chipset) of is mijn pc te traag (3ghz)/te weinig geheugen (1gb)?

grtz
 

Posted Sat 08 Mar 08 @ 6:31 pm
De pc lijkt me prima, de geluidskaart is een standaard kaartje, niet echt gebouwd voor dj werk. Het zou echter wel kraakvrij moeten werken. Kijk even op de website van realtek of er nieuwe drivers zijn.
Daarnaast kun je beginnen de performance slider (op het performances tab in het config menu) helemaal naar links te zetten. Daarnaast kun je een proberen om overclock en of safe mode aan te zetten. Welke instelling voor jouw pc de beste is kun je alleen achterhalen door de verschillende instellingen 1 voor 1 te proberen.
Ewout
 

Posted Sun 09 Mar 08 @ 10:54 am
Op lage performance werkt het wel oke, maar ik vind dit persoonlijk niet goed genoeg (kwalitatief gezien). Als ik nu een usb-soundcard koop, zal ik dan wel op de hoogste performance kunnen draaien? En welke zijn aan te raden?
 

Posted Sun 09 Mar 08 @ 11:47 am
De minimale latency (vertraging) die je kunt halen is van veel verschillende dingen afhankelijk. Het belangrijkste zijn de geluidskaart en zijn drivers. Creative maakt best goede geluidskaarten, maar de drivers zijn matig, waardoor je niet echt een goede performance kunt halen. Daarnaast is het tunen van je pc ook belangrijk, zoals defragmenteren, onnodige services uitschakelen en je pc dedicated voor dj en gebuiken.

Ik gebruik zelf een Maya usb geluidskaart en die bevalt prima. Een andere goed betaalbare kaart is de Esi u46dj.
Ewout
 

Posted Sun 09 Mar 08 @ 1:34 pm
thx voor de tips, zal eerst eens zoeken naar drivers en indien nodig koop ik een nieuwe geluidskaart.

grtz
 

Posted Sun 09 Mar 08 @ 5:12 pm
menduaHome userMember since 2008
Wacht even met nieuwe geluidskaart kopen, heb je ook al gekeken en getest of je video kaart nog wel goed functioneert en zoja kun je die ook eventueel in een ander slot zetten, heeft je videokaart genoeg werkgeheugen.

Als je dit allemaal gechekt heb. kun je altijd nog een andere geluidskaart kopen.
 

Posted Tue 22 Apr 08 @ 3:56 am
salimcaHome userMember since 2008
Ik had die gekraak ook. Die is nu we nu ik safemode uit heb staan.
Maar nu gaat mijn headphone kraken. En als ik de safemode weer aan zet is de kraak voorbij en heb je het probleem weer met de crossfader.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Mijn master geluid die gaat via mijn laptop zijn geluidskaart en headphone via de geluidskaart van mijn BCD3000
 

Posted Fri 16 May 08 @ 1:42 am
ik heb de laatste tijd ook het probleem met het kraken , maar ik had eerder de indruk dat het of me de software of met mijn console te maken had. Zou dit kunnen en ik draai momenteel met de testversie van vdjpro kan het zijn dat als ik deze zou aankopen het probleem voorbij is of niet. Mijn proserror is nog nooit overklokt geweest en mijn geluidskaarten zijn de standaard weet aleen niet welke maar zijn nog niet zo oud. Het kraakt zowel door koptelefoon (op usb van logitec) en door mijn boxen. hoe kan ik dit het beste en goedkoopste oplossen. AL vast bedankt. Roeland
 

Posted Sat 17 May 08 @ 11:27 am
kraken of ploppen, komt meestal door de volgende vier oorzaken. Niet de juiste performance instellingen in VDJ, slechte drivers voor je geluidskaart (oa bcd 2000 / 3000), Irq conflicten of een Usb geluidskaart aangesloten op een usb poort met teweinig vermogen.

Oplossingen voor alle vier de problemen, kun je vinden in het general forum (in een sticky helemaal bovenaan)
Ewout
 

Posted Sun 18 May 08 @ 2:45 pm


(Old topics and forums are automatically closed)